France
Arrondissement de Figeac

Here you’ll find travel reports about Arrondissement de Figeac. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Cajarc 28 km

August 14, 2017 in France

Durch welliges Gebiet bin ich heute gewandert, viele die in Le Puy gestartet sind, sind nun zu Hause. So langsam weis man wer durchwandert und wer nicht, auch kommen nun neue Leute dazu. Heute hatten wir am Schuss bis 38 grad in der Sonne, das heisst gegen Schluss war härte gefragt.

Fifiac 28 km

August 13, 2017 in France

Gemütliche Wanderung mit vielen Stops. Schönes Wetter hat uns durch den Tag begleitet, so haben wir es genossen unter den schattenspendenden Bäumen zu liegen. Dadurch wurde der Wandertag zwar länger, jedoch, ist es auch schön zwischendurch einen anderen Rytmus einzuschlagen. Wir sind ein bisschen spät im Dorf angekommen und fanden keinen Platz mehr. So mussten wir noch 4 km weitergehen, wurden dafür mit einem schönen Sonnenuntergang belohnt.Read more

East to Figeac

May 28, 2017 in France

Victory snatched from the jaws of defeat.

The original plan was to have a relaxing start and have a "short" day of 49 miles ending in Gramat. Slow progress due to missing a turning and getting a puncture. Met a few English cyclists including a bunch on a "luxury" cycling tour of the Dordogne who were being transported by van - no bikes!

Original destination was Gramat but it looked dead and the campsite was unappealing so continued to Figeac, finding a good campsite at 6.30pm (restaurant on site).

Cycle route following old railway line.
    Bridge over Dordogne.
    Assiette du pecheur - complete with large crayfish

Dag 6: Conques - Figeac

October 13, 2016 in France

Afgelegde afstand : 56 km
    Totaal gefietst : 408,5 km
    Afstand tot Santiago : 1332 km
    Emotie : 😊😐🙁
    Weer : wolken, beetje regen, beetje zon, 14 graden
    Soundtrack : -

Na gisteren met een prachtige route, indrukwekkende vergezichten en een onwaarschijnlijk mooie eindbestemming is vandaag een andere uitschieter, helaas wat meer de andere kant op. Voor het eerst voel ik me niet blij.
    De dag begint om half zeven wanneer de slaapzaal langzaam ontwaakt. Gisteravond ben ik na een korte wandeling door het dorp terug naar de abdij gegaan en na een dubbele dosis Franse pijnstillers al snel in slaap gevallen. De 10 uur slaap lijkt wat te helpen, maar als ik goed wakker raak merk ik hoe benauwd ik ben, gelukkig is mijn neusverkoudheid wel weg... Ik raak in gesprek met Emélie, een meisje uit Québec. Ze is een jaar in Europa en nu een stuk van de camino aan het lopen. Vandaag komt haar moeder haar opzoeken en ze verblijft nog een dag in de abdij waarna ze samen verder lopen. Omdat we de laatsten zijn ontbijten we samen met de priesters, die uit Normandië komen en hier als een soort 'stage' verblijven. De gastvrijheid hier is enorm en gelukkig spreken ze wat Engels want in deze streek praten ze behalve erg vite ook nog een accent waar zelfs de Normandische priester moeite mee heeft. Vertelde Emélie daarvoor net dat zij tijdens het lopen haar telefoon twee weken niet aan gehad heeft, de priester legt uit dat zij drie jaar lang geen internet, telefoon of social media mogen gebruiken. Alleen geschreven post! Het bestaat nog...
    Jammer genoeg moet ik weg, wat een mooie plek was dit. Na het bekijken van de route besluit ik om niet het kronkelende dunne witte lijntje maar de gele en in dit geval zelfs de rode lijnen te volgen. En de keuze blijkt verstandig, want ondanks de bijna vlakke route heb ik al snel pijn in mijn knieën. Veel pijn. Zelfs fietsen op vlakke wegen gaat langzaam voor mijn doen. Het weer is dreigend en even denk ik er over om maar 19 km te fietsen. De route zelf is vlak in alle opzichten; waterpas en op een hoekje na saai en druk, met name het tweede stuk (niet voor niets een rood lijntje op de kaart). Gelukkig zijn er wat mensen aan het thuisfront die me wat moed inpraten en weloverwogen kies ik er voor om door te rijden naar Figeac. De route blijft gelukkig gelijkmatig, tot de laatste 5 km. Met trillende benen kom ik in het dorp aan.
    Ik vind een gîte in het centrum, ik ben weer de eerste. Omdat ik vroeg ben loop ik het centrum in, het is gezellig druk en ziet er leuk uit. Voor de eerste keer op mijn camino bezoek ik de kerk en steek een kaarsje aan voor iemand. En ondanks ik me gisteren wat alleen voelde, nu bekruipt me een onbehaaglijk en verdrietig gevoel. Is het de vermoeidheid, het niet fit voelen, de zorgen over mijn knieën, het weer of het alleen zijn, ik weet het niet.
    Ik doe wat boodschappen en maak straks mijn eigen eten klaar. Het is nog vroeg, maar het liefst zou ik nu in slaap vallen en morgen opnieuw beginnen. Dan zal het wel weer wat beter gaan.

