France
Arrondissement de Privas

Here you’ll find travel reports about Arrondissement de Privas. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Grand Départ

October 20 in France

C'est le top départ pour le premier article de ce blog ! Un coup d'envoi pour le voyage de noces, le voyage pour la vie. Nous voila liés jusqu'a ce que la mort nous sépare.
    Nous nous sommes mariés sous un soleil radieux ce samedi 20 octobre 2018. C'est fait, la bague est là, nous prenons enfin du repos après ce week-end bien mouvementé mais au combien marquant pour nos vies.
    Rendez-vous le 22 juin 2019 à Gagnères pour fêter notre mariage avec tous ceux qui voudront être avec nous !Read more

Trail Gorges de l'Ardèche

September 1, 2017 in France

Das Wetter hat sich nach gestern wieder verbessert, allerdings ist es nicht mehr ganz so warm und der Wind hat deutlich zugelegt. Beim Frühstück beschlossen wir, eine Wandertour zu unternehmen. Unser Weg sollte dem Flusslauf aufwärts folgen. Es war ein tolles Erlebnis, die Ardèche, die Schlucht, so menschenleer zu erleben. Die Krönung war als uns zwei Bergziegen begegneten die uns auch auf unserer Tour ein gutes Stück folgen. Als uns die ersten Boote gegen 15 Uhr entgegenkamen war für uns Moment gekommen den Rückweg anzutreten. Dieser erfolgt teils schwimmend, durch Stromschnellen aber auch wieder über Land an den Felsen entlang.Read more

Frühstück

August 2, 2017 in France

Der frühe Morgen wurde genutzt um mit dem Rad nach St. Martin zu fahren um hier in einer scheinbar beliebten Boulangerie Flûtes, Croissant mit und ohne Füllung zu kaufen. Der Weg ist nicht so weit und bei den morgens angenehmen Temperaturen gut zu bewerkstelligen. Ein paar Impressionen hab ich für euch mitgebracht.

Aqua Marina

September 4, 2017 in France

Ein neuer Tag, neues Glück. Was machen wir nach einem guten Frühstück. Mmmhhh ? Gestern sind wir genug gegangen also strengen wir heute unsere Arme mal wieder an. Und ab mit unserer Aqua Marina ins Wasser und die Ardèche hinauf. Viele entgeisterter Gesichter entgegen die dachten: was machen Die zwei denn da? Die Abfahrt geht doch anders rum ?! Aber wir zwei sind erstmal todesmutig 16 km der Strömung und den Stromschnellen entgegen die Ardèche hinauf. Natürlich nicht ohne Proviant und genügend Pausen. So verdient man sich sein Abendessen.Read more

Marktbesuch

August 2, 2017 in France

Nach einem ausgiebigen Frühstück ging es auf einen kleine Markt nach Saint-Martin. Hier wurde für das Abendessen frisches Gemüse und Salat gekauft.
    Da die Temperaturen auf gefühlte 41 Grad stiegen sind wir gegen Mittag wieder Richtung Campingplatz.

Camping Ardeche

August 3, 2015 in France

Vandaag zijn we rond 10 uur vertrokken richting de Ardeche. Onderweg hebben we 3 files gehad tussen Lyon en de camping waar we nu zitten. Onder het rijden hebben we verschillende campings zitten bellen voor plek, helaas was alles al vol rond de Vallon pont d'Arc. Toen we van de tolweg af kwamen zagen we borden van een hyper u. Daar zijn we heen gegaan om alvast wat eten te halen voor vanavond. In de hyper u kwamen we een Nederlands stel tegen en Patrick sprak ze aan met de vraag of er een camping in de buurt was en of ze wisten of er plek was. Ze antwoordde dat ze op hun camping vrije plekken hadden gezien en vertelde waar het was.

