Cologne University of Applied Sciences

Here you’ll find travel reports about Cologne University of Applied Sciences. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Cologne love bridge

September 12, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 61 °F

So,the idea is to buy a pad lock with two keys, write your names on the lock, lock it onto the bridge, and then both people throw the keys into the Rhine vowing their love forever. This bridge is more than a quarter mile long. >100,000 locks.

Dag 1 - Korte rit lange dag

July 29 in Germany ⋅ ⛅ 23 °C

De dag van vertrek. Graad of 25 volle bak zon in Nederland word het zn vieze dag warme dag.

De trein welke ik geboekt heb zou rijden om 20:32 het laden van de voertuigen zou om kwart over 7 beginnen volgens de instructies. We leven ondertussen dat we dit verhaal type op 21:30 en hebben wel 3 meter al afgelegd... gaat nog niet van harte dus. 😅
    Ach we zitten met zijn 2e in een hokje voor 6 man, wellis waar hebben we officieel een zit coupe maar kunnen deze stoelen ook om getoverd worden tot klein bedjes. Maar zoals ik zei een warme dag, vanochtend lekker rustig aan gedaan, check check double check alles mee? Hmm denk het wel. Rond de klok van half 2 paps en mams een dikke kus gegeven en zijn we rustig naar kroeg #vanambt gereden in laren zo eerste stop puh 20 minuten gereden nu al doorweekt. Tijd voor een bak koffie. Serieus nu al.. naja moest nog wat weg brengen en dan doe je natuurlijk gelijk even bakkie nog. De route voor vandaag 250km ongeveer 3 uurtjes rijden, dus tijd voor een bak koffie was er zeker. Nu is het echt tijd de vakantie kan beginnen, geen verplichtingen meer en lekker rijden, verstand enig sinds op 0 naja iets hoger voor wat nodig is op de weg.

Motor rijden in Nederland na zn 5 jaar hebben we het wel gezien, ik begin dan ook direct met de snelweg.. zo snel mogelijk het bekende Nederland verlaten en op naar de mooie uitgestrekte landschappen van Duitsland.

Hoe klein Nederland is blijkt maar weer met een goed uur rijdt ik de grens over op we naar afslag emmerich om vanaf daar de kleine wegen van Duitsland te bewonderen. Na een behoorlijk stuk gereden te hebben begint de maag wat te knorren en word het tijd om is wat te eten. Moet dat nu al? De navigatie geeft aan dat als ik door rijd ik om half 6 in Düsseldorf zal zijn... wel erg vroeg. Naja toch maar even gestopt om het vocht gehalten omhoog te brengen en de beentjes te strekken...
    Na een heerlijk broodje weer de weg op, de navigatie welke al een tijdje zeurt dat er vertraging komt negeer ik en rijdt gewoon door zoals ik denk te moeten rijden. Het bekende in Duitsland baustellen nou ik dacht dat kunnen ze goed op de autobaan nou binnen de dorpjes kunnen ze dat nog veel beter. De ene na de ander vertraging. We laten ons niet verslaan en rijden rustig verder de snelheid word minder maar de temperaturen stijgen niet alleen van me zelf maar ook van de motor. We laten ons niet kennen en rijden lekker door. Voordat ik het wist rijdt ik al weer de buitenwijken van Duisburg binnen en weer veel weg op brekingen en andere blokkades. Via een hele omweg rijdt ik uit eindelijk het industriegebied van Düsseldorf binnen op weg naar de autozug. Zoals velen niet gewend zijn rijdt ik om 17:45 (veel te vroeg) het parron op met de motor. Als 1 van de eerste... het check-in loket nog dicht geen bordjes of andere signalen dat ik goed sta maar de navigatie had het magische woord gezegd. "Bestemming bereikt" we gokken het maar en doen het motor pak uit en lekker de korte broek aan. Thuis al rekening gehouden met de trein en er voor gezorgd dat het motor pak volledig in de koffers er bij kan.

Het leek wel of de tijd stil stond. 17:50, 17:52, 17:58 he een Nederlandse auto. Misschien staan we dan to h echt goed. Leuk aan de praat met een gezin wat vakantie plannen door gesproken en toen vloog de tijd ineens voorbij. Nog een aantal auto's en motoren komen rustig binnen stromen waaronder ook een Nederlander welke al eerder met deze trein is mee gegaan. Mooi ik blijf bij jou lopen jij weet hoe het werkt dacht ik zo. Hij ruimte rustig zijn spullen op dronk zo even wat en pakte zijn helm op en liep rustig naar de centrale hal. Naja hoe makkelijkik met iedereen praat begon ik zo is een gesprek en liepen we samen het centraal station in om is wat te eten. Lekker op het gemakt liepen om 19:15 weer het centraal station uit op weg naar de motoren, ook al stond er bij mij op de ticket inladen om 19:15 en bij die andere om 20:18 was er geen touw vast te knopen hoe laat er wat ging gebeuren. Met een kleine vertraging beginnen we dan eindelijk met inladen. In het ticket werd duidelijk aangegeven dat motor rijders verplicht waren om de helm op te houden. Waarom geen idee... naja nu weten we waarom.. zie de fotos. Uit eindelijk met een uur vertraging verlaten we het station van Düsseldorf en zijn we op weg naar Oostenrijk! Een 6 persoonscoupe welke we met zijn 3e moeten delen erg vervelend. Beentjes omhoog filmpje aan en zo lekker de oogjes dicht. Morgen wakker worden in een heerlijk berg gebied om de reis te vervolgen richting Salzburg.

