France

Top 10 Travel Destinations Arrondissement d’Apt
Show all

Weer onderweg

June 27, 2022 in France ⋅ ☀️ 29 °C

Even na half acht verlaten we de camping. We rijden oostelijk, het is warm en er staat een stevige wind. Deze komt voornamelijk van de zijkant (Noord). In Mouriès gaan we naar de bakker voor brood. We treffen drie bakker die gesloten zijn. Even vragen en we slaan linksaf voor een bakker die ons voorziet van lekker brood. In Aureille wordt het tijd voor koffie. Na Aureille gaan we als Noordelijker, dus als meer wind tegen. Het laatste stuk, richting Orgon hebben we de wind echt pal tegen. Er staan hier veel fruitbomen tussen hele hoge naaldbomen die ze tegen de wind beschermen. Die wind is dus niet alleen vandaag zo sterk. Vanuit het noorden, tussen de Luberon en de Alpilles door. De verwachting is wind tot 65 km per uur (windkracht 8). Mmmm, we twijfelen of we wel de juiste camping hebben gekozen. De camping heet dan wel 'gelukkige vallei', maar zijn wij daar wel zo gelukkig mee? Tegen de wind intrappen alsof we door het Hollandse polderlandschap gaan, gaan we eerst maar kijken.Read more

Camping la Vallée Heureuse

June 27, 2022 in France ⋅ ⛅ 29 °C

Tot vlak voor de camping rijden we nog pal tegen de wind in. Dan zijn we er, we moeten links afslaan en meteen valt de wind. We rijden langs een meertje en komen op een camping die inderdaad in een mooie vallei ligt. Er rustig, ook wat wind betreft. Het lijkt erop dat bij de receptie de deur net op slot gedraaid wordt, maar hij wordt voor ons juist nog even opengemaakt. We mogen zelf een plek uitzoeken en vanmiddag onze registratie compleet maken en doorgeven waar we staan. We gaan op zoek naar een lekker plekje. Bijna overal staan picknicktafels, dat is fijn. We vinden een plekje naar een grote, Nederlandse, camper en voor we het weten krijgen we lekker koffie aangeboden. Wat een luxe! Uiteindelijk gaan we een plekje naar achteren vanwege de wind. Binnen een paar uur hebben we meer gesprekken dan we de afgelopen twee weken hebben gehad. Veel mensen met tent, heel ontspannen.Read more

Cavaillon

June 28, 2022 in France ⋅ ☀️ 29 °C

We hebben vannacht zowaar weer onder onze slaapzakken gelegen, zo koelde het af. En vanmorgen koelte en vogeltjes, meer niet. Wat een weelde. We staan laat op ondanks dat we weer vroeg wakker zijn. Maar zonder plaklijven, dat is echt heel fijn en al weer heel lang geleden. Ontbijtje en de kaart bestuderend besluiten we weer wat aan te passen. Aan de andere kant van de rivier de Durance ligt de Vaucluse. Bestuderen van kaartjes laat vanaf Robion de Véloroute 861 zien naar Orange. Dit vinden we interessant om te doen. We besluiten naar Cavaillon te fietsen, net in de Vaucluse, om daar bij het Office de Tourism informatie te halen. Je moet dat natuurlijk wel in het juiste departement vragen! In Cavaillon aangekomen in het Office de Tourism 'gesloten vanwege exceptionele redenen', prut. Koffie drinken dan maar, dus stadje door. Het is werkelijk een triest armoedig stadje, veel leegstand, terrassen die leeg zijn of gevuld met enkele trieste of duistere figuren. Dusdanig dat we maar bij MacDonald koffie gaan drinken, dat zegt genoeg niet? Terug naar onze heerlijke camping waar we besluiten wat langer te blijven. Dus ook maar even een was doen. Dat wil niet echt vlotten, de wasmachine schiet diverse keren in de stress en uiteindelijk moet het overgeheveld worden naar een andere machine. Het is inmiddels laat dus het grootste gedeelte maar in de droger ook gedaan. Je weet het nooit met die nachten.

Omdat we wat langer op deze camping blijven hebben we ook koelkastje gehuurd. Lekker gegeten en na het eten even heerlijk op het terras.

