Görlitzer Park

Here you’ll find travel reports about Görlitzer Park. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Berlijn dag 0,5: Radfahren und Terror

February 28 in Germany ⋅ ⛅ 11 °C

Op de middag toegekomen in Berlijn met een stralend zonnetje. Gratis parking gevonden na een half uurtje zoeken en ons apartmenent hotel opgezocht. Alles achtergelaten en ons richting Neukölln begeven. Bij het verlaten van de U-bahn wisten we niet goed wat we zagen. We dachten een hippe wijk aan te treffen, in de plaats zagen we lelijke Sovjet gebouwen en de ene kebabzaak na de andere. Een beetje gedesillusioneerd en voornamelijk met veel honger doken we Two Planets binnen. Een echte hipsterkeet. Bryan paste direct bij het decor met zijn flanellen hemd, baard en bril.

Onze lunch bestond uit vegan friendly zuurdesem toast: voor mij met avocado en voor Bryan met pindakaas, paddenstoelen en sojasaus. Bryan was geen grote fan (dus ik heb het maar opgegeten mijn lekkere toast gedeeld). Allechance had hij een gezond groen spinaziesapje!

Onze fiets opgepikt bij een onooglijk shopje (blijkbaar een sociaal project) en richting vroeger nazi luchthaven Tempelhof gereden. Op de landingsbaan zagen we een windsurfer op een skateboard en een kerel met kite. Heel bizar maar wel indrukwekkend om op de landingsbaan te fietsen. Het waterzonnetje scheen op kameraad Bryan.

Hierna richting hotel gefietst met windkracht 10. Daar aangekomen hadden we gepland richting de overblijfselen van de Berlijnse muur te gaan en de Topography des Terrors te gaan bezoeken. Het lot deed de terreur echter vroeger starten door een verstopte WC. Magali heeft na een half uur een doorbraak kunnen forceren in de "Berlijnse WC-muur". De zon was al achter de horizon verdwenen.

Goed gelachen en een halve bus deo later dan maar beslist om de terreur verder te zetten met het Terror museum. Dit is opgericht waar de SS en SA hoofdkwartiers gevestigd waren. Indrukwekkend museum met zeer veel uitleg. Absolute waanzin.

Ten slotte nog gezellig gaan eten in een naburige Italiaan Centolire. Vroeg onder wol om morgen ons onder te dompelen in de Koude Oorlog!

Berlin

July 24, 2015 in Germany ⋅ 🌬 59 °F

I visited Berlin once again on our way back to western Germany. It was nice and we did a few cool things and learned a bit. My touristy pictures are from the Reichstag dome, Neue Synagogue, Berlin Cathedral, and Brandenburg gate.

Görlitzer Park, Goerlitzer Park