France
Arrondissement de Figeac

Saint Cére

May 21, 2019 in France ⋅ ⛅ 16 °C

Good day. Short distances and great villages.

Gauffre de Padirac

August 30, 2019 in France ⋅ ☀️ 24 °C

Super toller Ausflug in eine wunderschöne Tropfsteinhöhle mit Kahnfahrt auf dem unterirdischen Wasserlauf. 1 Std. 45 Min volle Verzauberung. Bei 13° herrliche Abfrischung gegenüber den 37° draußen. Die Höhle ist 35 m breit und hat eine Höhe von 103 m, Mont Matre würde dort in der Höhe hineinpassen. Die Höhle wurde 1889 von Hr. Martel entdeckt.
    Lecker gegessen, wie üblich in der Gegend Ente.
    Anschließende weiter fahrt nach Sarlat.

Cajarc 28 km

August 14, 2017 in France ⋅ 🌙 24 °C

Durch welliges Gebiet bin ich heute gewandert, viele die in Le Puy gestartet sind, sind nun zu Hause. So langsam weis man wer durchwandert und wer nicht, auch kommen nun neue Leute dazu. Heute hatten wir am Schuss bis 38 grad in der Sonne, das heisst gegen Schluss war härte gefragt.Read more

Fifiac 28 km

August 13, 2017 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Gemütliche Wanderung mit vielen Stops. Schönes Wetter hat uns durch den Tag begleitet, so haben wir es genossen unter den schattenspendenden Bäumen zu liegen. Dadurch wurde der Wandertag zwar länger, jedoch, ist es auch schön zwischendurch einen anderen Rytmus einzuschlagen. Wir sind ein bisschen spät im Dorf angekommen und fanden keinen Platz mehr. So mussten wir noch 4 km weitergehen, wurden dafür mit einem schönen Sonnenuntergang belohnt.Read more

Dag 6: Conques - Figeac

October 13, 2016 in France ⋅ ☁️ 14 °C

Afgelegde afstand : 56 km
    Totaal gefietst : 408,5 km
    Afstand tot Santiago : 1332 km
    Emotie : 😊😐🙁
    Weer : wolken, beetje regen, beetje zon, 14 graden
    Soundtrack : -

Na gisteren met een prachtige route, indrukwekkende vergezichten en een onwaarschijnlijk mooie eindbestemming is vandaag een andere uitschieter, helaas wat meer de andere kant op. Voor het eerst voel ik me niet blij.
    De dag begint om half zeven wanneer de slaapzaal langzaam ontwaakt. Gisteravond ben ik na een korte wandeling door het dorp terug naar de abdij gegaan en na een dubbele dosis Franse pijnstillers al snel in slaap gevallen. De 10 uur slaap lijkt wat te helpen, maar als ik goed wakker raak merk ik hoe benauwd ik ben, gelukkig is mijn neusverkoudheid wel weg... Ik raak in gesprek met Emélie, een meisje uit Québec. Ze is een jaar in Europa en nu een stuk van de camino aan het lopen. Vandaag komt haar moeder haar opzoeken en ze verblijft nog een dag in de abdij waarna ze samen verder lopen. Omdat we de laatsten zijn ontbijten we samen met de priesters, die uit Normandië komen en hier als een soort 'stage' verblijven. De gastvrijheid hier is enorm en gelukkig spreken ze wat Engels want in deze streek praten ze behalve erg vite ook nog een accent waar zelfs de Normandische priester moeite mee heeft. Vertelde Emélie daarvoor net dat zij tijdens het lopen haar telefoon twee weken niet aan gehad heeft, de priester legt uit dat zij drie jaar lang geen internet, telefoon of social media mogen gebruiken. Alleen geschreven post! Het bestaat nog...
    Jammer genoeg moet ik weg, wat een mooie plek was dit. Na het bekijken van de route besluit ik om niet het kronkelende dunne witte lijntje maar de gele en in dit geval zelfs de rode lijnen te volgen. En de keuze blijkt verstandig, want ondanks de bijna vlakke route heb ik al snel pijn in mijn knieën. Veel pijn. Zelfs fietsen op vlakke wegen gaat langzaam voor mijn doen. Het weer is dreigend en even denk ik er over om maar 19 km te fietsen. De route zelf is vlak in alle opzichten; waterpas en op een hoekje na saai en druk, met name het tweede stuk (niet voor niets een rood lijntje op de kaart). Gelukkig zijn er wat mensen aan het thuisfront die me wat moed inpraten en weloverwogen kies ik er voor om door te rijden naar Figeac. De route blijft gelukkig gelijkmatig, tot de laatste 5 km. Met trillende benen kom ik in het dorp aan.
    Ik vind een gîte in het centrum, ik ben weer de eerste. Omdat ik vroeg ben loop ik het centrum in, het is gezellig druk en ziet er leuk uit. Voor de eerste keer op mijn camino bezoek ik de kerk en steek een kaarsje aan voor iemand. En ondanks ik me gisteren wat alleen voelde, nu bekruipt me een onbehaaglijk en verdrietig gevoel. Is het de vermoeidheid, het niet fit voelen, de zorgen over mijn knieën, het weer of het alleen zijn, ik weet het niet.
    Ik doe wat boodschappen en maak straks mijn eigen eten klaar. Het is nog vroeg, maar het liefst zou ik nu in slaap vallen en morgen opnieuw beginnen. Dan zal het wel weer wat beter gaan.

