AC#6: Heerlijk nietsdoen

March 28, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 14 °C

Manang (3450) - Manang (3450)
    - Gewandeld 0km

Vandaag een rustdagje, onder het mom 'we moeten acclimatiseren'. We doen lekker niks. En dat is maar goed ook want het sneeuwt de hele dag. Sneeuw betekent dat we ook binnen in ons slecht geïsoleerde kamertje wolkjes blazen. Brrr. Lichtpuntje: vandaag hebben we onze eigen wc! Het is niet meer dan een gat in de grond met een bak water ernaast om door te spoelen, maar dat kan ons inmiddels al niet meer schelen. Met een gat in de grond dat voor een dag helemaal van ons is wanen we ons even in MTV Cribs.

We ontbijten lekker laat om half negen, doen onze was en lopen langs het checkpoint voor onze permits. Zo, klaar voor vandaag. Lekker weer onze slaapzak in, hmm.. We kijken How I met your mother en beginnen tijdens deze break in bed aan de serie Breaking Bad. Lekker ondeugend.

Voor lunch halen we cinnamon buns en chocolade broodjes bij een bakkerijtje. Met échte lavazza koffie erbij, want vandaag mag het. Wat is het genieten om na al die dagen zonder eindelijk weer eens fatsoenlijke koffie te drinken.

Na het avondeten gaan we nog even naar de film. Het is een onvergetelijke ervaring: een soort grot met banken bekleed met dierenhuiden en een kachel. We kijken Seven years in Tibet en krijgen thee en popcorn. Zo leuk! Wel krijgen we de schrik van ons leven als we na afloop van de film (half 10) voor de gesloten deur van ons hotel staan. Alle lichten zijn trouwens ook uit. We wisten wel dat 9u 's avonds in Nepal écht bedtijd is, maar even naar de film moet kunnen toch? We proberen alle deuren die we kunnen vinden. Kloppen, duwen, trekken, roepen. Net als ik op het punt sta om te gaan schreeuwen (sorry mensen die vroeg op moeten morgen!) vindt Thomas een deurtje dat meegeeft. We klimmen over een hek, duwen het deurtje open en we zijn binnen.. Yes! Een beetje melig van de adrenaline sluipen we even later het volledig uitgestorven hotel in. Lesson learned: geen nachtelijke uitstapjes meer voor ons haha!