France

Show all
    • Day 3–4

Roquebrune-Cap-Martin 2/2

February 10 in France ⋅ 🌧 9 °C

Wer hätte es erwartet: Regen…

Um 4 Uhr morgens wurden wir von starken Windböen und dem sehr starken Regen geweckt. Unsere Dachzeltmarkise peitschte regelmässig gegen das Zelt und beschäftigte uns den Rest der Nacht. Das leichte Gefälle half dabei auch nicht wirklich zu einem sicheren Gefühl.

Tim beschäftigte permanent das Nachdenken über ein mögliches Wegrollen. Jasmin dagegen befürchtete, dass das Dachzelt nicht standhalten wird oder sogar zuklappen könnte.

Da wir wussten, dass es auch heute den ganzen Tag regnen wird, entschlossen wir am Vorabend, dass wir den ganzen Tag auf unserem Stellplatz im Naturpark ausharren werden. Wir planten im gemütlichen Warmen unsere nöchsten Ziele zu definieren.

Durch die Müdigkeit entschlossen wir vorerst im Bett zu bleiben und den ersten Tagebucheintrag dort zu schreiben. Kurz darauf motivierte uns der Hunger nach unten zu gehen.

Wir wollten erstmals einen Kaffee und Rührei kochen. Da es ununterbrochen regnete wagten wir es zum ersten Mal im Auto auf unserem Gasherd zu kochen. Binnen wenigen Sekunden war nicht nur das Kochfeld am brennen sondern auch das Ventil der Gasflasche.

Jasmin: Schockiertes Lachen
      Tim: Gekonntes Auspusten (no comment)
      Ob das so schlau war ist ungewiss, geholfen hat es dennoch den Brand zu löschen.

Spontan entschieden wir uns doch ohne Kaffe und Ei den Tag zu starten und assen Brot mit Aufschnitt/Konfitüre.

Esthers Konfi: Abgelaufen
      Sonjas/Manis Konfi: 10/10
      Schafskäse: 10/10

Weil wir uns von diesem kleinen Fauxpas nicht unterkriegen lassen und es langsam kühl wurde, starteten wir mit der Mission „Standheizung“. Gasbetrieben. Zu unserem Glück funktionierte es nicht, da die mitgebrachte Kartusche defekt war.

Somit verbrachten wir einen sehr kühlen Nachmittag und arbeiteten an unserem zweiten Tagebucheintrag. Als es Jasmin mit den permanenten 9 Grad zu unangenehm wurde entschieden wir uns draussen einen Kaffee zu kochen (ja, mit der selben Gasflasche wie drinnen). Zudem liessen wir den Motor für gute 15 Minuten laufen.

Als der Regen gegen Abend endlich endlich endlich aufgehört hat, gingen wir direkt raus für einen kleinen Spaziergang. Unser Ziel: Die Esel und Hunde, welche wir seit zwei Tagen bei jeder Bewegung zu hören bekamen. Und prompt: IA-ten und bellten sie.

Erschöpft von der gedrückten Stimmung kochten wir noch leckere Vollkornspaghettis mit selbstgekaufter Pesto und Feta-Köse.
      Der Abwasch wurde seit Tag 1 auf Tag 4 verschoben.

Ab ins Bettchen :)

Einnahmen: 0.00 €
      Ausgaben: 0.00 €

• Day 2–3

Roquebrune-Cap-Martin 1/2

February 9 in France ⋅ 🌧 9 °C

Durch den zunehmenden Verkehr der Autos und dem Gurren der Tauben sind wir gegen 09:00 Uhr aufgewacht und haben uns nach dem gegenseitigen Wohlbefinden erkundigt; Jasmin wurde öfters wach, Tim schlief wie ein Baby.

Es regnete noch immer und leider war auch der ganze See von Nebel bedeckt, weshalb wir entschlossen, den Morgenkaffee unterwegs zu trinken und direkt weiter zum Mittelmeer zu fahren.

