France

Uitbuiken bij het zwembad

July 2, 2021 in France ⋅ ⛅ 26 °C

Na de heerlijke lunch is het hoog tijd om uit te buiken bij het zwembad! 😎😉
      Het water is maar 24 graden dus het is even een dingetje voordat je door bent. Eenmaal door is het al snel heerlijk! De mannen bleven op de bedjes liggen en de dames vermaakten zich met de lhbtiq 🏳️‍🌈 band in het water.... totdat Lenette het idee kreeg om in/door de band te springen🙄.. dat ging 1x goed en toen één grote plof en je zag de band heeeeel snel krimpen... daar was helaas geen ductape meer tegen op gewassen 😳....het was weer hilarisch!!Read more

June 29, 2021 in France ⋅ ⛅ 23 °C

Niet veel bijzonders gedaan vandaag. Ik heb gewandeld naar de markt in Jaujac en terug, 5.4 km in totaal .....en geen zere voeten gelukkig 😃. Ook even naar de Farmacie geweest want ik heb een koortslip 🤢; m'n legpuzzel afgemaakt en nu lekker bij het zwembad. Jan ligt er al de hele dag!!😎 De zon schijnt af en toe, maar de temperatuur is heerlijk!⛅☀️ Gewoon genieten dus; straks weer aan de borrel 🍷🥂...denk dat we nog een glaasje of wat prosecco gaan drinken...de 6 liter is nog niet op!!! En vanavond uiteraard gezellig met z'n allen eten aan de grote tafel buiten onder de veranda!Read more

Op excursie 🙄

June 25, 2021 in France ⋅ ☀️ 25 °C

Na heerlijk geslapen te hebben in de Chèvrerie, heb ik eerst even m'n ommetje gelopen 🥾 en daarna was het tijd voor het eerste ontbijt....nou...het was weer top! Heerlijke croissants 🥐, vers knapperig brood, heerlijk vers fruit, zelfgemaakte jam 🍓🫐, lekker beleg en... leuk gezelschap 🙂. Na het ontbijt wilde Jan op excursie naar de Leclerc (supergrote supermarkt)...okay dan🙄....paar boodschappies gedaan ..Jan z'n biertjes, cognac en yoghurtjes en ik lekkere thee en vers fruit. Daarna lekker geluncht...eerst een cappuccino gemaakt😚 en vervolgens lekker luieren bij het zwembad...wat wil een mens nog meer....dit is zo genieten!Read more

Wandeling naar Fabras en Jaujac

July 3, 2021 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Vanochtend eerst Henk & Gienke uitgezwaaid 😔.. jeetje, wat zijn deze 10 dagen gevlogen!!! Het was echt weer te leuk, lekker en gezellig 🥳! Daarna een mooie wandeling gemaakt met Arjen & Lenette naar 'boven' (Fabras) en vervolgens doorgelopen naar Jaujac. Een bakkie gedaan bij Le Café du Commerce ☕🍻 en toen teruggelopen naar La Grange (8,5 km). Jaaaaa....ik had geen zere voeten!!🥾 Daarna hebben Jan & ik heerlijk geluncht bij Les Pavés Gourmands in Thueyts....helaas moesten we binnen zitten want het zou gaan regenen...eenmaal terug op La Grange begon het inderdaad te regenen....dus het zwembad en de zon hebben we nog niet gezien 🤢....dan alvast maar een beetje inpakken...bakkie doen 🙂 en lekker puzzelen 🧩....Read more

Ochtendwandelingetje

June 27, 2021 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Wat is er heerlijker dan 's ochtends voor het ontbijt, in je eentje, een rondje te wandelen? Vannacht heeft het flink geregend en geonweerd, dus alles is heel mooi fris groen (en nog nat)! De vogeltjes 🐦fluiten volop en de vliegen 🪰 zoemen lekker rond je kop 🤢. Je ziet verder niemand...heerlijk..wat geniet ik hier van! Na een halfuurtje was ik alweer terug en konden we weer genieten van een heerlijk uitgebreid ontbijt. Vandaag een echte relaxdag, zodat we ons goed kunnen voorbereiden op de voetbal vanavond⚽️....Nederland speelt dus ja...we moeten in het oranje (Jan en ik hebben 2 werkelijk spuuglelijke oranje korte jogging broeken gekocht). Ben benieuwd of ze gaan winnen....Read more

Markt in Aubenas

June 26, 2021 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Na een hele gezellige avond schrok ik om 10 voor 8 wakker ... gauw tandenpoetsen want we zouden Theo en Marijke uitzwaaien. Daarna maar gelijk ontbeten en op naar de markt in Aubenas. We waren er lekker op tijd, even wat rondgeslenterd...nog een kadootje voor Luuk & Tess gescoord, bakkie gedaan ☕en weer terug naar La Grange...Jan ging lekker bij het zwembad liggen 🩳en ik heb een stukje gewandeld 🥾. Jaaaa eindelijk ook weer tijd en rust gehad om te puzzelen!🧩 En uiteraard nog even lekker bij en in het zwembad gelegen. Een hele relaxte dag dus...Net weer heerlijk gegeten we hebben muziekkwis gedaan🎶🎼.was weer hilarisch gezellig!Read more

