France
Arrondissement du Puy

Here you’ll find travel reports about Arrondissement du Puy. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Saint Julien Chapteuil 32 km

July 30, 2017 in France

So kanns gehen. Gestern und heute war der Weg mit Gpx und der Beschilderung am Schluss nicht gleich. Am morgen laufe ich meistens mit Gpx los, das ist im Dorf oder Stättchen einfacher als die Beschilderung zu suchen. Nur hätte ich zuerst die allgemeine Richtung klären sollen und nicht nach Gefühl. Also nach 4 km merkte ich, das ich zurücklaufe auf dem Gpx weg. Insgesamt verlor ich dadurch 1,5 Stunden. Heute wieder über Stock und Stein, aber ein sehr schöner Wanderweg. Nun merke ich langsam, dass ich eine Pause brauche, mein Körper macht sich langsam an jeder Ecke bemerkbar (Rundung?). Freue mich nun morgen auf Puy. Dann Ruhetag......
    bilder golgen

Saint Privat d'Allier 24 km

August 2, 2017 in France

Nach dem Besuch in der Kirche wo wir eine spezielle Messe für Pilger hatten gings nach dem Ruhetag wieder los. Leichte Anstiege bei heissen 30 Grad durfte ich geniessen. Auf einmal hatte ich viele Pilger in Begleitung, vorallem Franzosen.

LE Puy

July 31, 2017 in France

Nach kurzer entspannter Wanderung bin ich um die Mitagszeit in Puy angekommen. Wow die Stadt haut einem um. Sehr schöne Altststadt mit französischem Scharm. Inzwischen habe ich mir schon ein paar Sachen angeschaut. Das könnt Ihr morgen sehen.
    Juhu morgen Ruhetag......

Le Puy-en-Velay

March 2 in France

Vendredi, 2 mars 2018
    La neige nous a empêché de partir hier. Nous tentons donc ce matin de braver la tempête hivernale qui amène de nouveau un paquet d'or blanc. Les routes sont couvertes de neige jusqu'à Nantua et il nous faut deux bonnes heures de plus pour rallier Le Puy en Velay. Une toute nouvelle place de stationnement pour camping-cars nous accueille près de la gare. Une promenade jusqu'à la cathédrale nous ouvre l'appétit. Un resto "Sushis" nous régale.Read more

Afstand: 80 kilometer

Emoties (in chronologische volgorde) : ☺️😊😱😤😌😊

Weer: wolken en zon, stevige wind in de rug en 10 graden!

Met een prachtige zonsopgang word ik wakker. De B&B waar ik sliep was geweldig, behalve dat het op een eigenlijk onmogelijke plek lag; langs een steil paadje dwars door het bos begin ik met bergop te fietsen. En hierna wordt het de eerste 25 kilometer alleen maar erger, hellingen tot 18 en zelfs 20% krijg ik op mijn scherm, niet te fietsen. Even vraag ik me af waar ik aan begonnen ben. Maar wat omhoog gaat gaat ook weer naar beneden, en ik berust me in het feit dat ik eigenlijk wel tijd heb. Na Saint Agreve rij ik de Ardèche uit en meteen verandert het landschap. Van de enorme kilometers lange klimpartijen wordt de route gelijkmatiger en ga ik na een kilometer omhoog ook weer een stuk naar beneden. Halverwege neem ik koffie en een stokbroodje en voel ik me weer wat beter. Toch klimt de route nog steeds en tik ik bijna 1300 meter aan, goed te merken aan de ijzige wind (tis hier maar 7 graden!). En dan, 25 kilometer voor Le Puy krijg ik een cadeautje. Vanaf hier gaat het naar beneden! Koud maar fluitend rol ik Le Puy binnen, waar mijn auberge in de oude stad ligt...ongeveer 50 meter boven de stad. Nou nog één keer dan! De aardige beheerder geeft een rondleiding en na het douchen loop ik een rondje door de stad. Wat ben ik blij dat ik dit niet heb overgeslagen! Overigens, ondanks het plan ging dit ook niet, om de camino te volgen kwam ik toch hier door en na het spektakel van vanmorgen ging verder ook echt niet. Read more

Le Puy-en-Velay

September 11, 2016 in France

Heute geht für uns die Via Gebennensis zuende. Morgen startet wir die Via Podiensis mit 600 Meter Anstieg. Immerhin gab es heute Paulaner vom Fass.
    Bisher nur Schweizer, Österreicher und Deutsche getroffen, aber in der Stadt sind viele pilgergekleidete Franzosen unterwegs. Mal sehen ob/wie sich das mischt.

Arrondissement du Puy