France
Les Adrets-de-l'Estérel

Here you’ll find travel reports about Les Adrets-de-l'Estérel. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Aangekomen op camping Philiponns

August 8, 2015 in France

Vanochtend zijn we rond 10 uur vertrokken richting de tweede camping. We hadden onderweg last van files, daardoor deden we er 45 minuten langer over. Eenmaal aangekomen ziet de camping er goed uit, we mochten uit drie plekken kiezen en kozen degene waar het toiletgebouw en de elektriciteit het dichtste bij waren. De camping heeft allemaal terassen, het is een klimcamping, de auto heeft ook al aardig moeten klimmen. Overal zijn er een soort trappetjes waar je op alle plekken kan komen, het ziet er erg leuk uit. Nadat we onze tent en spullen hadden opgezet hebben we even internet gekocht en brood besteld voor morgen ochtend. Daarna hebben we een duik genomen in het zwembad, het water was niet erg koud maar het was wel even verfrissend. Het bad is niet groot maar groot genoeg voor de camping. We hadden nog geen boodschappen gedaan voor het avond eten dus hebben we op de camping pizza's gegeten, ze waren erg lekker. Daarna even chillen bij de tent en dan lekker gaan slapen.Read more

Rondkijken bij Frejus

August 10, 2015 in France

Vandaag was er slecht weer voorspeld dus zijn we een supermarkt in frejus gaan zoeken om eten voor de avond in te slaan. Mega supermarkt die echt bijna alles verkocht in een winkel centrum, we hebben daar een rondje gelopen. Daarna zijn we de boulevard op geweest en lekker rond gekeken. Vooral veel toeristen winkeltjes maar ook een snoep winkel waar je als je binnen kwam spontaan gaatjes in je tanden kreeg zo zoet rook het. In de zee lag en groot cruise schip van de Holland Amerika lijn waar bootjes op en af vaarden.

Toen we terug waren op de camping kwamen we er achter dat we de stoelen vergeten binnen te zetten. Dus lag er een plas water op. Daardoor zijn we lekker in de tent gaan liggen op het luchtbed met een spelletje en tijdschrift.

We hebben in de avond een rondje op de camping gelopen met een super mooi uitzicht!

De omgeving in

August 9, 2015 in France

Vandaag hebben we in de ochtend een supermarkt opgezocht voor boodschappen voor het eten. In de middag zijn we naar we naar (volgens de TomTom) dichtbijgelegen strand gegaan. Was weinig parkeerplaats en een erg klein kiezel/zand strandje. De volgende keer zoeken we dus naar een andere. In de avond hebben we kip Siam gegeten en daarna nog even een spelletje gespeeld.

Wat ons erg opvalt op deze camping dat het erg rustig is. Geen geluid overlast van buren, zwembad of weg. Wat een erg groot verschil is met de vorige camping waar we naast het zwembad zaten en waar vooral gezinnen met kleine kinderen kampeerden.Read more

Dinsdag

August 12, 2015 in France

Vandaag hebben we veel gedaan. Eerst zijn we naar het strand in Frejus geweest. Het was een mooi zandstrand en mooi weer, dus hier zijn we een paar uur gebleven. Daarna zijn we weer terug gereden naar de tent, even een duik in het zwembad genomen om te ontzouten en dan chillen bij de tent. Rond etenstijd zijn we weer richting Frejus vertrokken om te zoeken naar een restaurant om te eten, eerst hebben we nog even een Indië in het centrum gelopen. Het is niet zo'n groot centrum maar we hadden genoeg keuze waar we wilden eten. Uiteindelijk kozen we voor degene waar het het drukst was en het menu zag er ook goed uit. Patrick had een steak met pepersaus en Patricia had pasta met tomaat en basilicum. Als dessert had Patrick een crème brulee coupe en Patricia kers en cassis ijs. Alles was erg lekker. Na het eten zijn we nog even naar het Lunapark gereden. Het was lekker druk, heel veel lichtjes en Patrick is in een vlieg/schommel attractie geweest. Hij hing in een soort pak en werd van 60 meter hoog naar beneden geschommeld. Verder hebben we er eigenlijk alleen een rondje gelopen. We reden in het donker weer terug naar de tent, gelukkig was het berg weggetje hier naartoe goed verlicht. We zijn bij de tent gelijk lekker gaan slapen.Read more

Laatste dag op Les Phillipons

August 12, 2015 in France

De laatste dag is aangebroken voor dat we weer terug gaan naar Nederland. In de ochtend zijn we naar Cannes gegaan om daar rond te kijken. Helaas was het met het verkeer niet te doen. We hebben 45 minuten in de stad in de file gestaan en nog niet in het centrum aangekomen. We zijn daarom maar naar de locale mega supermarkt gegaan en daar eten in geslagen voor de avond en weer terug naar de camping.

Op de snelweg stond een auto achterstevoren op de rijbaan, met vier brandweerautos eromheen. Op de snelweg vlakbij gebeurt altijd wel een ongeluk.

Op de camping lekker wezen chillen bij de tent en zwembad. In de avond roerbak mie gegeten terwijl we de wespen weg sloegen, inclusief de koningin. Alvast wat spullen ingepakt en lekker nog even zitten voordat we gaan slapen.

Les Adrets-de-l'Estérel, Les Adrets-de-l'Esterel