France
Arrondissement d’Argelès-Gazost

Dierenpark

July 30, 2019 in France ⋅ ☁️ 15 °C

Omdat het niet zo goed weer was en we dus niet in het zwembad wouden zijn we maar naar het dierenpark aan de overkant van de camping gegaan, nu weten we dat het geen ganzen zijn die ons 's nachts wakker houden.Read more

Lourdes

August 1, 2019 in France ⋅ ⛅ 25 °C

En vandaag is er het hoogtepunt van onze reis. Jaarlijks komen miljoenen mensen deze richting uit louter en alleen in de hoop van een wonder. Aangezien we dit wonder al gehad hebben, kiezen we een regenachtige dag uit om Lourdes te bezoeken. Maar zie, wonders zijn oneindig dus bezoeken we de heiligdommen onder een stralende zon. Reden te meer om te beslissen om op tijd op te kramen om nog even in het zwembad te duiken ipv deel te nemen aan de kaarsjesprocessie. En zie, zodra aan de rand van het zwembad betrekt de hemel. We eten aan de tent onder een loodzware, grijze maar gelukkig droge hemel.Read more

Aquapark of bergmeertje ?

July 28, 2019 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Om 6 uur ‘s morgens tokkelt, ondanks alle voorspellingen, de regen nog zachtjes op het tentzeil en vormen er zich meandertjes in de voortent tussen de valiezen, tafeltjes en keukenspullen. Maar om 9 uur straalt de zon in volle kracht, meer dan genoeg om de stoeltjes te drogen. Het ontbijt is dan ook zalig in het zonnetje. We organiseren ons dan ook verder om vandaag maximaal van de zon te profiteren. De wasdraad wordt geïnstalleerd en de nattigheid wordt buiten gehangen.
    C&C beslissen om op de camping te blijven en het aquapark ten volle te gaan exploiteren. Bea en ik beslissen om een bergwandeling te doen naar het meer van Isaby. Eerst met de auto tot aan de skiliften van Hautacam en de col van Tramassel. Daarna langs de flank van de vallei en schapen en koeienkuddes tot het meertje en dan langs een lager gelegen paadje terug naar de auto. Prachtige bergzichten maar nog geen hooggebergte.
    Terug op de camping beslissen we om chic te gaan eten en belanden in Au Soleil Levant voor typische streekgerechten. Op de camping gaan C&C nog even de show bekijken alvorens de dag af te ronden.

Cirque de Gavernie

August 2, 2019 in France ⋅ ☀️ 23 °C

Omdat maar ééntje wil gaan zwemmen, beslissen C&C om mee op daguitstap te gaan. We parkeren na een uurtje slalommen met de auto op smalle bergwegeltjes ons in het dorpje Gavernie. We zijn duidelijk niet de enigen om de Cirque de Gavernie te gaan bezoeken, volgens de UNESCO Werelderfgoed. Met recht en rede. We wandelen een uurtje op een breed pad naast de Gave de Pau tot aan het begin van de cirque : een enorme bergweide die doodloopt op een muur van 1500 meter graniet in de vorm van een hoefijzer, meer dan 11 km lang. Mitzi mag niet verder omdat in het natuurreservaat geen honden toegelaten zijn. Coralie en ik troosten ons met een coupe ijs op het terras van Hotel Les Cascades, terwijl Bea en Celeste nog tot de voet van de meer dan 400 meter hoge waterval wandelen. Twee uurtjes later zijn ze terug en we lopen samen terug tot het dorpje waar we eten voordat we door de donkere smalle kloof terugrijden naar de camping.Read more

Naar de markt

July 30, 2019 in France ⋅ ☁️ 14 °C

Omdat pubers blijven slapen en dit niet erg is omdat het toch maar mistig is, arriveren we vlak voor het einde ervan op de markt van ons stadje. Op de trappen omhoog/omlaag passeren we de bijentuin waar we even verpozen. Op de markt zelf kopen we eindelijk wat brood omdat dat van Van Opstal eindelijk op is. We keren terug naar camping om aan ons namiddagprogramma te beginnen.Read more

