On the road again

January 4, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 15 °C

Na het afscheid van Luuk (zo gek, nu duurt het écht lang voor we elkaar weer zien!) vliegen we naar Christchurch. Tijd om het zuidereiland te ontdekken!
    Zoals het echte backpackers betaamt hebben we niks gepland. Niet zo slim in het hoogseizoen in Nieuw Zeeland.. Oeps! Met veel moeite weten we een auto te regelen voor Fons en Marie-José. Zij gaan alvast op pad naar hun hotel in Mount Cook. Wij besluiten te gaan kamperen met autootje en tent, aangezien er op het hele eiland geen campertje meer te krijgen is (wat ik stiekem heeel jammer vind!). Voor ons is er helaas pas een dag later een auto beschikbaar, maar dat geeft ons wel mooi de tijd een route uit te stippelen. Arthurs pass, dat gaan we doen! 😃
    De volgende dag halen we ons autootje op en doen we inkopen bij de Warehouse. We kennen het riedeltje inmiddels en kopen voor 250NZD een tent, stoelen, luchtbed, kookstelletje, pannen en servies. Niet goedkoop, maar we rekenen uit dat we de aanschaf al na een paar dagen eruit hebben. Top! Of toch niet? Het regent al twee dagen continu en ik heb heeel weinig zin in kamperen, haha! Onze tent blijkt gelukkig Nieuw Zeeland proof en we worden 's ochtends wakker in een droge tent onder een droge hemel. Nice! We rijden door en stoppen op willekeurige plekken naast de kant van de weg die eenmaal uitgestapt echt schit-te-rend blijken te zijn. Het lijkt alsof het hele eiland in bloei staat met prachtige paarse bloemen, zo mooi! Aan het einde van een dag vol mooie vergezichten en foto-stops vinden we een camping bij lake Mahinapua. Het is inmiddels heerlijk weer en we genieten van de zon aan het meer. Onze eerste echte dag on the road en het is heeerlijk!