French Polynesia
Mana

Flight to Tahiti, Ferry to Moorea

March 2, 2023 in French Polynesia ⋅ ☀️ 27 °C

After breakfast, we said goodbye to our shipmates & made our way to the Raiatea airport to fly back to Tahiti. We flew in a surprisingly large, island hopping, Air Tahiti aircraft. The scenery on the flight was spectacular. We were transported to the Ferry terminal, on route to Moorea, where we picked up our rental car (a small standard Renault) & drove to the Hibiscus Hotel which will be home for three nights. He had dinner at the Sunset Bar which is attached to our hotel. Pizza & beer went down well tonight!Read more

Letzter Tag auf dem Katamaran

March 1, 2023 in French Polynesia ⋅ 🌧 27 °C

Heute früh haben wir die Perlen Farm auf der Insel Taha besucht. Dort haben wir uns die Zucht der Perlen und die wunderschönen handgefertigten Schmuckstücke angesehen.

Der Tag war etwas verregnet. Dadurch haben wir unser nächstes Ziel ein kleines Moto nur vom Katamaran aus betrachtet.

Dafür hatten wir am Boot Besuch von einer Gruppe Haien.

Nachmittags ging es zurück in Richtung Raiatea.

Eine tolle Zeit auf dem Dream Yacht Charter - Dream Moorea - geht zu Ende.

Wir haben unglaublich viel erlebt und die Zeit sehr genossen.

Unseren Skipper Mata und unser gute Fee Hinano werden wir ebenso wie die lieben Menschen aus unserer kleinen Reisefamilie sehr vermissen.

Gleichzeitig freuen wir uns auf unser nächstes Ziel. Morgen geht es weiter für drei Tage in das Resort Le Taha‘a.

Der erste Tag

September 28, 2019 in French Polynesia ⋅ ☀️ 25 °C

Angekommen am kleinen Flughafen haben wir quasi persönlich unser Gepäck entgegennehmen können, nix mit Förderband sonder es wurde einfach in eine Art Schrank gestellt. Es ist nun ca. 08:30.
      Wenig später haben wir uns ein Taxi organisiert und erstmal alle Banken überfallen, die anderen hatten etwas Probleme beim Geld abheben, konnten nicht ganz soviel abbekommen, aber irgendwie hat's dann doch geklappt. Auf zur Marina, da haben wir auch schon unser Boot Namens Newton gesehen, ein 55er Katamaran, ein riesen Teil.
      So, nun hieß es warten, bis das Boot fertig wird. Anna ist mit unseren Flugzeug dann doch noch mitbekommen, sie hatte ja ein paar Probleme bei der Anreise mit ihren Flügen, also konnte Sie schonmal alles auf dem Boot abchecken.
      Wir sind nun erstmal zum Supermarkt gelaufen haben ein Pizzastück geholt und ein Welcome Bier. Die Sonne ist scho wahnsinnig heiß. Mittlerweile haben wir den Rest der Crew auch getroffen, ich wollte meine Drohne Mal starten, aber die Flugverbotszone ließ sich einfach nicht austricksen, also nix mit Bildern von oben.
      Und es hieß immer weiter warten, warten, wir saßen zwar im Schatten aber der Sonnenbrand ist doch etwas fortgeschritten... Irgendwann hieß es dann Mal 15-16 Uhr aufs Boot, einladen, Gepäck verstauen, Sicherheitsunterweisung und dann raus aus dem Hafen.

Nana Le Taha‘a

March 6, 2023 in French Polynesia ⋅ 🌧 26 °C

Bereits seit gestern regnet es. Wir könnten auch sagen die Insel weint, weil wir weiter ziehen.
      Trotzdem ist es angenehm warm.

Wir fliegen heute von Raiatea nach Papeete.
      Von dort geht es mittags weiter mit air Tahiti nach Rangiroa.

Durch das bewölkte Wetter sind die Sichtverhältnisse bestimmt etwas eingeschränkt.

Daumen drücken im Zweifel dann für den Rückweg.

