France
Seloge

Ontmoeting op Col de la Seigne

July 22, 2022 in France ⋅ ☀️ 13 °C

We kunnen al lekker vroeg ontbijten. Natuurlijk weer brood met jam maar nu is er ook kaas bij. Verschillende wandelaars willen naar Col de la Seigne lopen en al snel staat er een groepje klaar. Ik loop met de twee Franse vriendinnen en met Luke. We blijven een tijdje bij elkaar want er zitten een paar moeilijke stukken tussen en een gevaarlijke oversteek van een waterval. Het gaat allemaal goed en het pad is fantastisch. Je steekt veel riviertjes over, maar het is ook veel klimmen en dalen.

De oversteek van de wilde rivier blijkt gelukkig mee te vallen. Op het laatst is een erg steile beklimming naar de col met kabels over steile rotsen. De Franse dames gaan te snel en dus blijf ik bij Luke. We komen samen op de col en zien daar Bernard, de oudere man van gisteren, die in de buurt van de col geslapen heeft. We kletsen met z’n drieën, maken wat foto’s van elkaar en van de prachtige uitzichten op de col. Daarna gaat Bernard de andere kant op. Ik loop met Luke verder. De Col de la Seigne ligt op de grens van Frankrijk en Italië, dus vanaf hier lopen we in Italië.

Seloge