Ibbenbüren

Regendag...

August 18, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Afgelopen nacht heeft het af en toe geregend en als we opstaan regent het nog steeds, er is niet veel wind.

Klokslag 08.50 vaart de eerste boot de haven uit de andere 5 volgen, we varen vandaag de laatste kilometers over het Mittellandkanaal naar jachthaven Recken ongeveer 50 kilometer, dat was tenminste de bedoeling maar Monique heeft met de haven gebeld en er blijkt geen plaats voor ons te zijn...
    Haar voorstel is om door te varen tot 4 kilometer voor het Dortmund-Eemskanaal daar bakboord uit het riviertje Alten Fahrt Hörstel op te varen waar, volgens haar boekje, prima aanleg plaatsen zijn maar zonder voorzieningen.

Het blijft vandaag regenen, we hebben opnieuw veel tegenvaart maar varen geen vrachtschepen achterop, op zich is het prima varen maar zonder de zon wel wat saai.
    Tegen 2 uur arriveren we bij de bewuste aanlegplaats en inderdaad, we hebben ruim voldoende plaats én. .. het is opgehouden met regenen...als we hebben aangelegd maken we een praatje met elkaar en gaan dan genieten van de rust in de zeer rustige omgeving, af en toe valt er nog een buitje.

Om half 6 komt Willy vragen of we op palaver komen, hij heeft een tafel op de wal gezet en Vivianne heeft wat hapjes gemaakt, omdat er af en toe nog wat motregen valt blijven we allemaal staan, iedereen is zeer content met de onverwacht mooie ligplaats en het is eigenlijk heel gezellig, als later de zon zich nog even laat zien zijn we de vele regen van vandaag snel vergeten.

Um den Aasee

March 11 in Germany ⋅ 🌧 10 °C

Nach dem Frühstück ging es zuerst um den Aasee. Er liegt im Osten der Stadt Ibbenbüren im Tecklenburger Land und entstand in den 1970er Jahren im Zuge des Autobahnausbaus der A30 und dient heute als Hochwasserrückhaltebecken und Naherholungsgebiet. Um den See gibt es einen Labcache.Read more

Dörenther Klippen Wanderung

March 11 in Germany ⋅ 🌧 10 °C

Andem wir den Aasee umrundet hatten, sind wir noch zu den Dörenther Klippen gefahren, der eigentliche Grund für den Abstecher nach Ibbenbüren. Hier ging es auf dem Hermannsweg noch durch ein Stück des Teutoburger Waldes, entlang der Route 36 unseres Teutoburger Wald Führers. Das Highlight hier ist die Formation "Hockendes Weib". Im Anschluss gab es eine Coke in der Almhütte (leider keine Bockwurst) und dann ging es noch weiter zur Eulenschlucht. Zurück im Camper gab es dann doch noch die Bockwurst!Read more

Ibbenbüren, Ibbenbueren