France

May 9, 2022 in France ⋅ ⛅ 27 °C

Tot Pissos hadden gelukkig variatie in de wegen. Onverwacht aangenaam om te fietsen. Vanaf Pissos is het weer rechte wegen, pal in de zon, enkel uitzicht op naaldbomen gegarneerd met slecht wegdek. Blij na 84 km op onze bestemming te zijn blijkt dit wel de magerste overnachting tot nu toe te worden. Boven zijn slaapgelegenheden, afgeschermd met gordijnen. Aan de andere zijde slaapt de beheerster die zich het best laat omschrijven als een moeke. Naar beneden lopend om te douchen schreeuwt wijdbeens ' kommis', en terwijl zijn de asperges aan het schillen is: 'meeeten?'. Als ik vriendelijk bedank en zeg dat we nog brood hebben voor vanavond: 'niet boven eten!' terwijl ze met haar vinger een streng gebaar maakt. Oeps, we voelen ons weer op kamp. Vroeg slapen maar.Read more

May 11, 2023 in France ⋅ ☁️ 16 °C

Vanochtend zag het er donker uit buiten... omdat het hier nogal eens snel kan gaan regenen heb ik geen risico genomen en dat was maar goed ook..... eigenlijk de hele ochtend en nog later in regenbuien gefietst terwijl ik door bossen reed waarvan je het einde niet zag. Er werd veel hout afgevoerd omdat er kennelijk brand was geweest, vrachtwagen combinaties vol....af en aan...
      Tot vroeg in de middag ging dat zo door. Ik reed een dorpje in en zag het bordje Pissos. Ik dacht tijd voor een boterham maar toen begon het me toch een partij te hagelen, ongelofelijk. Ik drukte me tegen de gevel van een pand en kwam redelijk weg... maar goed terug naar het plaatsnaambordje, mijn overnachtingsplaatsje dacht ik bij mezelf en dan kon het niet ver meer weg zijn.. althans dat dacht ik.. maar goed een km of 5 verder zag ik het plaatsnaambord weer en werd het tijd om de locatiegegevens erbij te halen en zodoende reed ik Pissos werd uit, gelukkig in de goede richting.. enfin 12 km verder zag ik inmiddels een andere plaatsnaam, Commensacq, een plaats buiten de St Jacobsroute... maar goed de accomodatie maakte veel goed en morgen dus eerst weer op de route komen en dan door naar Dax.
      Internet heeft toch wat problemen in deze plaats, krijg mijn foto's niet ge upload... morgen dus. O ja de foto van de druiven... nu zo klein maar straks even mooie tros.

Hotttt

July 27, 2020 in France ⋅ ☀️ 32 °C

Zou het een beetje warm zijn in Zuid-Frankrijk? Hmmm... 50km gehad en het is wel goed voor vandaag. Vrijwel alleen maar door een énorm uitgestrekt natuurgebied gefietst, wat voor mij gelijk aanvoelde als de Sahara😂 Maar we zijn weer op de camping! Opnieuw een simpele camping met vrijwel niets, dus ultiem ontspannen gaat wel lukken!Read more

Tijd om op te staan

July 28, 2020 in France ⋅ ⛅ 20 °C

Oeiii opnieuw een kort nachtje, en ik kan écht niemand anders de schuld geven dan mezelf. Toch jammer hahah😂 Hoe dan ook, we gaan er weer een mooie dag van maken! Ook wil ik vandaag de keuze maken of ik wel of niet doorga in Spanje. Best lastig omdat het wel m'n doel is, maar ik natuurlijk niet in het land wil zijn als er tóch een Lockdown komt. Ben van plan om een lekker stuk te trappen, dus genoeg tijd om na te denken.
      Maar nu eerst nog even héél rustig wakker worden en een boekje lezen.

Aan tafel!

July 27, 2020 in France ⋅ ☀️ 30 °C

Kijk eens wat een gave douche!! Hij was ijskoud, maar dat was eigenlijk perfect! En nu gaan we eens het astronautenvoer proberen. Ik ben benieuwd 🤞🏼

Commensacq, Q34796248