France
Arrondissement de Grenoble

Here you’ll find travel reports about Arrondissement de Grenoble. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day31

Route Napoleon

June 10, 2017 in France

I couldn't wait to unleash my 54 horse power on this famous road. It was delightful with bend after bend on great roads and lots of hills. Perhaps not the best day to be asking a lot of Bluebelle as it was 33c and some of the passes took forever to climb in second gear.
    Before we got to the steep bits we had a big fright as we rounded a bend and found a tour bus overtaking a car with a trailer. The bus was completely on our side of the road heading straight for us. I braked hard and so did the bus and the car. Luckily I had about three feet of verge before a ditch and had to use it to miss the bus. The bus was completely to blame and I heard the horns of the car and several of the following cars. I really hope the bus driver was reported.
    We were overtaken by many motorcyclists as we made our way but one group of three were really out on their own on cornering, they were a joy to watch for the few bends I could see them.
    At one point I looked in my mirror and saw a classic car behind us, it had ribbons and flowers on it and behind it were around thirty cars all part of the wedding. They followed for about ten minutes and we exchanged waves and beeps then I thought I should stop and let them pass. As they passed every one of them beeped and waved enthusiastically. It was great fun.
    Tonight we are in a pretty little town outside Grenoble called Vizille the hotel is very cheap and across the road is the most amazing chateau with beautiful gardens. I will post some pictures of it and some Mandy took as we traveled.

• Day46

Doussard to Le Bourg d'Oisans

July 13, 2017 in France

(12th July, Rest day) Theday started with an early morning nature walk into the nearby marais. A beautiful shady track along the lake front and then into the marshes. Although we could hear plenty of bird life, they proved elusive to photograph. At one point on the lake, we came across a12th century tower that you could climb. Legend has it, a young man became ill and his father imprisoned him here. The doctors daughter fell in love with him and freed him.
    Flower photos can be found at: https://photos.app.goo.gl/x1WnvaeFiNpkAClr1
    After packing up the camp, we picked up a few groceries and drove from Doussard to Le Bourg d'Oisans, at the foot of the mighty L'Alpe D'Huez. The scenery on the drive and surrounding the campground was stunning.

• Day152

Drive to Avignon

March 28, 2017 in France

The air was very extremely hazy during most of the drive so it was difficult to get photos of the huge marble massifs along the way.

• Day2

Camping Au Joyeux Réveil

July 17, 2017 in France

Wij zijn vanochtend lekker rustig aan opgestaan, om 10 uur vertrokken wij richting de Alpen. De reis verliep goed, weinig verkeer alleen op de route de Soleil was het drukker. Rond 2 uur kwamen we aan op de camping. Een half uurtje later zijn ook Patrick zijn ouders aangekomen, zij zitten schuin tegenover ons. Wij gaan vanavond lekker barbecueën met zijn allen en nu zit ik lekker op de Lamzac in het zonnetje een stukje te schrijven!

Wij hebben in de avond nog even bij Patrick zijn ouders in de voortent een spelletje Carcassonne gespeeld, het koelt buiten best snel af. Daarna lekker naar bed, het schijnt vannacht erg koud te worden, maar dat merken we vanzelf.

• Day3

Dagje rond de camping

July 18, 2017 in France

Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan. In de ochtend heeft Patrick weer heerlijk stokbrood gehaald bij de lokale bakker in het dorp.

In de middag zijn we het zwembad gaan verkennen. Het buitenbad is best koud maar wel lekker. Binnenbad was wat warmer. Daarna zijn we naar de andere kant van de berg terug gereden om een supermarkt te gaan zoeken.

In de avond hebben we mie gegeten en een kleine wandeling in de omgeving gedaan.Read more

• Day4

19 juli

July 19, 2017 in France

Vandaag toen Patrick brood ging halen, zag hij dat er een markt was in Autrans. Na het ontbijt zijn we daar even gaan kijken, niks gekocht maar altijd leuk om te zien. We zijn ook een paar winkeltjes in gelopen. Het was best bewolkt weer, dus wij wilden een stuk gaan wandelen. We hadden een route gevonden die we konden lopen, maar het punt waar je moest beginnen was niet te vinden.