Changement de cap

May 7, 2022 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Nous devions aller droit dans la mer vers le Sud, mais finalement, une fois arrivés à Beaucaire/Tarascon, nous fûmes tentés de poursuivre vers l’Est : le Lubéron. C’est assez drôle de changer d’itinéraire comme ça, selon les envies du moment. Mais nous avions oublié quelque chose d’important… (suite au prochain épisode)Read more

Rastlos

December 13, 2019 in France ⋅ ☀️ 9 °C

Bonjour!
      Die vergangenen vier Tage haben wir fast ausschließlich fahrend verbracht. Nachdem wir am Montag Mittag von Moravské Toplice in Slowenien aufgebrochen sind, ging es einmal quer durch Österreich, Norditalien über die westlichen Alpen nach Frankreich.
      Da wir es aus verschiedenen Gründen vermeiden Autobahnen zu befahren benötigten wir für die 1100 km fast vier Tage 🙈😂
      Während unserer "Reise" in den 14 Grad warmen Teil im Südosten Frankreichs (genauer gesagt südlich der Stadt Manosque nahe dem Fluss Durance) machten wir immer wieder Halt. So besuchten wir beispielsweise auf einen kurzen Abstecher Bozen und ließen es uns nahe der Stadt Asti nicht nehmen eine italienische Pizza zu
      essen🍕. Auch wenn wir die letzten Tage hauptsächlich im Sitzen verbracht haben war das Fahren doch sehr kräftezehrend und wir sind froh wieder "angekommen" zu sein.

Had gekund

June 29, 2022 in France ⋅ ☀️ 29 °C

Onze camping ligt op een schitterende plek waarvandaan we heerlijke wandelingen kunnen maken. Ook kunnen we gebruik maken van beschreven fietsroutes langs mooie natuur en interessante plaatsjes. Dat hadden we allemaal kunnen doen vandaag. Maar dat hebben we niet gedaan. We zijn heel rustig opgestaan en hebben heerlijk ontbeten aan onze picknicktafel. Met vest aan, want het is best fris. Hieraan merken hoe heet we het de afgelopen weken hebben gehad zodat we constant plaklijven hadden. Zo lekker kan het dan zijn om je vest aan te kunnen trekken. En de rust hier, de dag begint met vogelgeluiden. De cicades worden pas later op de dag wakker. Tijdens het ontbijt een bezoek van een roodborstje dat ook nog zingt voor ons. En wanneer de temperatuur stijgt en de cicades hun 'sambaballenmuziek' inzetten klinkt deze hier op een of andere manier minder monotoon. In plaats van in actie te komen gaan we op onze stoeltjes zitten met de benen omhoog op de picknicktafel. Lekker een boek lezen. Tussendoor even plonsen in het zwembad, genietend van het uitzicht. Zo genieten we van heerlijk niets doen en hebben geen enkele spijt van de dingen van de dingen die we hadden kunnen doen maar niet hebben gedaan.Read more

Hoe warm?

June 29, 2022 in France ⋅ ☀️ 30 °C

Als je je afvraagt hoe warm het is en je een redelijke inschatting kunt maken dat het ver boven de dertig graden moet zijn omdat je de rode wijn in een teiltje koud moet zetten om op temperatuur te blijven waarop hij lekker smaakt.Read more

Georges du Regalon im Luberon

August 11, 2022 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Frühstück, Evi's Buch lesen - Jeder eine Seite, Evi's Reifen reparieren, mit Fahrrädern ins Nachbardorf Bonnieux zur Touristeninfo, Fahrradweg mit Evi oder see.. Info zu bestem Eis und gleich 2 kirchtürmen und der gewünschte Wanderweg ist HEUTE geöffnet! Planänderung: das machen wir heute! Wollen 16 Uhr starten, etwa 40 min fahrt bis hin. Mama fragt sich warum heute offen und gestern nicht? Hat schließlich nicht geregnet was die waldbrandlage entschärft? Bis dahin nochmal zurück ab an den Pool. Evi hat schon Mama kocht essen: Reis mit mischgemüse und fischstäbchen. Evi liebt es "das beste Essen". Pooltag bis nach 15 Uhr im kleinem Pool mit Blick auf typisches Bergdorf. Essen packen und los. Fahrt dorthin ist schon direkt spektakulär und die ersten 30 min direkt ab Campingplatz fahren wir scheinbar durch unser Gebirge. Benny und evi schlafen weg. Ankunft: etliche warnschilder wegen der waldbrandgefahr, eine Handynummer ist notiert, diese eingetippt, fahren erstmal noch bis Parkplatz. Zwei Wärter erwarten uns: und geben uns das go: wir dürfen wandern und parken. Mama freut sich mehrfach jetzt ganz legal den geplanten Trip durchziehen zu können. Kaum losgelaufen und es wir gleich nach 10 min spektakulär: wir sind direkt im Canyon und klettern durch die riesen Spalte. Wenig später ganz oben angekommen, durch das sonnen Wetter ganz klare Sicht in die Ferne überall hin. Links von uns lauter hohe Berge und rechts von uns geht's runter ins Tal. Echoooo-versuche. Wir bläken in die Schluchten und freuen uns über unser echo