Lekker Hollands 🚲

February 2 in French Polynesia ⋅ ☁️ 28 °C

Onze volgende Airbnb ligt aan de andere kant van het eiland en na even onderhandelen over de prijs hebben we 3 fietsen gehuurd voor de komende dagen om er te komen. We fietsen naar het centrum om te gaan kijken bij de Tahiti Pearl Market voor de beroemde Black Pearls. Annika en Lynn mogen allebei en mooie ketting uitzoeken voor ons 12,5 jarig huwelijk en waar kan dat nou beter dan op deze bijzonder plek, de enige plek ter wereld waar deze zwarte parels voorkomen. We mogen de parels zelf uitkiezen, er zit veel verschil in grote en kleur en dan maken ze het sierraad op maat. Na een uur zijn ze allebei geslaagd en dan is het wachten tot ze klaar zijn. Met wat proviand gaan we verder op pad en de route is erg gaaf, langs de kust en de mooiste stranden. Het is erg warm en we stoppen halverwege om een duik te nemen. Het is hier zo blauw/groen en helder water, echt heel mooi! Nadat we weer een beetje zijn afgekoeld stappen we weer op de fiets. Regelmatig komen we langs resorts met waterbungalows van 1500 euro per nacht. Die slaan wij even over en we trappen door tot ons appartement. Yes! Airco! We zijn flink oververhit dus ploffen neer op onze matrassen en alles is hier versierd met bloemen! Mooi modern huisje, met keuken, waar we 2 nachten verblijven. We hebben alleen nog niets in huis dus Annika en in springen met een nog zere kont weer op veel te kleine fietsen. We fietsen op het gemakje en ineens komen er 4 blaffende honden uit een tuin rennen. We hebben al zoveel honden gezien deze reis dat we er niet echt meer van onder de indruk zijn maar deze blijven ons maar volgen en komen wel heel dichtbij en ineens hapt er eentje in mijn voet! Gelukkig trok ik m'n voet wat weg en is het een schampschot maar toch bloed het aardig en ligt er een stuk vel van m'n hiel. De schrik zit er best in dus op de terugweg houden we een pick-up aan en deze wil ons wel even meenemen zodat we niet weer langs de honden hoeven te fietsen. Los van de wond baal ik flink omdat we op een verlaten eiland zitten en een strakke planning hebben qua verplaatsen. We vragen de Airbnb om hulp en maken daarna een plannetje, de host komt met wat ontsmettingsmiddel en verteld waar de dokter te vinden is. Enorm waardevol want het is inmiddels vrijdagavond en we weten nog goed hoe het hondsdolheid verhaal van Celia ging. Ook bellen we met de SOS lijn in Nederland en ook hier worden we erg goed geholpen. 's Avonds kijken we gezellig de disneyfilm Moana/Vaiana en we herkennen veel dingen van de lokale cultuur, erg leuk! De volgende ochtend fiets ik naar de huisarts en onderweg kom ik weer wat honden tegen, ben toch een stuk meer op m'n hoede en geef even extra gas. Toch is het nog steeds een uur fietsen en ben ik drijfnat van het zweet als ik aankom. Het is zo'n 30 graden alleen de gevoeltemperatuur ligt nog hoger door de vochtige lucht. De arts maakt de wond goed schoon en verteld in gebrekkig Engels (een Franse vrouw van 30, maar geen woord Engels) en met een vertaalapp dat er hier geen rabius voorkomt en omdat we goed ingeënt zijn krijg ik alleen een penicilline kuurtje voor het geval dat en een mooi verbandje. Als ik toch weer in het dorp ben kan ik net zo goed even de kettingen ophalen want die zouden ook klaar zijn! Met open armen wordt ik in de winkel ontvangen en na wat koud water en het delen van het spannende honden verhaal fiets ik weer terug, het voelt alleen niet helemaal veilig om met een tasje van de juwelier rond te fietsen dus ik verstop de kettingen in de zak van de medicijnen. Op de terugweg kom ik nog wat dolfijnen tegen en samen met wat locals en kinderen verbazen we ons over de mooie sprongen die ze maken. Het zonnetje schijnt flink en de kleuren zijn zo onwerkelijk mooi! Als ik terug ben zijn Annika en Lynn enorm blij met hun sierraden. Na een foto shoot bergen we ze weer netjes op en de rest van de dag doen we weinig. 's Avonds kijken we samen The Rock met in de hoofdrol Alcatraz! Daar zijn we namelijk over 2 weken!Read more

Mana