France
Saint-André

Grand Perron des Encombres. 2.825 m

September 5, 2022 in France ⋅ 🌙 14 °C

Det var godt vi kom hele vejen op af den lille vej i går, for ellers var vi aldrig kommet ud på den tur, vi gik i dag, og det var nok den flotteste udsigt vi har haft endnu på vores ture i denne omgang. Vi kunne se til de toppe, vi har været på de sidste par dage, og vi kunne se et stort udsnit af Alperne 360 grader rundt. Og lige oppe på bagsiden af toppen, stod også en enlig stenbuk og nød udsigten og solen!

Se turen på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/grand-perr…

Vi mødte 3 andre vandrere i dag, og den ene, en enlig kvinde, faldt vi i snak med. Hun kommer fra Normandiet, og har en lille “håndværkerbil” (mindre end en kassevogn, men lidt større end en personbil), som hun har isoleret og indrettet med seng og lidt primitiv køkken/opbevaring, som hun så kører rundt i, og laver vandreture ligesom os! Vi endte samme sted her til aftens, igen ved et kapel/kirke, lidt større end i går, og ved landsbyen St. Andre bare 5 km fra Modane. Og har besluttet at følges ad i morgen op til en lille tur ved en sø.

I aften er her varmt. Vi er nede i omkring 1000 meters højde, og den viser 22 grader udenfor, her efter det er blevet mørkt!

Saint-André, Saint-Andre, Montfort, FRSRJ