We kwamen uit bij camping Ardeche. Een 4 sterren camping. Wij waren het al zat om campings te zoeken en zijn daar gaan vragen of er plek was. De vrouw achter de balie was erg vriendelijk en zei dat ze een plek had voor 5 dagen. In ruil voor mijn college kaart hebben een plattegrond gekregen waar de plek was en mochten gaan kijken. Mooie plek naast het zwembad een fris en schoon toilet gebouwd en de prijs van 34€ per nacht deed het hem.

We liepen terug naar de balie we kregen een formulier mee en mochten gelijk naar de plek! Niks betalen gewoon doorrijden en kom maar zo terug met het formulier met onze info.

Formulier gelijk ingevuld en terug gebracht, we hoeven zelfs pas te betalen 1 dag voordat we weggaan. Tent opgebouwd en gelijk het zwembad ingedoken. In de avond lekker macaroni gegeten met Hollandse smac en straks live muziek die wij vanaf onze plek kunnen horen.

Dagje rust

August 4, 2015 in France

Vandaag zijn we voornamelijk op de camping gebleven.

Vanochtend hadden we een paar spetters maar dat was met deze temperatuur niet erg want alles was in 5 minuten droog.

In de middag boodschappen gedaan voor eten en drinken voor de komende paar dagen. En lekker het zwembad in gegaan.

In de avond wraps gemaakt met een mega champignon er in. En zo naar de bar voor een lekker ijsje.

Dag 3

August 5, 2015 in France

Vandaag hadden wij het plan om te gaan kanoën, dus we hebben rond 11 uur onze spullen gepakt en zijn met de tom tom naar Vallon Pont d'Arc gegaan. We wisten alleen niet dat de tom tom ons over alle tussendoor weggetjes dwars door de bergen zou sturen dus we hebben naar 800 meter hoog op een berg geklommen en dan weer met smalle weggetjes naar beneden.

Toen we aan kwamen hebben we onze trip betaald, een ton gekregen en instructies hoe we bij de kano's kwamen. We hebben een mooie tocht gemaakt van 8 kilometer met natuurlijk de Vallon Pont d'Arc op de route. Aan het eind gingen we weer terug met de bus die voor ons klaar stond naar de parkeerplaats. We zijn nu via een andere minder enge route naar de camping gegaan waar de tom tom nog steeds rare wegen wilde nemen maar hielden stug de borden aan naar Privas.

In de avond hebben we pannenkoeken gegeten, ze bakten niet zo geweldig maar uiteindelijk waren ze wel lekker. Na het eten hebben we nog even een duik in het zwembad genomen om af te koeken

Laatste dag op camping Ardeche

August 7, 2015 in France

Ook vandaag hebben we niet veel gedaan, zoals het ook hoort op vakantie. Vanochtend na het ontbijt wilden we onze kleding gaan wassen, er staat hier een mooie wasmachine in het toilet gebouw. Jammer genoeg wilde iedereen wassen 's ochtends dus werd het 12.00, maakt niet uit want het is hier warm en waaierig dus de was is zo droog. Het was zo warm dat we even gingen afkoelen in het zwembad, toen we eruit kwamen was de was klaar en konden we het ophangen. Na de lunch zijn we nog even naar het beekje gegaan, we hebben een stuk naar beneden gelopen, heel voorzichtig want je loopt op grote losse, gladde keien. Het water was lekker koel dus we hebben er even in gezeten om af te koelen. Daarna zijn we nog een keer het zwembad in gedoken. Als avondeten wilden we gehaktballetjes in satésaus eten op stokbrood, we hadden alleen in de supermarkt niet goed opgelet, het waren gehaktballetjes in curry saus. Hadden we allebei nog nooit van gehoord maar was toch wel lekker. In de avond hebben we alvast onze spullen opgeruimd zodat we morgen ochtend makkelijker de auto in kunnen laden. We hebben nog even ijsjes gehaald en straks is er een goochelshow, eens zien wat dat voorstelt.Read more

Nacht Markt

August 4, 2017 in France

Nach dem etwas späteren Abendessen ging es mit dem Auto nach Saint-Martin. Der Nachtmark ist richtig schön gelegen und zog sich durch die gesamte Altstadt.

Arrondissement de Privas