France
Cauterets

Here you’ll find travel reports about Cauterets. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day54

J15.3 Le chemin des voyageurs...

July 12, 2016 in France

Aaaaaah la montagne!!!! Et bien il faut bien passer par la montagne! Petit aperçu de la traversé des Pyrénées... Ca ne va pas être du gâteau!!!!!
    😬😰
    Aujourd'hui c'était la montagne sous la pluie, nous aVons emprunté un chemin pour VTT qui était dur mais très beau. L'eau de la pluie se transformait en cascade le long des parroies rocheuses. Xavier a décidé de se sur-équipé 2km avant l'arrivée... Mais juste avant de reprendre la route on a intercepté un bus et négocié pour qu'il nous prenne! 😜

Aaaaaaah mountains!!!! Well we have to pass by moutains! Little preview to cross the pyrenean montains... It is not going to be a piece of cake!!!!
    😬😰
    Today it was mountains under the rain, we took the mountain bike way which was hard but beautiful. The rain water formed waterfalls on the rock walls of the moutains. Xavier decided to wear his super equipment 2 km before the arrival... But just before getting back on the road we stopped a bus and convinced him to let us get in and drop us at our destination! 😜

• Day56

Jour 17.1 Petite rando & Pic Nic

July 14, 2016 in France

Enfin, nous avons vu le fameux Pont de l'Espagne dont tout le monde nous a temps parlé!
    C'est vrai que l'endroit est magnifique!
    Je pense que nous allons revenir dans les Pyrénées à notre retour pour prendre le temps de visiter un peu plus ses montagnes!!!
    Merci à Thierry et sa famille de nous avoir permis de découvrir leur village de coeur! 🏔

Finaly, we have visited the famous Bridge of Spain every one talked about!
    It is true that it is a beautiful spot!
    I think we might come back in the Pyrenean to take the time to visit more further its mountains!!!
    Thanks to Thierry and his family to allowed us to discover their beloved village! 🏔

• Day57

Jour 18.1 En route pour l'Espagne!

July 15, 2016 in France

Nous voilà en route pour l'Espagne! Au départ de Cauterets à 8:00 du matin, nous comptons arriver à Laruns pour la 1ere etape.
    Il nous faut passer 2 cols:
    Du Soulor 1474m
    D'Aubisque 1709m

Puis pour la 2éme étape le col de Pourtalet 1794m
    😥

Here we are on the road to Spain! Starting from Cautereys at 8am, we have plan to stop around Laruns for the night.