En we zijn in.. Nieuw Zeeland!

December 24, 2015 in New Zealand ⋅ 🌧 18 °C

Niet alleen een van de mooiste, zo niet het mooiste land ter wereld, maar vooral ook het land waar we Thomas' ouders eindelijk zullen weerzien 😃. Zo lang naar uitgekeken, spanneeeend!!
    Als we aankomen in ons hotel in Auckland worden we direct verwelkomd door Fons en Marie-José en Luuk die al een vluchtje eerder heeft genomen. Iedereen door het dolle heen, te gek elkaar ineens aan de andere kant van de wereld te treffen na vier maanden! Tegelijkertijd voelt het al heel snel zoals thuis. Super fijn, zo'n warm bad 😊.
    Na een dagje verwennerij in Auckland met als hoogtepunt een etentje in de skytower met een fenomenaal 360 graden uitzicht (die arme stakkers hebben tenslotte zó afgezien de afgelopen maanden 😜), verbazing over de prachtig nette supermarkten die ze hier hebben (een flinke schok na Zuid Amerika kan ik je vertellen), en kopjes heerlijke échte koffie (goddelijk na drie maanden nescafé), halen we ons 'huis' voor de komende tien dagen op, een joekel van een camper.. Nu gaat het avontuur pas echt beginnen! 😁
    We hebben niet echt een plan en dus rijden we gewoon de stad uit, richting Bay of Islands. Op goed geluk parkeren we onze tanker voor een lunch bij Arundel Reserve. De toon is meteen gezet want we hebben een schitterend uitzicht op de woeste, maar prachtig blauwe zee. Wauw!
    Die avond slapen we na een flinke rit (de afstanden zijn hier enorm) op een mooie camping in Te Haumi aan zee. Helaas geen strandweer. De Nieuw Zeelandse zomer blijkt net zo wisselvallig als die in Nederland. Ook de volgende dag krijgen we door het grauwe weer maar weinig mee van wat naar het schijnt toch echt het mooiste stukje Nieuw Zeeland moet zijn. Ach ja, Hokianga Harbour blijkt ook schitterend en hier zien we wel af en toe een zonnestraaltje. Daar doen we het voor! Na de Haruru falls, een kopje koffie in Opononi en een prachtige wandeling naar de south head in Hokianga Harbour, rijden we verder naar de indrukwekkende Tane Mahuti, de grootste (Kauri) boom van Nieuw Zeeland. Pas als we onze camper parkeren op een camping die gerund wordt door de kerstman himself (al vloekte hij wel behoorlijk, haha!) komen we in kerstsfeer. We vieren kerstavond super feestelijk met een bbq op de camping. Voor Thomas en mij is het een extra speciale dag. Vandaag zijn we negen jaar samen 😍.