Latacunga

September 30, 2015 in Ecuador ⋅ ⛅ 13 °C

Na nog een keer hetzelfde ontbijtje (never change a winning team!), een goeie haircut voor Thomas (hij lijkt nu precies op zijn paspoortfoto, missie geslaagd!) en een wandelingetje naar de vallei nemen we de bus naar Latacunga. Morgen gaan we de Quilotoa loop doen, een meerdaagse hike door de Ecuadoriaanse hooglanden. Must voor ons allebei!

Ergens buiten de stad van Latacunga worden we afgezet. We willen besparen op een taxi en stellen voor gewoon lekker de eerste bus te pakken die voorbijgereden komt en richting het centrum gaat. Het werkt nog ook, al snel zijn we er voor een fractie van de prijs van een taxi.

Op zoek naar een hostel. We hebben niets geboekt maar ook hier weer blijkt er meer dan genoeg plek (les 2: geen hostel boeken van tevoren! Niet nodig en vaak ook duurder, mits je buiten het hoogseizoen reist uiteraard). We komen terecht bij Hotel Central, gerund door een super lieve familie.

Die avond pakken we onze tassen in voor de trek. We moeten alle kleding, toiletspullen, camera's en snacks in onze 20/25 liter rugzakjes krijgen. Een flinke uitdaging maar het lukt, we laten onze backpacks achter in het hotel. De volgende ochtend krijgen we ontbijt in de huiskamer van de familie en als we uitchecken krijgen we allebei een cadeautje van de lieve eigenaresse: voor mij een blauwe ketting (blauw, net zoals je ogen!) en voor Thomas een portemonneetje, super lief!

Na even zoeken en billenknijpen vinden we op tijd en mét een heleboel cash op zak (er zijn nergens ATM's op de Quilotoa loop, zo afgelegen is het) de busterminal. We gaan beginnen!