Burgstaaken

Here you’ll find travel reports about Burgstaaken. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Uitgewaaid...

June 27 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Na een stormachtige nacht is het deze morgen licht bewolkt en een stuk frisser 15 graden en het waait nog steeds erg hard!

Met koffie tijd komt Frie ons allemaal 2 Cupcakes brengen zelf gebakken, heel érg lief en ze smaakten heerlijk!
    De ligdag wordt door iedereen op eigen wijze doorgebracht, er wordt gewassen, gewinkeld, schoongemaakt, gewandeld en op De Bruce wordt een nieuwe koelkast geplaatst.

Uiteindelijk neemt de wind aan het begin van de avond wat af en op dit moment 20.45 is er palaver op De Luwte om te beslissen of het verantwoord is om morgen te gaan varen, het is namelijk de bedoeling de oversteek naar Denemarken te maken.

Zojuist is de beslissing gevallen, we varen morgen naar Gedser in Denemarken!

Verwaaid...

June 26 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Gisteravond hebben we tijdens het palaver afgesproken om deze morgen al om 08.00 uur te vertrekken, de verwachting is dat in de loop van de dag de wind gaat aantrekken en dan willen wij op plaats van bestemming zijn!

Bij het opstaan om 06.30 uur is de temparatuur in de boot 28 en buiten 25 graden...
    Tegen 08.00 uur heeft iedereen zijn touwen los en verlaten we de mooie haven van Gromitz, op zee waait er een aangenaam windje en uiterst relaxt zetten we koers naar Fehmarn onze laatste stop op Duits grondgebied.

Na een heerlijk zonnige tocht, wel veel 'beestjes', arriveren we 11.30 uur in de haven van Fehmarn, de wind is intussen al toegenomen zodat het afmeren tussen de palen veel behendigheid vergt van de kapitein en de matroos.
    Gelukkig komt er wat hulp en uiteindelijk liggen we allemaal afgemeerd, de havenmeester pauzeert tussen 12.00 en 15.00 uur dus betalen komt later.

De wind wakkert intussen flink aan bij een strak blauwe lucht en hoge temperaturen, bijzonder.
    Als we om 15.00 uur gaan betalen besluiten we, gezien de weersomstandigheden, hier zeker twee dagen te blijven liggen.
    We liggen verwaaid...

Tag 4

September 4, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

Auch heute beginnt der Tag wie immer mit Frühstück und anschließender Tierfütterung für Lena.

Danach geht es mit dem Auto nach Burgstaaken wo wir ein wenig shoppen und am Hafen entlang bummeln, bevor wir weiter zum Allee Café fahren, wo wir uns zum Mittag Riesenwindbeutel und Apfelstrudel gönnen, während uns Hühner zwischen unseren Füßen herumlaufen. Es könnte so schön sein, wären da nicht die unzähligen Wespen, denen unsere Essen mindestens genau so sehr zu schmecken scheint wie uns. So wird das Essen zum echten Erlebnis und wir müssen bei jedem Bissen höllisch aufpassen, das wir nicht eines der kleinen Biester mit verspeisen. 🐝🙄

Anschließend machen wir uns auf den Weg zum Adventure Golf, einer liebevoll angelegten Minigolfanlage.

Auf dem Rückweg schauen wir noch am Strand vorbei (Verlängerung des Südstrandes), damit Lena ihrer Sammelleidenschaft nachgehen kann. 😂 gefolgt von erneutem Abendessen im Aalhus und Spieleabend in der Ferienwohnung.

Ausflug in Burgs Hafen

July 18, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Heute ging es nach Burg. Und zwar als erstes in den Hafen. Da waren wir nämlich noch nie. Dort wollten wir eigentlich essen, aber die Restaurants waren so voll, das man draußen warten musste, bis mal ein Tisch frei wird.

Lyan auf hoher See

July 18, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

In Burg haben wir etwas versteckt am Hafen einen Spielkutter gefunden. Ein echter Kutter, der auf See ausgedient hat. Toll für Lyan, der sofort zum Kapitän wurde und den Kutter beschlagnahmt hat.

Direkt daneben gibt es das Silo-Climbing. Bergsteigen mal anders. Nämlich an Silos. Tolle Sache, nur nicht für uns. Aber zugucken war schon ein Erlebnis.Read more

Burgstaaken