France
Paris 05 Ancien - Quartier Faubourg-Saint-Denis

Here you’ll find travel reports about Paris 05 Ancien - Quartier Faubourg-Saint-Denis. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Fra Oslo til Paris

April 2 in France

Uha uha det var nær gået galt og kunne blive vores endestation i Oslo. Lufthavnsbussen som vi var med fra flyet lavede pludselig en katastrofe opbremsning så jeg og andre fløj gennem bussen. Jeg landede på gulvet og slog min hånd og mit ben. Men heldigvis brækkede jeg ikke noget. Med hensyn til bræk så kan i stadig nå at komme til Norge på ski, der var en masse sne kunne vi se da vi fløj ind over mod Gardermoen lufthavn. Paris, Paris ja så kom vi endelig. Gare du Nord, virvar over det hele. Vi traskede rundt og rundt og kunne ikke finde hvilken udgang der ville være nærmest vores hotel. Så skulle vi med nyt tog 2stop længere, og så skulle vi bare gå ud af den udgang og gå 5-10 minutter så det var forvirrende og oven i det var mange af rulletrapperne lukkede så de ville have os til at slæbe kufferten op af trappen. Vi fandt hotellet til sidst og de var meget forvirrede, for de havde ikke regnet med vi kom så hvor skulle de placere os, vi endte til sidst med at blive losset om i en baggårds bygning med fine udsigt til Baggården, men vi var efterhånden så trætte at vi ikke gad brokke os. Så kl. 23.30 fandt vi vores seng og slukkede lyset.Read more

Paris og strejke

April 3 in France

Så fik vi købt et 2dages kort så vi kunne køre rundt overalt. Vi fik set Seinen, Notre dame, Triumpfbuen, Eiffeltårnet. Så ville vi til Concordepladsen og til Sacre Cour, men bedst som vi kørte med bussen stoppede den og jog os alle ud. strejke. Vi stødte også lige på en Star trek båd.Så vi fik en ordentlig gåtur tilbage til hotellet hvor vi fik slået fødderne op på sengen og holdt et hvil så vi kunne klare en tur mere. Nå men det begyndte lige at regne, så pausen blev lidt længere inden vi starter. på en ny tur. Vi har jo nok et problem med i morgen om vi kan komme ud til lufthavnen Orly den ligger over en times kørsel fra hotellet. Nå den tid den sorg. Nu går vi. Hyg jer.Read more

Nu slutter vi i Paris

April 3 in France

Det har øst ned flere gange. Vi har hørt larmen fra de strejkende. Nu er der opholdsvejr og det ser ud til at det slutter fint. Busserne er begyndt at køre igen så jeg hoppede på og tog til Concorde pladsen. Helt fantastik flot. Jeg nåede også et cirkus og Bastillie pladsen. I morgen vil der være strejke igen, så der er bestilt en taxa til at køre os ud til Orly lufthavn, vi tør ikke satse på at tog og busser kører. Næste gang i hører fra os er vi kommet til de franske antiller.Read more

Hotel Timhotel

February 12, 2010 in France

Wir sind dann in unser Hotel gelaufen. Heute heißt es übrigens Hôtel At Gare Du Nord. Es war wirklich nicht schön. Die Franzosen an der Rezeption waren total unhöflich und wollten mich wieder nicht verstehen.

Das Zimmer war klein, ziemlich heruntergekommen und kalt. Wir hatten lustigerweise das Gefühl, dass das Hotel wackelt. Das lag entweder an der Nacht im Zug oder daran, dass der Bahnhof genau daneben war und es wirklich durch die Züge etwas vibrierte.
    Aber es war ausreichend für eine Nacht. Bei einem längeren Aufenthalt hätte ich mich sicherlich geärgert.

Wir haben dann kurz ein Päuschen gemacht und sind dann wieder losgezogen.

zurück zum Hotel

February 12, 2010 in France

Wir sind nach der Ausstellung noch ein wenig durch Montmartre gelaufen und dann zurück ins Hotel. So langsam waren wir richtig durchgefroren und auch hungrig.

Im Hotel habe ich dann die "tolle" Dusche getestet und wir haben schön deutsches Fernsehen geschaut...wir hatten ZDF und es lief Forsthaus Falkenau! Juhu!

Auf dem Weg zur Gare de l´Est

February 13, 2010 in France

Heute haben wir relativ früh ausgecheckt da wir ja noch möglichst viel von Paris sehen wollten. Die Koffer haben wir an der Gare de l´Est eingeschlossen.

Unser erstes Ziel sollte heute das Grab von Jim Morrison sein.

Paris 05 Ancien - Quartier Faubourg-Saint-Denis, Faubourg-du-Nord