France
Paris 03 Ancien - Quartier Mail

PARIS

September 22, 2022 in France ⋅ ☀️ 20 °C

Efter en skön nattsömn i för första gången på två veckor ett egen rum bjöds det på croissant till frukost innan vi tillsammans med familjen gick till en marknad som poppar upp på torsdagar och söndagar. Vi gick rundor och njöt av olika fruktstånd, väskor, kläder (äcklig fisklukt) och Crêpes. Dan bjöd oss alla på varsin Crêpes även då vi försökte betala för oss själva.
      "Jag vet att ni kan betala själva men jag vill" sa han bestämt till oss.
      Efter det gick vi till närmaste tågstation, Gare de Lyon, för att försöka en sista gång få tag på tågbiljetter från Paris till Barcelona då vi fått problem på appen där det stod att allt var fullbokat. Vi behövde verkligen ta oss till Barcelona då vi redan (utan att tänka efter ritkigt) bokat hostel för 5 nätter. Efter en halvtimme av hektisk franska och tystnad framför en datorskärm mellan två kollegor på stationen LYCKADES de fixa biljetter till oss om vi mellanlandade i Perpignan i 8h vilket vi gladeligen kunde göra så vi inte har bråttom ändå. Glada gick vi därifrån och åkte för att ge Eifeltornet ett till försök i bättre väder. Mycket vackert var det idag. Vi njöt mkt mer då de va finare väder också så Eifeltornet visade sig på sin bästa sida. Vi åkte upp till andra våningen då toppen var tyvärr stängd. Men de gjorde nog inget för Amanda tyckte inte om höjden bara på denna våningen och då va vi inte ens halvvägs. 😵‍💫 Vi tog hiss upp och trapporna ner. Vi satte oss sedan på gräsmattan nedanför och fikade på Makarons som är ett måste att äta här i Frankrike. De va goda, beroende på smak såklart. Sedan somnade jag en stund på gräset innan vi åkte hem igen för att förbereda oss inför en måltid ute med familjen USA. De ville bjuda oss på en fransk restaurang vilken var en rolig stund, sitta och prata lite med dem alla och äta god mat. Efter gick ci en runda i de fina kvarteren för att sedan igen bli bjudna på mycket vacker glass. Sedan fick vi ta oss hem och packa inför resa tidigt stadium dag. Men de va svårt att inte sitta i soffan och bara prata med Teresa och Dan. ❤️

/Amsterdam

Paris 03 Ancien - Quartier Mail, Section de la Place de Louis XIV