Live muziek op La Grange

July 1, 2021 in France ⋅ ☀️ 22 °C

Gisteravond hebben we weer zo gelachen! 😂Na een heerlijk diner buiten op de veranda zou Björn nog wat intro's voor ons spelen op z'n gitaar🎸.. vervolgens zongen Lenette en Marjon een liedje uit hun jeugd op de gitaar van Marjon 🎼🎤(die al een jaar of 10 misschien 20 in de mottenballen stond), gevolgd door een luchtgitaarshowtje van Henk (bijnamen Gaitie) en Jan. Gien en ik waren van de zang en dans 🙄. De wijn en port heeft zeker feestverhogend gewerkt 😜Read more

Reis naar La Grange de Fabras

June 24, 2021 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Na een heerlijk ontbijt vertrokken richting Peter & Marjon. 🥐☕Het was niet te warm dus dat was fijn. Onderweg wat regen gehad en prachtige donkere luchten gespot. Bij Lyon wat file gehad en daarna zouden we stoppen voor een bakkie koffie en het toilet. We reden een zgn. Aire op en ik zeg tegen Jan ..kunnen we hier wel koffie krijgen dan?? Ja hoor er stond zo een klein tentje en openbare toiletten (lekker hangen🙄). Jan bleef bij de auto..ik kom terug en hij zegt ...waar is je telefoon...nou in m'n zak zeg ik. Hij zegt het lijkt wel of er iemand in onze auto zit... huhh dacht ik.. ja inderdaad.. nou dat is raar! Ik loop erheen en schrik me echt de tandjes...zitten Henk & Gienke erin!!! Die waren dus op precies hetzelfde moment op dezelfde plek gestopt. Hilarisch! Zo leuk ze weer te zien. Vervolgens verder en toen viel er een bak regen en hagel!!🌨☔ Echt niet normaal gewoon, je zag geen hand voor ogen..gelukkig duurde het niet te lang en konden we normaal verder. Eenmaal op het laatste stuk kon Jan even lekker scheuren in de auto😊🚘. En dan zijn we gearriveerd..het voelt als thuiskomen. Wat werden we weer hartelijk ontvangen. Dit wordt weer Genieten met de hoofdletter G. M'n lhbti zwemband is al opgeblazen🌈 😉en klaar voor gebruik. Straks weer gezellig met elkaar eten. Ik verheug me nu al 😋🍷Read more

Cascades du Ray Pic

June 28, 2021 in France ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag regent het helaas flink 🤢, dus besloten om een rondje te gaan rijden. We gaan naar de watervallen van Ray Pic. Een prachtig stukje rijden. Onderweg af en toe gestopt voor een fotootje. Één keer liet ik de autodeur per ongeluk openstaan...zit er gelijk weer een hap vliegen in die auto...pffff...daar waren we niet blij mee! Eenmaal bij de watervallen aangekomen stukje klimmen en dalen, tree op en tree af. Jan z'n knie hield het gelukkig goed! Het zonnetje scheen inmiddels weer☀️. De grote waterval was prachtig.. de kleine zagen we net tussen de bomen door. Daarna doorgereden en misschien kunnen we toch nog lunchen bij Le Café des Serres in Antraigues....helaas we hadden de auto neergezet en het begint toch te regenen!! Afijn wat nu.....inmiddels was het 2 uur geweest en we hadden wel trek😊....dus op naar Aubenas en maar een schoenzool (Jan) en kipwrapje (Tina) plus friet bij de McDonald's gehaald.....Read more

Nederland - Tjechië

June 28, 2021 in France ⋅ ⛅ 20 °C

Gisteren een relaxte dag gehad want we zouden 's avonds voetbal ⚽️ kijken met z'n allen...iedereen was gevraagd iets oranjes aan te trekken. Jan en ik hesen ons in de oranje (oerlelijke) korte broeken en op naar de borrel 🍷🍻....daar was de tafel vrolijk versierd met allemaal oranje lekkers....ipads en laptops werden geprepareerd en borrels ingeschonken 😊...we waren er helemaal klaar voor....helaas wat een deceptie 🤢...in de pauze moesten we voor Gienke d'r fotoproject op de foto bij het zwembad...project geslaagd!! Zelfs de lhbtiq band staat erop! 🏳️‍🌈 2e helft van de wedstrijd was nog belabberder ...0-2...pfff...gelukkig het mocht de pret niet drukken, want wij hadden live muziek! Bjőrn speelde 10 intro's op z'n gitaar en wij moesten raden wat het was. Naarmate de avond vorderde en er meer drank in ging werd het steeds gezelliger...Henk en Jan hebben zelfs weer een fantastisch luchtgitaar 🎸optreden gegeven. Hilarisch, we hebben zoooo gelachen!! Kortom het was weer een topavond! 🥳Read more