France
Valence

Valence bis ….

April 3 in France ⋅ ☁️ 10 °C

Unsere Übernachtung am Stadtrand Valence in einem ruhigen Wohngebiet.
      Der erste kleine Kaffee am Morgen.
      Wir fahren weiter über kleine Landstraßen Richtung Pierre de Bresse. Gefühlt befahren wir 1000 Kreisverkehre.
      Nach etwas Regen bringt die Sonne zwei Regenbogen, durch die wir durchfahren dürfen

Durch die Carmague Richtung Deutschland

April 2 in France ⋅ ☁️ 12 °C

Noch einmal an dem Strand. Blauer Himmel und Sonne pur zum Abschluss für unseren Besuch am Mittelmeer. Nun beginnt langsam die Rückfahrt, wir starten in St. Marie und fahren Richtung Avignon und Orange, um im Valence einen wunderschönen Schlafplatz zu finden.

Wir werden langsam über die Route National fahren.

Von Candrieu nach Charmes sur Rhône

September 13, 2023 in France ⋅ ☁️ 24 °C

Zur Zeit sind wir in einem Tabakladen in Valence und laden meine Batterie 😝. Ich war überzeugt, dass ich gesten beide Batterien geladen habe.
      Nichts desto trotz sind wir heute gut vorangekommen. Die Velopiste war ausgezeichnet, manchmal auf dem Damm, mal hinter dem Damm. Es gab auch keine Probleme mit dem Weg.
      Da es in der Nacht geregnet hat und der Regen erst um 10 Uhr aufgehört hat, sind wir spät gestartet, glücklicherweise ohne Regenmontur.
      Am Mittag sind wir an einer tollen Bäckerei vorbeigefahren, wo wir enorm gute Sandwichs kaufen konnten.
      Alles in Allem ein guter Velotag; auch das schlechte Wetter haben wir hinter uns gelassen - so scheint es zumindest jetzt.

Valence/ Frankreich

April 3 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Unsere nette Unterkunft in der schönen Stadt Valence liegt sehr urig mitten im Stadtzentrum neben der mittelalterlichen Kathedrale Saint-Apollinaire im romanischen Stil.

Ein Regenbogen beweist, dass wir Sonne und ein bisschen Regen hatten. Meinen Regenschirm fand Jupp aber zu Recht völlig unnötig😉.
      Die charmante Stadt an der Rhone lädt als nördliches Tor zur Provence herzlich ein zum Schlendern durch die Gassen und Einkaufsstraßen und zum Verweilen in Cafés...
      Leider sind wir etwas zu früh hier in der Stadt... denn das Flamenco-Fest kommt erst später im April💃🕺