Retour dans le Lot

October 13 in France

Après m'être fait volé mon téléphone dans le squat précédent, je passe la matinée à taper la manche avec le même collègue de la veille devant un tabac. La nuit a été courte, intense et pleine d'action, nous sommes donc déjà sur place à 7h30... personne jusqu'à 11h. De 11h à midi, on arrive à tapé une dizaine d'euros, à divisé en 2.
    Sans avoir la possibilité de continuer ce blog, je décide de repartir pour la maison des parents en stop. Dans la précipitation d'une voiture qui s'arrête sur une entrée d'autoroute, je perds mon sac de couchage.
    Aux alentours de 20h, j'y suis, je me rappelle qu'ils sont partis. Ma première nuit sans toit sera passée sous une couverture de survie, dans le jardin, le comble!

J'en profiterai pour rédiger mes carnets de voyage et récupérer un téléphone.

---

After somebody robbed my phone in the last squat, I'm passing all morning begging with the collegue met yesterday in front of a tabacconist. The night was short, intense and full of action, so we are already in place at 7:30am... nobody's coming until 11am. At midday, we've made approximatively 10 euros, to split in half.
    Without the possibility to continue this blog, I decide to head back to my parent's house by hitchhiking.
    In the precipitation when a car stopped at the entrance of the highway, I lost my sleepingbag.
    Around 8pm, I'm at my parents', I remember they're gone. My first night without a roof will be past under a emergency blanket, in the garden.

I will use the time to write my logbooks and find a new phone.

Bri Gîte

September 22, 2016 in France

Martin, unser Schweizer Begleiter, hat das Wortspiel Bri Gîte gefallen, und dort reserviert. Und..... alles vom Feinsten: Abholung vom Jakobsweg, einsame Lage im Wald, beste französische Küche, Weine aus der Region, schweizer Käse, deutscher Kaffee, breite Betten mit 2 (zwei!!) Zudecken, nette Gespräche.

Cascade d'Autoire (46)

May 26, 2017 in France

La décision est prise, nous irons à Padirac visiter son fameux goufre (pour ma part, je l'ai fait quand je devais avoir 6 ou 7 ans).

Sur la route, on nous a conseillé d'aller voir la cascade d'Autoire et de faire les différents circuits de rando tout autour.

Ce que nous avons fait : petite grimpette dans la montagne pour finir les pieds dans l'eau, au bas de la cascade...

Plus tard sur la route, est indiquée une source d'eau thermale à Riens. Opportunité toute trouvée pour remplir la douche solaire :)Read more

Arrondissement de Figeac