Paradise on earth.. Frans Polynesië

December 18, 2015 in French Polynesia ⋅ 🌬 30 °C

Midden in de nacht komen we na zes uur vliegen aan op Tahiti. Snel een taxi in en ons bedje opzoeken.. Ongelofelijk dat we nog diezelfde ochtend vertrokken zijn uit Santiago!
    De volgende ochtend word ik wakker van het geluid van vogeltjes die fluiten. Het is lekker vochtig en warm. Even wennen na het wisselvallige Santiago en het koude winderige Patagonië, maar heeerlijk! We ontbijten super lekker met baguettes met confiture (ja ja, Frans Polynesië is écht Frans!). Ananas en guave confiture, dat dan weer wel 😜. Het besef dat er een einde is gekomen aan het 'je-redden-met-vijf-woorden-Spaans' tijdperk komt nu pas binnen. Buen dia.. Oh nee, bonjour!! Haha, voorlopig spreken we nog Fraans, een mengeling tussen Frans en Spaans. Alles op z'n tijd 😉.
    Lang blijven we niet op Tahiti. Ik loop het risico nu als een verwende aap te klinken, maar ik ga het toch zeggen.. Tahiti blijkt helemaal niet zo paradijselijk 😜. Het is vooral een groot eiland vol auto's en locals die hun dagelijkse dingen doen. Geen probleem, nemen we gewoon de ferry naar Moorea. Moorea is een stuk kleiner en paradijselijker, met jawel, prachtige stranden, ruisende palmbomen en azuurblauw water 😁.
    In Moorea aangekomen blijkt ons budgetvriendelijke huisje een heerlijk bungalowtje aan zee met hangmat. Top! In totaal brengen we vijf dagen door op het eiland. We genieten van de mooie strandjes met heerlijk warm water waar zelfs een koukleum als ik zo in durf te springen. We bbq'en op onze veranda, eten de beste pizza van het eiland bij pizza Daniel (een extreem goedlachse Fransman, heerlijk haha!) op het strand bij zonsondergang, en kijken afleveringen 'padoem patsss' terug op de tablet van Thomas. We rijden drie keer het eiland rond in ons inimini autootje met S Club 7 en Nathalie Imbruglia op de speakers, doen een heuse hike naar het uitkijkpunt op Cook's bay en Opunohu bay, en halen 's middags een broodje poulet rôti (mét frietjes erin, gekke Fransen..) bij Pepe, weer zo'n goedlachse Fransman. We genieten van heerlijke baguettes en goddelijk tropisch fruit dat hier gewoon langs de weg wordt verkocht (lekkerste ananas ooit, serieus!) en halen 's avonds eten bij een van de vele roulottes (foodtrucks) die langs de kant van de weg te vinden zijn. Heerlijke dagen, dagen waarop ik geen benul heb van tijd, dagen waarop ik geniet, ook van het simpelweg achterin de auto zitten en luisteren naar Thomas en Luuk die dagen kunnen vullen met insiders grapjes en Ronald Goedemondt en Hans Teeuwen imitaties.. We hebben vakantie, en niet zo'n beetje ook! 😁
    Naast luieren doen we ook nog wat actiefs. Vooral Luuk overigens die met zijn dagelijkse hardlooprondjes mijn schaamte voor mijn niksdoen nog wat verder aanwakkert 😉. Maargoed, iets actiefs. Op onze laatste dag gaan we snorkelen bij het lagoonarium. Een beetje sceptisch zijn we allemaal wel, met een snorkel cv waar onder anderen Bonaire, de Seychellen, de Malediven en Thailand op staan (verwende apen, zie je wel! Haha!), maar het is fenomenaal.. We zijn nog geen twee minuten in het water of we zien pijlstaartroggen, haaien en miljoeeenen kleurige vissen. Ik heb nog nooit zó veel moois gezien onderwater 😍. We zien 'nemo' visjes (clownfish), murenes, en heel veel andere vissen waarvan ik helaas de naam niet weet. Met stip op één voor mij toch het zwemmen met de pijlstaartroggen. Een bucketlist dingetje, dat ik glansrijk kan afstrepen 😃. Er zwemmen wel zestien roggen rondom het eiland, die over en onder je door zwemmen, vooral wanneer ze gevoerd worden (met baguettes nota bene, ze zijn écht Frans haha). Het zijn schitterende dieren zoals ze door het water glijden.. Een dik hoogtepunt voor ons allemaal!
    Onze laatste nacht brengen we door op Tahiti. We rijden naar Teahupoo, zo'n beetje het meest afgelegen deel van het eiland, waar de grootste golven ter wereld te zien zijn. Die grote golven, tja.. Die zijn er nu alleen even niet, haha! In plaats van golven kijken besluiten we te gaan kajakken. We zijn pas een paar minuten op het water als de hel losbreekt en we getrakteerd worden op een tropische regenbui inclusief driedubbele regenboog 😍. We besluiten dan maar gewoon te genieten van deze welkome verfrissing met dit warme weer en staan als gekke Hollanders te springen en dansen in de regen.. Heel bijzonder en echt een geluksmomentje! De perfecte afsluiting van ons avontuur op Frans Polynesië! 😁