France
Beaumont-sur-Grosne

Grote Sieb

May 21, 2016 in France ⋅ ☀️ 24 °C

Geluk bij een ongeluk... later volgt meer info!
      Hier de nieuwe info;) Wat een dramatisch begin van onze vakantie! Het begon allemaal met onze eerste stop. De camping was al een noodoplossing, omdat onze eerste keus gesloten was ivm een sterfgeval. Een andere optie bleek ineens gigantisch ver van de route te liggen. Dus dan maar op de bonnefooi het eerste het beste stadje ingecruisd. De kinderen waren op dat moment vrijwel onhandelbaar omdat ze het reizen beu waren... Kwamen wel eindelijk op een camping, bleek ie gesloten! Gelukkig was er een camperplek camping naastgelegen die het hele jaar geopend was. Even onze credit kaart gebruiken en klaar. NOT! !! Allebei onze kaarten werden niet geaccepteerd. Dus een opa-zweed aangesproken die ons wilde voorschieten. Wat een drama plek, maar goed. Volgende dag 08.00 vertrokken, konden we de camping niet af omdat we ons kaartje hadden weggepleurd! Moesten we een camping mannetje bellen die een half uur later kwam opdagen. Bleek dat de code was veranderd zodat ook hij de slagboom niet kon openen! Pfffff drie kwartier later uiteindelijk toch kunnen vertrekken. 4 km!!! voor de afslag van onze tweede stop, route du soleil afgesloten. Gigantisch ongeluk met 2 vrachtwagens. Via de vluchtstrook naar de bekende kuifje stop gereden en daar een uur of 4 vertoefd.
      Gisteren bij aankomst camping Le Heronniere voor het eerst ff gerelaxed. Lekker in een meer geplonsd en heeeeeeerlijk gegeten. Zodadelijk vertrekken we naar Valence, hopelijk ohne problemen!!

Lacs des Laives

October 28, 2018 in France ⋅ 🌬 7 °C

Dimanche, 28 octobre 2018
      Surprise, ce matin, Néris-les-Bains se réveille sous un manteau neigeux. Avec l'heure d'hiver vient également la météo correspondante. Nous quittons notre bel emplacement que la ville a fait autour de l'ancien entrepôt de marchandises à côté de la gare. Nous traversons de féeriques paysages enneigés. Nous arrivons trop tard pour la messe à Paray-le-Monial et continuons donc en direction Bourgogne. Le GPS nous fait passer par de petites routes départementales. C'est ainsi que nous arrivons à Chapaize, croqignolet village fait de maisons en pierres apparentes et avec une église classée et surtout deux très bons restos. Nous choisissons le Saint-Martin, d'aspect un peu vieillot, mais avec un beau choix sur ardoise. C'était super bon, la cuisine ressemble un peu à celle de la Table de Maryline à Cheseaux. Nous sommes en Bourgogne, ce qui se remarque aussi aux prix. Tournus est prévu comme lieu d'étape, la place pour cc au bord de la Saône n'est pas des plus accueillantes, mais pour visiter le bourg ça ira. Il faudrait bien des sous pour restaurer cette ville, il n'y a que l'ancien Hospice et l'abbaye de St-Philibert qui ont subi une rénovation, bien réussie d'ailleurs. Nous partons donc 12km plus au nord aux Lacs-des-Laives sur un petit camping tranquille au bord de l'eau.Read more

Beaumont-sur-Grosne, 71240