In einem kleinen Dörfchen nahe Turin wurden wir endlich fündig. Die meisten Kaffees sind nämlich Bars und somit auf Google Maps schwer zu finden. Auf dem Weg zur Bar/Kaffee kreuzte uns ein Dorfmarkt mit drei Ständen (Käserei&Metzger, Früchte&Gemüse sowie Kleider). Mit unserem exzellenten Google-Translate-Wissen erkundigten wir uns nach Schafskäse. Das Probestück überzeugte und wir erwarben 130g zu stolzen 2.75 €.

Im Kaffee wurde uns ein „Café normalo“, sprich Espresso, serviert. Wir wollten an unserem Tagebuch schreiben, leider war es aufgrund der im Kaffee plaudernden Italiener zu laut für uns. Zu dem war es sehr kühl, weil es nur einen Heizkörper gab.

Es ging weitere Stunden durch die verregnete Feldlandschaft von Piemonte und wir meinten, zwei Bieberratten gesehen zu haben. Je näher wir an Imperia kamen, desto mehr verwandelten sich die flachen Felder in hüglige Rebberge.

Wir stoppten für unseren ersten selbstgekochten Kaffee. Weil wir noch nicht genau wussten, wie unser Kaffeekocher funktionierte, gab es einen Instantkaffee. Geschmacklich entsprach der Kaffee dem Wetter: mies, trüb und geschmackslos :)

Damit auch die nächsten zwei Stunden nach Imperia nicht langweilig wurden, durfte Tim den Berg runter düsen. Als zusätzliche Hürde ging uns fast der Tank leer beim hochfahren. Als Sahnehäubchen wurde Tim gekonnt ausgetrickst mit der „Tankservice-Gebühr“.

Endlich waren wir wieder zurück in der Zivilisation und sahen zum ersten Mal das Mittemeer. Zudem konnten wir ein paar Besorgungen erledigen und das lang ersehnte WC aufsuchen. Leider beachteten wir dadurch bei der Suche nicht, dass es nicht so clever ist mit einem 2.5t Auto in die Stadt zu fahren. Mit viel Glück gelangen wir durch ein 2.5m hohes Tor (mit einem 2.4m hohen Auto) aus der Stadt.

Von Imperia ging es durch den Feierabendverkehr (Planung ist alles) Richtung Frankreich. Mit bisschen Ignoranz und Glück schafften wir es ohne Kratzer bis zum Zoll.

Mit runtergelassenem Fenster war Jasmin gefasst mit den Grenzwächter zu diskutieren. Wie erwartet durften wie zur Seite fahren, weil unsere Fenster hinten abgedunkelt sind. Nach einem kurzen Blick ins Innere, durften wir weiterfahren.

An der Küste entlang fuhren wir zu unserem nächsten Park4Night Stellplatz. Nach einem sehr steilen und schmalen 20 Minuten Weg, erreichten wir eine Plattform mit einem sehr schönen Meerblick. Hätte es nicht geregnet.

Wir assen erneut einen griechischen Salat und den leckeren Schaffskäse. Schnell wurde das Dachzelt aufgeklappt und wir begaben uns ins kuschlige Innere.

Mit einer Tüte Chips und Haribos bewaffnet schauten wir noch „Mamma Mia 2“ zu ende.

Einnahmen: 0.00 €
      Ausgaben: 64.40 €
      - Benzin: 50.00 €
      - Supermarkt: 14.40 €

Saint Rafael

May 3, 2023 in France ⋅ ☀️ 21 °C

We sailed up to Saint Rafael after our dinghy visit to Saint Tropez yesterday. It's actually much prettier than Tropez as the town is on a huge, lovely beach with a promenade, and the French requisite: a ferris wheel and carousel. There are 3 marinas and after stopping in one, had to move to another. Disappointing as the showers were cold and the electrical connection didn’t work! But we needed to stay as we had to train back to Marseille and didn’t want to leave the boat at anchor all day. But that’s another story...Read more

