France
Porsmilin

POINTE DE SAINT MATHIEU

May 6, 2023 in France ⋅ 🌬 15 °C

Der heutige Tag begann etwas besorgt. Der Ausdruck, "es ist nur warme luft" wäre zwar schön, aber maximal unpassend gewesen, denn, die Standheizung funktionierte nicht. Es hat die ganze Nacht geschüttet, dazu tobte der Wind ohne Ende.🌬🌧🌬 Auf jeden Fall fühlte es sich für meine Verhältnisse gerade richtig unangenehm kalt an! Ja ja, diese Trulla, sie kanns einfach nicht lassen, denke ich und machte mich auf, zur nächsten VW Garage. Keine Chance, die haben keine Ahnung, dafür aber eine Adresse von einer Camping Verkaufsstelle. Zum Glück befand diese sich ebenso in der näheren Umgebung. Nach einem erstmal kritischen Kopfschütteln des Firmenchefs entscheid dieser sich dann aber doch, wenigstens einen Blick auf den Patienten zu werfen. Der "angebliche Schaden" wurde relativ zügig gefunden. Es lag ganz einfach am Unverständnis von mir. Ich hatte eine zu niedrigen Heizstufe eingestellt! Die Innenraum Temperatur war eben doch nicht so kalt, so dass der Regler nicht einschaltete. Wieder mal Glück gehabt. Keine Kosten, keine Umstände, dafür den Tipp vom POINTE SAINT - MATHIEU.
      Der Pointe Saint-Mathieu ist eines der eindrücklichsten und geschichtsträchtigsten Kaps in der Bretagne. Das Kap befindet sich am westlichen Ende der Bretagne und ragt in die, zur Keltischen See gehörenden Iroise. Es bildet den südlichsten Punkt der Küste Côte des Abers. Wunderbar. Jedoch habe ich großes Glück gehabt, dass ich es überhaupt gesehen hab, denn jetzt steck ich gerade wieder voll im Nebel fest. Auf irgendeinem Stellplatz. 6 Euro 50 🤷‍♀️😁

Bunker

July 31, 2019 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag hebben we een bunker bezocht dat was gemaakt to een museum met zoals het Atlantic wall museum in Noordwijk. Alleen was deze 10x zo mooi!!! Ook namelijk het idee daar er op die plek echt heel hard was gevochten was heel erg indrukwekkend. Ze hebben daar in de bunker ook een soort, ja hoe zal ik het noemen, ik ga voor mini theaterstukje met poppen over hoe het zou zijn om tijdens een aanval in de schuilkelder te zitten. Was een vette ervaring, maar ik was toch erg blij dat het over was, want ik vond het wel best eng. Daarna zijn we nog een stukje verder gereden daar stond de vuurtoren Pont Saint Mathieu. Ze hebben hier namelijk echt heeeel erg veeel vuurtorens. Bij terugkomst in het huisje hebben we eerst lekker rustig wat gedronken en besloten daarna het binnenzwembad te gaan ontdekken. Na het douchen zijn de mannen begonnen met pannenkoek bakken en hebben we nog even gevoetbald en gebadmintondRead more

Relaxen

August 3, 2019 in France ⋅ ⛅ 20 °C

Wat was het weer een heerlijke dag!!! Stef en Sara wilde eerst vandaag gaan klauteren en abseilen bij fort de berthaume maar daar aangekomen bleek het fort midden in een tijdelijke festival terrein te liggen waar de drank- en jointlucht je tegemoet kwam. Je kon wel gaan klauteren maar dan zat je tussen festivalgangers en daar hadden ze geen zin in, begrijpelijk. Dus maar een alternatief plan, suppen!! En wat hebben ze ervan genoten. Nadat ze zich in een wetsuit hadden gepropt en uitleg hadden gekregen hebben ze zich voor twee uur heerlijk vermaakt op zee. Zo enthousiast dat Sara er zelf over denkt om er een aan te schaffen want ze kunnen het beide erg goed. Dus het was weer een super dagje om op terug te kijken!!!Read more

Porsmilin