France
La Motte-en-Bauges

Haut Jura, Annecy

August 31, 2020 in France ⋅ 🌙 11 °C

Det er den sidste dag i august måned, og faktisk er Jura-bjergene også ved at få en lille snert af efterårsfarver, da vi kører afsted i tåge om morgenen. Solen bryder lidt igennem nogle steder, og det er bare et rigtig hyggeligt landskab med landsbyer, rødbrogede køer, græsmarker og skov. Alle huse og gårde har store brændestabler op af væggene. Man fyrer med brænde om vinteren her! Vi kører mod Annecy, som vi kommer til om eftermiddagen. Finder en cykelbutik, hvor Jacky bestiller en cykel. Vi kan hente den et par timer senere, så vi kører ind til byen, parkerer oppe ved kirken "Basilique de la Visitation" og går ned til søen, der ligger så fint. Annecy er en studenterby. Og selvom der nu er påbud om mundbind i indre by, er der liv og glade dage mellem de unge mennesker! Vi skynder os at få hentet cyklen, og komme ud af byen igen! Kører op og finder en fredelig parkering i den lille landsby Leschareines.Read more

La Motte-en-Bauges