Germany
Borgfelde

Van HellyHansen naar het sleutelkastje

February 24 in Germany ⋅ ☁️ 4 °C

Vrienden van The Gulo Gulo Gang - dag 2. HellyHansen is het best verkochte kledingmerk in Hamburg. Niet vanwege pasvorm, snit of draagcomfort maar vanwege het logo “HH”. Dat zijn namelijk ook de initialen van stadsdeelstaat Hamburg Hanzestadt en daar zijn de Hamburgers trots op. Daarvwillen ze mee gezien zijn. Op hun kleding alsook op hun nummerplaat. In datzelfde Hamburg stonden we vanochtend aan de start. En daar - bij daglicht onder een frisblauw zerk en een waterig zonnetje - werden we voor het eerst geconfronteerd met de volledige omvang van het rallygebeuren. In die omvang worden dan ook direct een paar dingen niet alleen zichtbaar maar ook duidelijk: 1) de rallymensheid gaat bijna aan vlijt ten onder (onvoorstelbaar wat er allemaal aan volstrekt overbodige zaken op of aan een auto kan worden vastgemaakt), 2) F. Vandecasteele, F. Vercauteren, F. Demesmaeker en F. Brusselmans oftewel de Belgische Ferdinands doen hun naam eer aan en rijden uitsluitend Porsche en 3) er gaan ook opvallend veel (niet per se aantrekkelijke) vrouwen en honden mee. Enfin, na koffie, routeboek en een kort, hevig en enigszins verwarrend groepsproces (we moesten lachend op de foto) gingen we dan eindelijk met veel bombarie van start. En daarna gebeurde het. We rijden met startnummer 4 als één van de eersten het startterrein af, ik kijk in m’n spiegel en wat denk je: ik zie daarin geen enkel ander team. Ook na 5, 10 en 20 minuten niet. Oftewel: de Gulo Gulo naar rechts; alle andere teams naar links. Dat geeft dan direct te denken, drukt aanvankelijk lichtjes de stemming en blijkt vervolgens het (in goed Duits) - “Leitmotif “ van deze dag: zo blijven alle andere teams eenmaal in Zweden allemaal rechtsonderin hangen (om daar - al druk met elkaar (over onbegrijpelijke dingen) append - allemaal gezamenlijk bezig te gaan met de rally opdrachten eindigend in een groeps kampeer opstelling met kampvuur en bratwurst) terwijl de Gulo Gulo Gang in stilte en mysterie gehuld alsook in volledige afzondering maar uiterst tevreden een volslagen andere route rijdt zonder ook maar één ander team te hebben gezien en zonder ook maar één opdracht te hebben uitgevoerd. Resultaat: we hebben zeker 350 kilometer voorsprong op de rest (incluis de uiterst rappe Belgen) maar we staan ook zeker 350 punten achter in het klassement . Tenslotte nog dit: het sleutelkastje hing op de deur van ons geheel verlaten en hermetisch afgesloten hostel in Mariestadt, was voorzien van een cijferslot en ging niet open (omdat Hensen de code had zoek gespeeld). Dat we nu toch in datzelfde hostel in bed liggen mag dan ook een wonder heten. Of geef het een andere naam
      “rette ke tet, na een uur buiten blauwbekken kwam eindelijk eigenaresse Jeanette” . Morgen meer avonturen.

Borgfelde