• Day 407

HelpX, Rüsselhausen

May 18, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 18 °C

بعد از تجربه خیلی خوب کار داوطلبانه تو جزیره ساردنیا در مزرعه زیتون، این دومین تجربه کار داوطلبانه در طول سفرمون بود.

کار کردن در مزرعه ۱۲۴ هکتاری و گاوداری ارگانیک با ۱۲۰ تا گاو کار خیلی راحتی نیست. تمام اعضای خانواده چهار نفری بایرن (پدر،مادر، دو پسر), از صبح ساعت ۷ تا شب ساعت ۸ در حال انجام کار های مختلف از شیر دوشیدن، آماده کردن علوفه برای گاو ها، پخت و پز و کار های منزل، و رسیدگی به محصولات کشاورزی و میوه ها که تو هر فصلی کار خاص خودش رو داره، هستند. ما هم تو هر کاری که کمکی ازمون برمیومد بهشون کمک میکردیم. کمک در پختن غذا، درست کردن مارمالاد و ماست و کیک، آماده کردن علوفه و غذا دادن به گاو ها، کاشتن سبزیجات و ...
    در طی ده سال گذشته، حدود ۲۳۰ نفر از اقصی نقاط دنیا از طریق وبسایت helpx برای کمک کردن و بودن در این مزرعه پیششون اومدن و ما هم خیلی خوشحالیم که این فرصت رو داشتیم که از نزدیک، بودن در یه مزرعه و گاوداری رو تجربه میکنیم. همزمان کمک بزرگی برای ما بود تا بعد از مدت ها دوباره شروع به تمرین زبان آلمانی کنیم. کلی اطلاعات مفید راجبه قوانین و اصول کشاورزی و گاوداری در آلمان گرفتیم. با آدم های جدید دیگه که برای کمک کردن اومده بودند آشنا شدیم.

درمورد helpx:
    وبسایتی هست برای کار و سفر. فرصت رو برای مسافران برای بودن تو محیط و تجربه کردن کارهای جدید فراهم میکنه. همه کارها هم داوطلبانه است و درواقع پای هیچ پولی وسط نیست. در ازای کمک مسافران، خانواده میزبان هم اقامت و غذا و فضای دلچسب رو برای اونها فراهم میکنه.