Krugerpark Part 3

September 17, 2016 in South Africa ⋅ ☀️ 25 °C

Nadat we al onze kleren gewassen hebben gaan we de volgende dag weer op pad (wanneer je nog maar één shirtje -met gat- en één broek -met vlekken- over hebt weet je dat het het tijd is om te wassen..). Vandaag willen we op zoek gaan naar leeuwen want naast buffels zijn dit de enige dieren van de big five -de grootste en gevaarlijkste dieren in het park: olifanten, neushoorns, luipaarden, buffels en leeuwen- die we nog niet gezien hebben.

Weer hebben we heel veel geluk. Nadat we in de verte al buffels hebben gespot zien we bij de rivier twee vrouwtjesleeuwen rusten onder een boom. En even later zien we ook twee mannetjesleeuwen. Bizar om zulke indrukwekkende dieren in het echt te zien. En hiermee hebben we voor het eerst in ons leven de big five gespot, high five! Ook zien we giraffen en nijlpaarden met vogeltjes op hun rug, een krokodil, een roan antilope en vervet monkeys. Weer allemaal zo mooi en bijzonder.

Ik blijf het ongelofelijk vinden hoe veel dieren we zien. Vooraf twijfelden we nog of het Krugerpark niet te massaal zou zijn en of we niet vooral andere auto's en safarivoertuigen zouden zien in plaats van dieren. Ondanks dat het Krugerpark niet heel avontuurlijk is met zijn asfaltwegen en de vele toeristen, is het wel een geweldige plek om in korte tijd héél veel te zien. Voor ons de perfecte eerste safari, want we gaan zeker nog vaker wildparken bezoeken deze trip!