Paradijselijk Palawan

April 29, 2016 on the Philippines ⋅ ☁️ 19 °C

Palawan. Het eiland waar we misschien wel het meest naar uit hebben gekeken. Dit is het paradijs, zo hebben we gehoord.

In Puerto Princesa stappen we meteen over op de bus naar El Nido. Een lange oncomfortabele rit. De volgende ochtend worden we wakker in een vol, chaotisch en spuuglelijk dorpje dat -toegegeven- in een schitterende baai gelegen is. Hmm, voor het paradijs moeten we zo te zien de stad uit.

Dus huren we een scooter en rijden naar Nacpan beach. Eindelijk het beloofde paradijs.. Een schitterend wit strand met azuurblauw water, omgeven door ruisende palmbomen, groene heuvels en rotspartijen. Prachtig. We drinken mango- en ananasshakes en vinden aan de rechterkant van het strand een rustig barretje waar we ongestoord in hangmatjes kunnen schommelen. Met onze voeten in het zand en met het mooiste uitzicht ever drinken we verse kokosnoot en eten we gegrilde scampi's. Wat een leven.

Als de zon begint te zakken beginnen we aan de bumpy ride terug naar El Nido. De zonsondergang kijken we in Corong Corong. Met een cocktail in de hand, want zo hoort het. Zucht.. Hier kunnen we wel aan wennen, hoor!