Krugerpark Part 1

September 15, 2016 in South Africa ⋅ 🌧 25 °C

Net voor sluitingstijd rijden we het Krugerpark binnen. We zijn onszelf dankbaar dat we een paar dagen geleden besloten om alvast wat kampeerplekjes in het park te reserveren. Eerst een nacht in het Berg-en-Dal kamp en daarna twee nachten in het Skukuza kamp.

In het donker zetten we onze gloednieuwe tent voor de eerste keer op en koken we een pastaatje. Het is iedere keer weer genieten om nieuwe equipment voor het eerst te gebruiken, alsof je een cadeautje mag uitpakken. We hebben voor ons tweetjes trouwens een vijfpersoonstent en een extra groot luchtbed gekocht omdat we vonden dat we op dit laatste kampeeravontuur wat extra luxe verdiend hadden. En een luchtbedpomp die we kunnen aansluiten aan de sigarettenaansteker in onze auto.. Zalig!

De volgende ochtend begint het dan echt: we gaan op safari! In het Krugerpark mag je met je eigen (huur)auto rijden en dat is echt te gek. Met z'n tweetjes op avontuur in het park: terwijl we in de verte de omgeving afspeuren rijden we tot een van ons iets denkt te zien.. Zo. Super. Spannend. Haha! Tijdens onze eerste uren in het park zien we al meteen ongelofelijk veel dieren: impala's, vier neushoorns, giraffes, een blue wildebeest, olifanten, zebra's, steenboks en prachtige vogels zoals de yellowbilled hornbill, de bateleur eagle, de ground hornbill and de lilac-breasted roller. Heel gaaf.

Laat in de middag besluiten we om vanaf ons kamp nog een klein rondje te rijden. Al snel zien we heel veel auto's geparkeerd in een lus naast de hoofdweg. Daar moet iets groots te zien zijn. Even later staan we midden in de opstopping maar we hebben nog altijd geen idee wat er te zien is. We proberen af te leiden waar de mensen in de safarivoertuigen naar kijken en in welke richting ze foto's maken, want zonder gids zijn we op onszelf aangewezen. Als het tien minuten later een beetje lachwekkend begint te worden (we staan namelijk zo ingesloten dat we ook niet meer weg kunnen!) zien we ineens iets bewegen.. Een luipaard! Hij staat op, gaapt, en gaat op zoek naar een meer beschut plekje. Wat een ongelofelijk mooi dier.. Onze dag kan niet meer stuk! In een uurtje tijd zien we daarna ook nog bavianen, sabel antilopes, nyalas, kudus én hyena's. Met een dikke smile op ons gezicht zien we de zon ondergaan als we weer terugrijden naar ons kamp. Het Krugerpark is absoluut een highlight in onze trip. Nu al.