Weg nicht gefunden, rumgeirrt, doch gefunden, und doch wieder falsch gelaufen. Mittlerweile ist es Dreiviertel neun und es dämmert längst. Benny wollte ja unbedingt so spät los. Nach 4,5h um 21:15 Uhr am Auto angekommen. Heimfahrt bei Vollmond mit wildschweinfamilie am Straßenrand. Evi schläft im Auto schnell ein. Benny und ich duschen fix, genießen noch etwas die Ruhe zu zweit und gehen auch schlafen.

Bergdorf vom XIII Jhd. Fourt aux boux

August 11, 2022 in France ⋅ ☀️ 31 °C

Pooltag bis 16 Uhr. Genau evis Welt. Bücher lesen. Vor allem bei evis lesen wir ganz eifrig mit. 15 min fahrt zur Burg. Wanderung durch kleinen Wald schnitt, dann durchweg durch einen riesigem felsüberhang. Noch etwas mehr bergauf und schon sind wir am Eingang. 6 Euro für die Erwachsenen und wir haben kein Geld dabei. Der Mann ist so nett und macht uns kurz darauf das Angebot, dass wir rein dürfen und das Geld nach der Wanderung unten in den Briefkasten legen sollen. Dankend nehmen wir dies an und beginnen unsere Tour mit deutschem burgplan in Bennys Hand. Es geht stetig bergauf, benny erzählt Geschichten über Geschichten um evi auf Trab zu halten. Es ist nicht einfach nur eine burgbesichtigung. Wir merken schnell nicht nur anhand der Schilder, dass es um und herum echt schnell einfach bergab geht. Alles wurde auf einem sehr großen Berg umgeben von Tälern erbaut. Vereinzelt findet man schilder die immer wieder darauf hinweisen Kinder hier im Blick behalten zu müssen, "die Besichtigung der Burg ist sehr gefährlich". Nachdem wir das Bergdorf durchquert haben, ging es weiter nach oben, vorbei an Zisternen, kornlagern, kleinen Höhlenhäusern, über Gräben hinweg - heute über aus Stein bebaute, damals zugbrücken- endlich zum burgeingangstor. Quer hindurch bis hoch hinauf. Rund herum geht es nahezu senkrecht viele Meter weit runter, und der Blick war beeindruckend in alle Richtungen. Erneutes echo-Abenteuer für uns. Mich erinnert das Land hier an die Gegend aus "ein Land vor unsere Zeit", Vögel fliegen in der Ferne unter uns. Runterwärts gehen wir den Weg über eine geheime Brücke. Sehr sehr steil Bergab, oder besser trepp-ab. Durch Wald wieder heim. Geld in den Briefkasten mit lieben "merci" getan und heimfahrt angetreten, im Sonnenuntergang. Wir hatten nun noch fix die Idee von unserem nahegelegenen Bergdorf bonnieux diesen zu bestaunen. Der Plan ging auch voll auf. Ziemlich weit oben sind wir einfach rechts reingebogen auf einen Parkplatz, und wir landeten direkt bei der höchsten Kirche des Dorfes mit Blick gefühlt über die gesamte Provenz, über die typischen, gestaffelten Dächer hinunter, Wälder, obstanbauten, Zypressen die an Straßenrändern stehen, und das alles bei zunehmend knallrotem Sonnenuntergang. Perfekter tagesabschluss. 8min Heimfahrt in serpentine quer durchs Dorf weil die Straßen so eng sind und oft nur für Einbahnstraße ausreichen. Duschen, Spieleabend. Den Plan für morgen nochmal besprochen und ab ins Bett.Read more

Cavaillon

October 7, 2022 in France ⋅ ⛅ 25 °C

Weiter Richtung Süden fanden wir eine überaus angenehme Unterkunft mit whirlpool. Das Städtchen welches wir uns ausgesucht haben, war allerdings sehr verschlafen und viel Unternehmungen haben wir die Tage nicht getan, Entspannung und gutes Essen lag im ZentrumRead more

Arrondissement d’Apt, Arrondissement d'Apt