Verslag deel 1 voor nu wel even genoeg getypt tijd om even lekker te relaxen!

Fyra timmar på tåg och några till i Köln

July 25, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Vad gör man om man har en eftermiddag i Köln att spendera? Hängiver sig åt bådas favoritaktivitet: "gå i trappor högt upp". Tur att de flesta turistattraktioner ligger precis vid tågstationen förresten.

Van Rüdesheim naar Keulen

November 27, 2014 in Germany ⋅ ⛅ 7 °C

Heerlijk geslapen, ik vond een oplossing voor mijn kussengevecht, en we werden wakker om 6u omdat het schip vertrok. Min of meer rustig de aanlegplaats verlaten, een bocht naar links waardoor we een romantisch uitzicht kregen op nachtelijk Rüdesheim, met de torens en het Denkmal allemaal verlicht, heel de nacht door, hier geen dreigend electriciteitstekort.
    Terug wat soezen tot het tijd werd om te gaan ontbijten. We zijn wat vroeger dus is het rustiger aan tafel, wij zitten naast een tafel met luidruchtige mensen. Soms wel leuk maar vermoeiend.
    Het is bewolkt en fris op het zonnedek, we maken er een promenadedek van want zon zien we niet. We zijn hier op het meest romantische stuk van de Rijn, mooie vakwerkhuizen en regelmatig zien we burchten of ruïnes en beseffen dat taxen en belastingen van alle tijden zijn, vele burchten zijn eigenlijk tolburchten en je kon geen 20 km varen zonder drie keer tol te betalen! Hoe dat in de praktijk ging weet ik niet maar duur was het wel.
    Nog wat gepraat met Aline en Monique, moeder en dochter en de eerste stappen van Wordfeud uitgelegd, Aline krijgt van haar kinderen een IPad en leert nu de eerste les.
    Dan nog wat in de kajuit waar het landschap aan ons voorbijdrijft. Het is druk op het water en regelmatig spatten de golven over de ruit, eerst is het verschietachtig maar dan is het plezant, water spatten zonder nat te worden.
    Om 12,30u aan tafel voor:
    -pompoencrèmesoep met geroosterde pompoenpitjes (Dirk zal dat willen proberen te maken)
    -Saladebuffet
    -Wildgoulash met jeneverbessaus, groentenmix en wilde rijst
    -Crème Brûlée.

We zijn meer dan een uur te laat in Keulen, volgens Edgar de Hotel-manager omdat het heel druk was maar er blijkt toch ook een defect aan de stuurboordmotor te zijn want de manier waarop we aanleggen is helemaal niet zoals het zou moeten zijn, de matrozen hebben alle moeite om het schip aan de kade te krijgen. De motor die het schip opzij moet aandrijven doen dit niet zodat we heel traag afdrijven tot we tegen de kademuur botsen (zachtjes weliswaar). Het is 7° en hier en daar een flintertje blauw in de lucht toen we vertrokken. Twee kerstmarkten hebben we bezocht, jammer genoeg begon het te regenen, dus gingen we maar stillaan terug naar het schip. De stad hebben we al uitgebreid gezien en voor het gala diner moeten we ons toch even optutten hé. Het vieruurtje in het salon missen we natuurlijk weer.
    Gala - Diner:
    -Eendenmousse met mango sherry tomatenchutney
    -Cappuccino van kastanjes met truffelolie
    -Shooter met cassissorbet en sekt
    -Angus ossenhaas met rode uimarmelade en portsaus, wortel en prei in vanilleboter en aardappelkoekjes
    -Baked Alaska, zijnde omelet Siberienne met bosvruchtenragout.

Na het diner gaan we naar de bar om nog een gezellige avond door te brengen, we nemen de cocktail Rhein Prinzessin, en Edgar kwam zingen zodat het extra gezellig werd en we nog een tweede namen. Spijtig dat het dansen niet goed gaat door Dirk zijn pees want anders waren we niet om elf uur naar bed gegaan!

Cologne

June 16, 2015 in Germany ⋅ ⛅ 61 °F

In Cologne, it seems, there is not so much to do outside of visiting the towering cathedral and walking along the Rhine river. It's also disappointingly chilly for mid-June...so now that my jetlag is improving I'm looking forward to moving on to someplace warm with a beach!

Also, 3 days before the summer solstice, the days here are very long. It doesn't even start getting dark until after 10pm, and I think the sun rose around 4am. It's kind of nice to have so much daylight but not conducive to sleeping!

My day improved drastically, however, when 1) the sun came out, and 2) a nice older guy started talking to me. After I decided he wasn't creepy, he told me about some other stuff to do in the city. Lesson of the day: be social!

Wahlkampf

May 3, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 12 °C

In NRW ist offenbar gerade Wahlkampf. Die ganze Stadt ist voller Plakate. Einige sind durchaus unterhaltsam.

Fachhochschule Köln, Fachhochschule Koeln, Cologne University of Applied Sciences