Uiteindelijk zijn we maar terug naar de camping gegaan en met Patrick zijn ouders naar de rodelbaan gegaan. We zijn allemaal een keer (of twee) naar beneden gegaan op de rodelbaan, was grappig om te doen. Daarna zijn we een stuk gaan wandelen, de zon begon door te komen dus het werd steeds zwaarder maar we hebben het gehaald. Rakker vond het ook best zwaar.

We hebben savonds lekker pasta gegeten, met rare pasta, een soort jurkjes. En daarna nog even een spelletje Monopoly gedaan (de kaarten variant). Snachts heeft het veel geregend, maar dat wisten we al gelukkig dus alles wat niet nat mocht worden hadden we al in de tent gezet.

• Day5

20 juli

July 20, 2017 in France

Vanochtend had Henny alvast broodjes voor ons gehaald, na het ontbijt hebben we bij de tent niet veel gedaan. We hebben boodschappen gedaan om 14.30 (de supermarkt is tussen 12.15 en 14.30 dicht), het plan is om te gaan barbecueën. Weer terug op de camping zijn we gaan wandelen, we hadden gisteren een pad gezien die omhoog liep naar de olympische skischans. Daar zijn we omhoog gewandeld (geklommen), het was best zwaar maar zeker de moeite waard! Prachtig mooi uitzicht over Autrans en de bergen.

Terug op de camping was het inmiddels etenstijd, we wisten dat er regen op komst was dus wilden we op tijd gaan eten. Uiteindelijk regende het tijdens het barbecueën al, dus zijn we binnen in de voortent van de caravan gaan zitten. Na het eten hebben we nog een potje Kolonisten van Catan gespeeld, Monique had gewonnen. We eindigde om 23.00 dus zijn we gaan tanden poetsen en dan lekker gaan slapen.

• Day6

21 juli

July 21, 2017 in France

Vanochtend niet veel gedaan, we wilden vandaag naar grotten gaan. Na een hele mooie route door de bergen waren we daar zo rond 13.45. Wij gingen mee met de tour van 2 uur, was nog best een klim naar de ingang van de grot. Ze hadden ons een Nederlandse vertaling van de tour mee gegeven, dat was erg handig. Het was niet zo'n hele lange grot, maar wel heel ruim van binnen met een meer. Het duurde ongeveer een uur, er was ook een mooie lichtshow binnen. Eenmaal buiten zijn we weer terug gereden, het begon intussen al een beetje te regenen. Op de camping begon het steeds harder te regenen, uiteindelijk hebben we in de regen moeten koken en het binnen in de tent op gegeten. Later zijn we nog even wat spelletjes gaan spelen met de ouders van Patrick.Read more

• Day7

22 juli

July 22, 2017 in France

Vanochtend hebben we op tijd ontbeten zodat we sochtends nog even naar de supermarkt konden gaan. Terug op de camping zijn we in Autrans gaan kijken, daar was een Amerikaanse braderie met mooie auto's, trikes en motors. Er waren nog niet veel auto's maar toch best leuke/mooie dingen om te zien, er stonden ook kraampjes. We hebben op de camping alvast een beetje opgeruimd en de luifel alvast ingepakt, morgen gaan we richting de tweede grote camping. Het weer zag er een beetje dreigend uit, dus uiteindelijk zijn we in de caravan gaan koken. Na het eten is Patrick nog even met zijn drone gaan vliegen bij de zomer rodelbaan. Tot het ging onweren, toen zijn we weer terug naar de camping gegaan. Henny en Monique hadden iets lekkers meegenomen omdat we morgen weggaan, een soort tompoes wat lastig was om te eten maar wel heel lekker. Daarna zijn we gaan slapen om morgen op tijd op te staan om de tent en de auto in te pakken.Read more