France
Tarn-et-Garonne

Here you’ll find travel reports about Tarn-et-Garonne. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Moissac 42 km

August 18, 2017 in France

Eine Wellige Etappe mit kleinen aber sehr knackigen Anstiegen habe ich hinter mir. Anfangs rechnete ich nicht damit bis zu dieser schönen Stadt zu kommen, da es mir aber sehr gut lief schaffte ich die 40km Marke. Ueberrascht war ich, als ich mitten im Wald eine kleine Ruheoase vorfand, inkl wifi und Musik von CCR. Nun geniesse ich den Freitagabend. Pilger hat es noch das sieht man in den shits, jedoch auf dem Weg kaum noch da sich das so verteilt.Read more

Auvillar 21 km

August 20, 2017 in France

Heute der erste Wandertag für Benno. Ueber leicht welliges Gebiet haben wir nach 13 km unseren ersten Kaffeehalt gemacht. Als wir in Auvilar angekommen waren, hatte sich plötzlich eine grössere Deutsche Gruppe beim Glacenessen gebildet. Superschönes Dorf mit spezieller Uebernachtungsgelegenheit.
    ( verkehrte Welt)

Afstand tot Santiago: 1222 km
    Weer: Zomers zonnetje en 20 graden
    Emotie: 😐😊😃😎
    Soundtrack: Four seasons in one day - Crowded House

Vandaag ben ik al weer een week hier, iets wat ik zelf niet helemaal volg. Ik moet op m'n telefoon kijken om te zien wat voor dag het is. Goed denk ik, meer bezig met hier zijn dan 'elders'. Nu de eerste gewenning geweest is en zowel de verkoudheid als de pijn in mijn knieën zo goed als achter de rug zijn kom ik in een andere mood. Ondanks ik de meeste avonden genoeg aanspraak heb en ook tijdens het fietsen mensen ontmoet heb ik ook vanmorgen weer een echt 'alleen' gevoel. Het weer begint koud en mistig. Ik stap om klokslag 9 uur op de fiets en gelukkig krijgt de zon wat kracht en dat levert weer mooie plaatjes op. Herfst is echt begonnen, en na de regen van gisteren ligt het vol met afgevallen blad.
    Mijn eerste stop is Cahors, een stad met veel middeleeuwse gebouwen waaronder een mooie kathedraal. Het is markt en zaterdagmiddag dus een complete bende en ik durf m'n fiets niet ergens te laten staan met bepakking, dus rij wat rond en vervolg mijn weg. Ondanks dat het een belangrijke stop is op de route valt het me wat tegen, maar het kan ook door de enorme drukte komen. Na een beetje om gereden te zijn vervolg ik daarna echt mijn weg...
    Onderweg kom ik in een cafétje een stel uit Canada en een stel uit Australië tegen. Ze lopen tot St Jean Pied de Port, nog ruim 300 km. In het gesprek wat er ontstaat komen mooie wijsheden naar voren, en wat ik dan mooi vind is dat of het nu de mensen om me heen zijn of mensen van de andere kant van de wereld, ze zeggen hetzelfde. Dan zal het wel waar zijn...
    Het fietsen gaat voorspoedig en het weer is inmiddels veranderd in zomer dus voor de eerste keer kan ik in korte broek en shirt fietsen, heerlijk! De route varieert van kilometers bos tot weidse vergezichten en het landschap is weer enorm veranderd. Ik passeer diverse camino dorpjes en aan het einde van de middag besluit ik om Lauzerte als eindpunt te kiezen. De Municipal is gesloten en kom via mijn gids uit bij een particuliere gîte. Het is om 17 uur nog een 15 kilometer en ik reserveer. Ze verwachten me rond zes maar ik was even vergeten dat Lauzerte op een bult van 100 meter hoog ligt. Dus het laatste stuk wordt weer trappen, maar opnieuw is de beloning groot. Het stadje is prachtig en na wat ophaal service van de eigenaar kom ik bij de gîte die op de heuvelrug ligt en binnen eerder op een hotel lijkt dan een refuge. Ik heb een privé kamer met douche en toilet (15 euro!) en ga in de stad wat eten. Met een mooie hoeveelheid kilometers op de teller en een tevreden gevoel sluit ik de dag af...

Silvester in Frankreich

December 31, 2017 in France

Für heute suchten wir einen Ort, an dem niemand Raketen startet oder Böller knallen lässt, an dem wir Satellitenempfang und Mobilfunkempfang haben. Zusätzlich wäre eine einsame und schöne Gegend und ein gerader Stellplatz super. Ideal wäre windgeschützt und keine hohen Bäume um uns herum. Eigentlich fast unmöglich einen solchen Stellplatz so kurzfristig zu finden. Aber wir haben es tatsächlich geschafft. Der perfekte Stellplatz. Ok, Handyempfang ist nicht so toll.. ich muss das Handy unter dem Dachfenster platzieren... aber sonst....

Am Nachmittag hatten wir einen Platz an einer alten Mühle gefunden. Das war gar nicht so schlecht, aber hier standen wir quasi auf dem Präsentierteller für die Anwohner in der Nähe.. also nicht so toll.

Neujahr

January 1 in France

Wir müssen zugeben, dass wir die Flasche Sekt schon an Silvester 19 Uhr geöffnet haben. Null Uhr wäre zu spät gewesen, um die Flasche noch leer zu trinken. 0:06 Uhr hörten wir ein paar Böller, die waren aber recht weit entfernt.
    Der Morgen war richtig toll. Ruhe, blauer Himmel, Sonnenschein und Natur pur... zumindest außerhalb des Womos ;)
    Wir haben uns viel Zeit gelassen und in Ruhe gefrühstückt. Dann sind wir entspannt Richtung Norden gestartet. Die erste Zeit ging es nur über Landstraßen. Das war aber ganz gut so, denn so konnten wir etwas von Frankreich sehen. In dieser Gegend sieht man recht oft solch schöne Gebäude. Die typischen MärchenRead more

Jenseits der Garonne

September 29, 2016 in France

Heute haben wir die Garonne überquert. Nach vielen Tagen Auf und Ab entlang Cele, Lot und Tarn haben wir unseren Tiefpunkt an der Garonne (67 m NN) erreicht. Ab jetzt geht es aufwärts!! Wetter nach wie vor zwischen prima und zu heiß, Stimmung und Füße gut.

Département du Tarn-et-Garonne, Departement du Tarn-et-Garonne, Tarn-et-Garonne, Tarn y Garona