Dankjewel!

March 8, 2016 in Vietnam ⋅ 🌫 22 °C

Terug in Hanoi is de stemming een beetje bedrukt. Het is de laatste avond van Mathijs, morgen vliegt hij naar Bangkok en aansluitend naar Amsterdam. Het zit er op.

'Besef je wel dat deze reis waarschijnlijk het meest intieme is dat we ooit samen als broer en zus zullen doen?' Mathijs zei het toen we lagen te luieren op het strand van Koh Rong Sanloem. Ik wist dat hij gelijk had. We hebben het thuis (gelukkig!) altijd heel gezellig en kunnen altijd op elkaar rekenen, maar hoe ouder we worden hoe meer onze band gevormd wordt door whatsapp gesprekken (hey, reageer eens!) en zeldzame bezoekjes over en weer (druk, druk!). We wonen allemaal ver weg van elkaar.

Juist daarom ben ik zo blij dat het nog steeds kán. Samen drie weken reizen en het zo gezellig hebben, zonder irritaties, alsof het nooit anders is geweest. De drie musketiers, want na al die jaren is hij evenveel Thomas' broertje als de mijne.

Samen bezochten we drie landen, speelden we honderd potjes kaarten, genoten we van het heerlijke eten, maakten we onze bucketlist iets korter (Angkor Wat uiteraard!) en vergaapten we ons aan de exotische culturen en prachtige stranden. We deelden kamers en cocktails, ontwikkelden een serieuze oreo verslaving en namen urenlange crappy (nacht)busreizen en huiveringwekkende katers voor lief.

Wat een top tijd hebben we gehad.. Dankjewel lieve broer!