Volle vakantie

August 3, 2019 in France ⋅ ☀️ 22 °C

Onze laatste volledige vakantiedag doen we allemaal waar we de vorige dagen niet toegekomen zijn. Mitzi en ik wandelen rond het dorpje, Bea bezoekt nog een keertje Lourdes en C&C genieten van de zon rond het zwembad. We ronden af in de kantine van de camping met paella, pizza en een kinderspektakel. Miss Camping zal voor een volgend jaar zijn.Read more

Bergmeertje of aquapark?

July 29, 2019 in France ⋅ ☀️ 25 °C

Een echte puber slaapt lang uit dus we ontbijten laat. Het brood van Van Opstal gaat nog altijd mee dus we hoeven de pubers niet naar de receptie te sturen. C&C beslissen om op de camping te blijven en het zwembad met zijn drie glijbanen verder te verkennen. Bea en ik gaan inkopen doen in Den Aldi alvorens te vertrekken voor een ritje naar weer een bergmeertje. Als we instappen in de auto zien we plots de lucht gevuld met roofvogels. Waarschijnlijk de bewoners van het dierenpark aan de andere kant van de straat die vijf minuten buiten mogen.
    Eerste stop de Chapelle de Pouey-Laün, prachtig uitgehouwen uit de rotsen met een leegstaand hospitaal voor oorlogsinvaliden er rond.
    Dan verder door naar de Barrage du Tech waar we rond het meertje wandelen. Mitzi wentelt zich als zot door de koeienvlaaien om daarna af te koelen in het smaraagdgroene water. Terug op de camping gaan eerst ik en dan Bea toch nog even het aquapark verkennen, uitgezonderd de tobbogans. We eten aan de tent : pasta carbonara.

Le Buala

July 30, 2019 in France ⋅ ☁️ 15 °C

Aangezien ze in het dierenpark genoeg beesten hebben gaan Mitzi en ik met ons tweetjes op stap.
    Aan de overkant van de Pau ligt er een klein heuveltje.
    200 meter stijgen om een compleet uitzicht op het stadje, de camping en het dierenpark te hebben. We sluiten samen onze dag af in de bar met een pizza, mosselen frit en een optreden.Read more

Pic de Pibest

July 31, 2019 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Aangezien het geen fantastisch maar wel droog weer is, beslissen C&C om te gaan zwemmen. Bea beslist om te wandelen tot een bergtopje in de buurt. We rijden met de auto tot Ouzous voor een wandeling die volgens de Groene Gids 4,5 uur zou duren weg en weer. Een aanloop door een bos, een steile helling vol varens en 16 haarspeldbochten, een oud beukenbos vol mos, een ruïne van een berghotel, prachtige uitzichten op onze camping, bergtoppen zoals de Pic de Midi en Lourdes en dan alles nog eens omgekeerde volgorde steil naar beneden en dan 7,5 uur later zitten we terug in de auto,
    Op de camping zijn C&C nog niet verhongerd en gaan we eten in het campingrestaurant.

De terugtocht

August 4, 2019 in France ⋅ ☁️ 20 °C

Op zondag slapen we eens niet uit, maar staan zelfs een uurtje vroeger op, omdat het vandaag de terugkeerdag is. Na het ontbijt breken Bea en ik de tent af en vullen we het aanhangwagentje terwijl C&C nog een laatste keer naar het zwembad trekken. Om 13u30 zijn alle werkzaamheden op de camping afgerond en we vertrekken we richting thuis. De rit verloopt al bij al vlotjes, geen files of ongelukken en om 2u30 ben ik terug in mijn huisje. Een half uurtje later zijn Bea en de meisjes ook terug op de boerderij. Als afsluiting nog wat foto's van op de camping.Read more

Arrondissement d’Argelès-Gazost, Arrondissement d'Argeles-Gazost