Cavaillon

June 28, 2022 in France ⋅ ☀️ 29 °C

We hebben vannacht zowaar weer onder onze slaapzakken gelegen, zo koelde het af. En vanmorgen koelte en vogeltjes, meer niet. Wat een weelde. We staan laat op ondanks dat we weer vroeg wakker zijn. Maar zonder plaklijven, dat is echt heel fijn en al weer heel lang geleden. Ontbijtje en de kaart bestuderend besluiten we weer wat aan te passen. Aan de andere kant van de rivier de Durance ligt de Vaucluse. Bestuderen van kaartjes laat vanaf Robion de Véloroute 861 zien naar Orange. Dit vinden we interessant om te doen. We besluiten naar Cavaillon te fietsen, net in de Vaucluse, om daar bij het Office de Tourism informatie te halen. Je moet dat natuurlijk wel in het juiste departement vragen! In Cavaillon aangekomen in het Office de Tourism 'gesloten vanwege exceptionele redenen', prut. Koffie drinken dan maar, dus stadje door. Het is werkelijk een triest armoedig stadje, veel leegstand, terrassen die leeg zijn of gevuld met enkele trieste of duistere figuren. Dusdanig dat we maar bij MacDonald koffie gaan drinken, dat zegt genoeg niet? Terug naar onze heerlijke camping waar we besluiten wat langer te blijven. Dus ook maar even een was doen. Dat wil niet echt vlotten, de wasmachine schiet diverse keren in de stress en uiteindelijk moet het overgeheveld worden naar een andere machine. Het is inmiddels laat dus het grootste gedeelte maar in de droger ook gedaan. Je weet het nooit met die nachten.

Omdat we wat langer op deze camping blijven hebben we ook koelkastje gehuurd. Lekker gegeten en na het eten even heerlijk op het terras.

Weer onderweg

June 27, 2022 in France ⋅ ☀️ 29 °C

Even na half acht verlaten we de camping. We rijden oostelijk, het is warm en er staat een stevige wind. Deze komt voornamelijk van de zijkant (Noord). In Mouriès gaan we naar de bakker voor brood. We treffen drie bakker die gesloten zijn. Even vragen en we slaan linksaf voor een bakker die ons voorziet van lekker brood. In Aureille wordt het tijd voor koffie. Na Aureille gaan we als Noordelijker, dus als meer wind tegen. Het laatste stuk, richting Orgon hebben we de wind echt pal tegen. Er staan hier veel fruitbomen tussen hele hoge naaldbomen die ze tegen de wind beschermen. Die wind is dus niet alleen vandaag zo sterk. Vanuit het noorden, tussen de Luberon en de Alpilles door. De verwachting is wind tot 65 km per uur (windkracht 8). Mmmm, we twijfelen of we wel de juiste camping hebben gekozen. De camping heet dan wel 'gelukkige vallei', maar zijn wij daar wel zo gelukkig mee? Tegen de wind intrappen alsof we door het Hollandse polderlandschap gaan, gaan we eerst maar kijken.Read more

Camping la Vallée Heureuse

June 27, 2022 in France ⋅ ⛅ 29 °C

Tot vlak voor de camping rijden we nog pal tegen de wind in. Dan zijn we er, we moeten links afslaan en meteen valt de wind. We rijden langs een meertje en komen op een camping die inderdaad in een mooie vallei ligt. Er rustig, ook wat wind betreft. Het lijkt erop dat bij de receptie de deur net op slot gedraaid wordt, maar hij wordt voor ons juist nog even opengemaakt. We mogen zelf een plek uitzoeken en vanmiddag onze registratie compleet maken en doorgeven waar we staan. We gaan op zoek naar een lekker plekje. Bijna overal staan picknicktafels, dat is fijn. We vinden een plekje naar een grote, Nederlandse, camper en voor we het weten krijgen we lekker koffie aangeboden. Wat een luxe! Uiteindelijk gaan we een plekje naar achteren vanwege de wind. Binnen een paar uur hebben we meer gesprekken dan we de afgelopen twee weken hebben gehad. Veel mensen met tent, heel ontspannen.Read more