Zoooveel liefde 🙈☺️

March 18, 2023 in France ⋅ ☁️ 16 °C

Na nog een les over genezing worden we in groepjes gedeeld en gaan we de straat op. We komen op een plein en nog voor we een enkele richting oplopen komen we erachter dat Litizia, een Française in ons groepje, zich ook morgen wil laten dopen! We feliciteren haar en vragen haar of ze dan al wel gedoopt is met de Heilige Geest, wat ze niet zeker weet omdat ze de heilige geest wel ervaart maar Hem nooit uitgenodigd heeft. Wij leggen haar uit dat de Heilige Geest, in tegenstelling tot andere geesten, niet binnen treed zonder dat je hem zelf uitnodigt. Met als voorbeeld dat de Heilige Geest in het oude testament op de mensen kwam, en in het nieuwe testament binnenin de mensen kwam. Hierdoor voelt ze de Heilige Geest al wel zonder hem uitgenodigd te hebben en als we uitgesproken zijn en Litizia vragen of we haar mogen dopen met de Heilige Geest reageert ze super enthousiast. Ze bid ons na en begint ineens te huilen. Na het gebed vraagt ze ons waarom ze begon te huilen omdat ze het niet begrijpt en vertelt ze ons dat ze zoveel liefde over zich heen voelde komen. Het enige wat wij kunnen doen is naar boven wijzen en God alle eer geven 😇
      We spreken een vrouw aan die last heeft van een te gespannen spier in haar enkel en iedere keer als ik ervoor bid geeft ze verrast aan dat ze verandering voelt. Ze heeft niks met geloof maar bekent dat ze niet kan ontkennen dat ze nu genezen is!
      Vervolgens lopen we langs een koppel met een gillend en schreeuwend kind van ongeveer 3 jaar oud. We krijgen het gevoel dat we de ouders moeten vragen wat het probleem is en als we dat doen blijkt het kind koorts te hebben. De moeder pakt het gillende kind op en op het moment dat we voor het kind mogen bidden, valt het direct in slaap... Er was geen enkele andere mogelijkheid dat een kind zo binnen 10 seconden van gillend naar slapend in alle rust ging dan door God, Hallelujah!
      De ouders zien het gebeuren en vragen verder. Ze zijn zelf niet gelovig maar na wat ze gezien hadden wilde ze graag meer weten. We nodigen ze uit om morgen ook naar de bijeenkomst te komen en ze zijn erg enthousiast 🙌🏻
      We komen veel mensen tegen die tegen religie zijn en er eigenlijk niks over willen weten. Maar wanneer wij ze dan vertellen dat ook wij tegen religie zijn en Jezus net zo goed tegen religie was, staan ze ineens veel meer open :)
      Veel mensen denken dat de goddelozen Jezus' probleem waren, maar de goddelozen waren niet het probleem, juist de religieuze mensen waren het probleem. De religieuze mensen zijn de mensen die Jezus aan het kruis gehangen hebben, niet de goddelozen.
      Het is zo mooi om mensen aangeraakt te zien worden en geliefd te zien voelen! Wat is het toch heerlijk om een discipel te zijn ☺️
      S avonds ga ik samen met Marie en Nina (dochter van het koppel waar ik overnacht) terug naar hun huis en als we klaar gemaakt hebben voor bed vraagt Marie me ineens of ik het leuk vind om samen met haar te bidden. We bidden allebij in onze eigen taal en ondanks dat ik haar niet versta, voel ik de liefde en dankbaarheid in haar gebed. En als ze me na het gebed verteld hoe ze had gehoopt en gebeden dat er een meid van haar leeftijd zou zijn om haar op te bouwen, wist ik eindelijk waarom ik zo last minute mee moest 🙈
      God uses mysterial ways but at the end every prayer is gonna be answered 🔥 Amen!

Valence

November 18, 2023 in France ⋅ ☁️ 11 °C

La última vez que estuve aquí fue en una discoteca. Casi una hora de camino desde La Côte-Saint-André, cerca de Grenoble. Ahí me di cuenta de que las discos no eran lo mío. Sin duda, prefería una verbena. Ahora ver Valence desde otra perspectiva no tiene nada que envidiar a aquel día. A un ritmo diferente, o más bien al ritmo de Unai, recorremos su parque y sus calles, disfrutando de unas pizzas en un restaurante.

Hay veces que no podemos ser turistas porque no nos da la vida con los niños, pero así me disfrazo de local y disfruto del día sin más.

Gracias Valence. Te hemos disfrutado. 🧡

Wouldn't be me if I'd stick to the plan

March 22, 2023 in France ⋅ ⛅ 19 °C

Oh oh oh, tja, I wouldn't be me if I'd stick to the plan, right? 😜
      De ochtend dat we zouden vertrekken is aangebroken, ik heb alles ingepakt en we wachten op Kevin en Dave als Cris ineens vraagt: Hey Leanne, we'd like you to stay a little longer, you wanna stay? Ik denk natuurlijk dat ze een grapje maken maar kom er vervolgens achter dat ze serieus zijn 🫣
      Ze leggen uit dat Marie, die nu 2 maanden bij hun woont, helemaal ontbloeit is sinds het moment dat ik aan was gekomen. Dat ze voor het eerst Engels durft te praten en dat ze haar nu pas zijn gaan zien zoals ze is.
      Ze willen me graag houden om dit voort te zetten en mij ondertussen als kind in hun huis op te nemen.
      Haha tjaa nou weetje, t was überhaupt al niet t plan om hier te komen dus ach, why don't stay a few days longer, right? 🙈😂
      Dusseuhmmm naja als Kevin en Dave aankomen mag ik ze uitzwaaien in plaats van joinen. Als de jongens uitgezwaaid zijn ga ik met Amy en Deborah naar de kerk om het allemaal weer op te ruimen en schoon te maken. Dinsdagavond hebben we een bijbelstudie en ondanks ik veel niet mee krijg door de taalbarrière, geef het idee van samen de bijbel lezen en bespreken toch een goed gevoel :)
      Woensdagochtend hebben we nog een bijbelstudie waar ik wel veel van oppik omdat deze volledig vertaald wordt naar het Engels en daarna doen we met het gezin van Cris en Amy (waar ik dus mag overnachten) en van Mark en Deborah (evangelisten uit Nederland) een picknick 😇
      Tijdens de picknick kom ik erachter dat ik dit weekend in Nederland moet zijn dus vlieg ik donderdag weer terug naar Nederland. Maaaaarrr in april kom ik terug, I promised 🙌🏻