Kanaaris - part IV

October 19, 2018 in France ⋅ ⛅ 19 °C

Tiens, mais qui voilà ?! Kanaaris est retrouvé dans le jardin cet après-midi ! Il a l'air terrorisé, il reste constamment collé à moi, tremblant et dormant dès que je le réchauffe sous mes vêtements. Quelle nuit est-ce qu'il a bien pu passer ? En tous cas, je pense qu'il a compris que le monde sans humain pour le protéger n'est pas si amusant.

Le soir, pour fêter son retour, nous allons au bar du village. Il s'amuse sur son petit tonneau, les pieds dans l'eau.
    Puis vient l'heure de rentrer, je continue d'essayer de le faire marcher avec moi (ça reste un échec).
    Une fois à la maison, je regarde un film, lui s'est planqué sous une table. À la fin de ce film, je le ramasse, il ne se débat pas... je remarque qu'il respire par le bec, il est épuisé. Après des centaines de pages web sur les maladies de canard, j'en conclue que demain je l'emmènerai voir un véto (il est trop tard ce soir). Il lui donnera des vitamines, normalement tout ira bien.
    Les pattes ne lui permettent plus de faire un seul pas, il n'a plus l'énergie d'émettre un seul cri, sa tête se laisse tomber au sol... Avec un peu de chance, il tiendra jusqu'à demain matin.
    Pas de chance, à 2 heures du matin, il fera ses derniers sursauts contre mon torse (j'ai réellement cru qu'il avait la forme, d'un coup), puis son corps se raidit petit à petit, sa respiration s'arrête.
    Il sera enterré sous un pommier, la larme à l'oeil, dans une cérémonie nocturne.

Kanaaris n'est plus de la partie.

Kanaaris - part I

October 14, 2018 in France ⋅ 🌬 23 °C

Kanaaris, c'est le compagnon de voyage : un canard de Barbarie.
    Il a été pris chez le voisin, estimé à 1 mois. J'ai alors pensé que son anniversaire est le 10 septembre et qu'il fêtera sa majorité de canard (16 semaines) le 31 décembre.

La première partie du voyage s'est très bien passée avec lui, c'est un compagnon fidèle et calme. Il s'adapte très bien aux conditions du voyage : il reste dans sa sacoche quand je me déplace à pied ou en stop mais sait profiter d'un après-midi dans un parc. Fait intéressant : il adore les toboggans !

Le canard a été un super compagnon pour briser la solitude du voyage, mais aussi un très bon catalyseur de rencontres.

Je suis plutôt déçu d'avoir perdu les photos et vidéos de mon précédent téléphone, où on le voyait grandir jour après jour (et jouer dans un parc d'enfant)

Kanaaris - part II

October 17, 2018 in France ⋅ ☀️ 19 °C

Le nom Kanaaris est un peu nul, je vous l'accorde ! C'est une référence au rappeur Kaaris et lorsque je le promène, je crie "Hue Kanaaris!", ce qui fera rire les adeptes d'"Astérix et Obélix : Mission Cléopâtre".

Chose à savoir : un canard chie partout, tout le temps... Le rituel, au réveil, est de se nettoyer tout le torse et le cou avec de l'essuie-tout. Je vis constamment avec cette odeur de pipi de canard, ce qui n'est pas si agréable.

Arrondissement de Figeac