Tacos

June 26, 2022 in France ⋅ ☀️ 28 °C

Google vertelde ons dat de Spar tot acht uur open zou zijn. Vergissing van Google in ons nadeel. Spar is dicht, even een terrasje dan maar en wellicht een eenvoudig restaurant voor vanavond. In deze chique buurt zijn de prijzen flink hoog. We kijken even in de winkelstraat verder en ons oog valt op een aanplakbiljet bij de bakker, Tacos Alpilles, bezorgt in dit stadje en moet ook op Facebook te vinden zijn. Is Facebook nog ergens goed voor. Een menuutje, taco plus friet plus frisdrank wordt voor 12,50 thuisbezorgd. Telefonisch zijn ze echter niet echt te bereiken. Sms-je achtergelaten en voila, na tien minuten wordt ik keurig teruggebeld. Bestelling opgegeven en keurig op tijd wordt deze bij de poort van de camping afgeleverd. Iets andere tacos als bij ons, het ze zijn echt enorme bomvolle soort van kruising tussen tortilla en Turkse pizza. We hadden werkelijk aan 1 menu genoeg gehad. Het aller lekkerste opgegeten en met een enorme volle maag en een tikje gegenereerd het overgeblevene weggegooid.Read more

Baux en Provence

June 26, 2022 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Het wordt weer een hete dag. Weinig inspanning staat op ons lijstje. Gisteren hadden we met onze fietstocht zicht op het plaatsje Baux en Provence, bovenop een berg. Dat ligt hier niet ver vandaan. We zetten de fietsen aan een boom vast. Redelijk veilig leek ons en bovendien in de schaduw. We verwachten niet dat er boven in het, vast erg toeristische, middeleeuwse stadje veel plek zal zijn om de fiets te plaatsen. Vlak voor we echt het stadje ingaan krijgen we links werkelijk een hele rij, soort van spiraal, waar wel 50 fietsen passen. Het is altijd anders dan je denkt. Het stadje is mooi, wel inderdaad heel toeristisch met veelal dezelfde soort winkeltje. Wel heerlijk om doorheen te lopen.Read more

Zuster Anna

June 26, 2022 in France ⋅ ⛅ 25 °C

Boven in het stadje is, naar het kasteel toe, een enorm plateau waarvandaan er echt een enorm uitzicht is. Het wordt snel erg warm en we gaan na een tijdje weer graag door het stadje lopen. Op een terrasje met uitzicht genieten we van een crêpe.Read more

Pont van Gogh

June 22, 2022 in France ⋅ ☁️ 25 °C

Na het opzetten van de tent nog een klein rondje. De jongen bij het Office de Tourism vertelde dat het erg de moeite waard is om naar de Pont van Gogh te fietsen. Deze brug is nog dezelfde als degene die Vincent van Gogh schilderde. Helaas niet meer in gebruik maar het geeft wel een speciaal gevoel dat er op dit hout gelopen werd in de tijd dat Vincent van Gogh het schilderde.Read more

Provence-Alpes-Côte d'Azur, Provence-Alpes-Cote d'Azur, Provence-Alpes-Côte d’Azur, Provenza-Alpes-Costa Azul, Прованс-Алпи-Лазурен бряг, Provença – Alps – Costa Blava, Provenco-Alpoj-Bordo Lazura, Proventza-Alpeak-Cote d'Azur, Provence-Arpes-Couta d’Azur, פרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור, Provansa-Alpe-Azurna obala, Provenco Alpi Azur-Rivo, Provenza-Alpi-Costa Azzurra, プロヴァンス=アルプ=コート・ダジュール地域圏, პროვანსი-ალპები-ლაჟვარდოვანი ნაპირი, 프로방스알프코트다쥐르, Provansas-Alpės-Žydrasis Krantas, Provença-Aups-Còsta d'Azur, Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże, Provença-Alpes-Costa Azul, Provența-Alpi-Coasta de Azur, Прованс — Альпы — Лазурный Берег, Pruvenza-Alpi-Costa Azzola, Прованса-Алпи-Азурна обала, 普罗旺斯-阿尔卑斯-蓝色海岸