Where like-minded people meet

August 26, 2022 in France ⋅ ⛅ 30 °C

Bruno & Marianne, a married couple and passioned cyclists, run Vélo Gîte, a cute little cyclist-focused guesthouse in Valence along ViaRhône. Both of them have travelled the world on two wheels and can answer every imaginable questions about bicycles you could possibly have.Read more

Het wonder van Bernard

March 18, 2023 in France ⋅ ☁️ 13 °C

Yess na heerlijk nachtje bijkomen van de reis gaan we naar de kickstart locatie. We krijgen krachtige lessen over wat het verschil is tussen een Christen en een discipel van Jezus en genezing. Tijdens een van de eerste lessen fluistert Kevin, die naast mij zit, dat hij had gebeden of hij dit weekend minstens één persoon persoonlijk mocht dopen. Na de eerste les hebben we een pauze en komt er een man naar me toe waar ik mee begin te praten. Hij blijkt uit Congo te komen, naar Oekraïne verhuisd en vanuit daar gevlucht naar Zuid Frankrijk. Ik vraag hem wanneer hij Jezus heeft ontmoet en hij vertelt dat hij Katholiek opgevoed is en hij Jezus zijn hele leven al kent.
      Als ik ernaar vraag, vertelt hij dat hij alleen als kind gedoopt is en niet als volwassen. Ik vertel hem mijn ervaring en hoe geweldig het is om te doen en vraag hem of hij het nog wel van plan is of helemaal niet. Ik vraag, do you wanna get baptized again? He like, Ja! En I'm like wait, tomorrow? And he is like JA!!
      En dat ik dit gesprek had is nog geen half uur nadat Kevin mij over zijn gebed verteld had! Dus ik vertel hem over Kevins gebed en vraag hem of hij er oke mee is om door Kevin gedoopt te worden en hij wordt helemaal enthousiast! Dus wij lopen samen naar Kevin toe om het hem te vertellen en Kevins ogen worden groot... Hij vraagt nog een keer of hij het goed gehoord heeft en dan vliegt hij onze man, Bernard om de nek en prijst God voor zijn enorme gebedsverhoring!
      Later vertelt Bernard dat de mensen hier in Frankrijk hem al een jaar proberen te overtuigen om gedoopt te worden maar hij nu vandaag op dit moment pas echt een goed gevoel erbij heeft en het graag wil. Wauw, God is good!

"Maar vandaag... Ik geloof"

March 19, 2023 in France ⋅ ☁️ 15 °C

Ook mogen we Bernard vandaag dopen, de man waar ik gister over vertelde. En dan moet ik het natuurlijk ook goed zeggen eh, "Kevin mag vandaag Bernard dopen!" En ja, ook dit is een hele bijzondere doop, alleen dan op een andere manier. Het moment dat Bernard weer boven water kwomt en we hem vrij beginnen te zetten, begint hij te manifesteren.
      Toen hij vroeger in Congo woonde is hij in aanraking gekomen met de duistere wereld waardoor de demonen die hem vanaf die tijd vast hielden, hem moeilijk los wilde laten.
      Vroeger vond ik deze manifestaties altijd dood eng en wilde ik er zover mogelijk bij uit de buurt blijven. Maar als je in de bijbel leest zie je dat dit eigenlijk echt een hele normale zaak was in die tijd. Je leest zo vaak dat Jezus ergens kwam, alle zieken genas en alle demonen uitdreef. Eigenlijk is het juist zo'n mooi iets om iemand van mentale problemen vrij te kunnen zetten!
      Halverwege komt Bernard weer bij kennis en als we hem vragen hoe hij zich voelt antwoordt hij:
      "Ik heb nooit in dit soort dingen geloofd. In Congo heb ik mensen demonisch zien manifesteren, maar ik geloofde het nooit.
      Ik zag een blauw en geel licht.
      Dus normaal zou ik dit nooit als waar aannemen, maar vandaag... Ik geloof!"

Valence, فالانس, Горад Валанс, Valença, ولانس، دروم, ואלנס, वलांस, Վալանս, ヴァランス, 발랑스, Valentia, Valansas, Valansa, Валанс, 瓦朗斯