• Day 299

Albania

January 30, 2019 in Albania ⋅ 🌧 13 °C

آلبانی اولین کشور در اروپا با حس و حال کاملا شرقی!
    مردم مهربون و مهمون نواز و کنجکاو. رکاب زدن قسمت شمالی کشور خیلی هیجان انگیز نبود، جاده ها صاف و شهر ها شلوغ. ولی با نزدیک شدن به کوه های جنوبی، رکاب زدن سختتر ولی مناظر زیبا تر و جاده ها خلوتتر شدن.
    عمده جمعیت آلبانی که جزو ضعیف ترین کشور ها در اروپا از بعد اقتصاد هست، به کشاورزی مشغولند. گاری هایی که با قاطر کشیده میشدن یکی از جالب ترین چیز هایی بود که هنوز مردم اینجا استفاده میکنن.
    غذا ها هم که کاملا باب طبع ما! ماست و شیشیلیگ گوسفنذی، تاس کباب، کله پاچه و از این دست غذایا!
    بهترین قسمت ماجرا هم وقتی بود که برای تعمیر زنجیر دوچرخه مهدی وسط یه سربالایی وایساده بودیم و نسبتا کلافه ازین که چرا زنجیر جا نمیوفته. تا این که چهار تا دوچرخه سوار دیگه از راه رسیدن و بهمون کمک کردن 😃 آشناییمون مصادف با این شد که ادامه مسیر رو باهم طی کنیم و شب باهم چادر بزنیم. اولین بار بود که رکاب زدن تو گروه شش نفره رو تجربه میکردیم و فکر میکنم انگیزه کافی برای رفتن سربالایی های طاقت فرسا بهمون داد.
    بعد از رسیدن به شهر سارانده در جنوب آلبانی زمان خداحافظی فرا رسید و هر کس مسیر خودش رو ادامه داد.