France
Mesland

Camping Parc du Val de Loire

July 23, 2017 in France ⋅ ⛅ 21 °C

Na 600 km rijden door tunnels en over de bergen zijn we rond 5 uur aangekomen bij de nieuwe camping.

Helaas bij aankomst was het al regenachtig, dit werd helaas niet beter. We hebben in de regenbui de tent opgezet waardoor Patrick aardig doorweekt was door haringen slaan.

Nadat de tent en de luifel was neergezet gauw naar binnen. En tent maar snel inrichten voor wat we nodig hebben. Uiteindelijk hadden we geen zin meer om te koken en hebben we pizza gehaald op de camping en die in de tent opgegeten.

Daarna gaan douchen in het zeer luxe sanitair gebouw. Douches zijn erg warm en gebouw zelf heeft airco in elke andere ruimte.

Verder in de avond lekker Mario party gespeeld op de 3ds en dan maar gaan slapen in de hoop dat het weer morgen beter is.

Château bezoeken

July 26, 2017 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Lief dagboek,

Vandaag hebben we besloten om een kasteel te bezoeken. Was even moeilijk welke we gingen bezoeken maar we hebben gekozen voor Château du Chambord.

Bij aankomst mocht Patrick gratis naar binnen omdat hij onder de 26 was, Patricia moest wel betalen. Wij hebben ook een Histopad genomen, een iPad die een plattegrond van het kasteel bevat een waar je op kon zien waar je was. Ook werd er in bijna elke kamer een stukje geschiedenis verteld en kon je op sommige plekken via de iPad zien hoe het er vroeger mogelijk uitzag. Het mooiste in het kasteel is de dubbele helix trap die centraal midden in het kasteel zit, je kunt er met zijn tweeën op lopen elkaar zien maar elkaar niet tegenkomen, ontworpen door Leonardo da Vinci.

Onderweg naar de camping zijn we gestopt bij de McDonalds om een ijsje te eten. Als eten hebben we hamburgers met een champignon van gisteren, aardappelen en een maïskolf klaargemaakt. Verder in de avond een spelletje gespeeld.

25 juli

July 25, 2017 in France ⋅ ☁️ 19 °C

Vandaag hebben we rustig aan gedaan, na het ontbijt zijn we naar de grote supermarkt in een winkelcentrum gereden (20 km verderop). Daar hebben we even in de elektronica winkel gekeken, dit hadden we misschien beter niet kunnen doen. Patrick wilde al een tijdje een Nintendo switch kopen en hier was toevallig een mooie aanbieding... Dus deze hebben we gekocht, met twee spellen erbij. Eenmaal terug op de camping zijn we gelijk Mariokart gaan spelen. Tussendoor hebben we ook nog wat was gewassen en opgehangen om te drogen, tot het ging regenen, toen hebben we het maar in de droger gegooid. Nog even gerelaxed en daarna groente gesneden met een mega champignon en pasta klaargemaakt. In de avond weer verder gespeeld en daarna gaan slapen.Read more

De dierentuin

July 24, 2017 in France ⋅ ☁️ 17 °C

Was vanochtend bewolkt met een frisse wind. Na het ontbijt had Patrick met een paar Nederlanders gesproken over de camping en omgeving. Hierdoor hebben we aan gestreept welke kastelen we eventueel willen bezoeken en wat we willen doen in de korte tijd hier.

Door het bewolkte weer hebben we besloten om naar zooparc de beauval te gaan. Dit scheen één van de mooiste Europese dierentuinen te zijn.

De dierentuin was enorm en kosten ons met doorlopen 6 uur om alles te zien. We hebben ook één van de twee shows gezien. De vogelshow was groots opgezet. Met een enorme tribune. Ondanks dat alles Frans gesproken was, was het prachtig om naar te kijken. Super veel vogels vlogen tegelijkertijd rond. En kwamen van alle hoeken vandaan.

Terug op de camping noodels gegeten en lekker rustig aan gedaan.

Blois

July 27, 2017 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Na lekker uitgeslapen te hebben werden we weer wakker terwijl het regende. Na het ontbijt hadden we besloten om het château te bezoeken in Blois samen met Maison de la magie.

Het Château was het koninklijk kasteel van Blois en was daardoor zeer mooi ingericht. En hebben hoop koningen in gewoond.

Daarna zijn we naar Maison de la magie gegaan waar we eerst een show kregen te zien van een illusionist. Daarna gingen we door het hele gebouw wat vol zat met optische illusies. Ook moesten we voor een ruime een soort bril op waardoor je als je naar beneden keek het plafond zag waar allemaal objecten waren bevestigd. Hierdoor leek het er op of je op een onzichtbare loopbrug liep of dwars door het object heen.

Verder was van alles te zien van Robert-Houdin, hij wordt de vader van magie genoemd en was de inspiratie voor Houdini (hij had zichzelf vernoemd naar hem vernoemd). Je zag de trucs die hij deed en de klokken die hij ontwierp.

Toen we er uit gingen zagen we dat de ramen van het gebouw open gingen en daar 6 draken koppen uit kwamen. Was grappig om te zien.

Terug op de camping hebben we pannenkoeken gebakken en de tent klaargemaakt om morgen te vertrekken terug naar Nederland.

Mesland