Germany
Kirchzarten

Vandaag ga ik naar....

August 15, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 25 °C

Vandaag ga ik naar bed. Ja je leest het goed. 2 dagen rijden, tent op/afbreken moet ik bijkomen.

In de ochtend had ik geen broodjes gereserveerd dus kijken wat er over is (bijna alles was verkrijgbaar). Lekker croissant en 2 zonnebloempit broodjes. Voor een croissant van 1,75€ per stuk is die wel erg teleurstellend. Ondanks zo dichtbij de Franse grens.

De rest van de dag lekker de tijd nemen om boek te lezen, relax aan te doen. Af en toe ommetje maken naar de watertappunt. Maar vooral lekker luieren en bijslapen.

Was eigenlijk van plan lekker te relaxen bij het zwembad waar ik ticket voor heb maar geen zin in drukte en de reis.

Avond kip met rijst en een biertje. Daarna een aflevering van de wither kijken terwijl de camping langzaam in slaap valt. Morgen misschien Freiburg bezoeken, zwembad of toch watervallen zoeken. Ach zie het morgen wel. Is tenslotte vakantie.

Op naar Freiburg

August 16, 2023 in Germany ⋅ ⛅ 29 °C

Rustig wakker worden, ontbijten, opfrissen, baardje bijwerken. En tas inpakken voor Freiburg.

Ov tijden gecheckt. De app van db gedownload want Google was niet duidelijk genoeg. En lopen naar het station. Lopen kost max 15 minuten naar het station.

chatGPT mij paar punten laten geven wat ik moet zien in Freiburg. Lekker stadje door gelopen. Blijkbaar is de kathedraal daar een ding. Helaas mochten we er niet naar binnen tenzij je echt voor een dienst kwam. Opvallend was ook de kleine kanaaltjes met best snel stromend water die door de straten gingen. Veel mensen die zaten met blote voeten er in om af te koelen en de kinderen rennen heen en weer met bootjes.

Voor ik terug ging lokaal eten gevonden: Schwarzwälder Kirschtorte. Schwarzwälder Kirschtorte, ook bekend als de Zwarte Woudtaart, is een heerlijke Duitse taart die bestaat uit verschillende lagen chocoladecake, kersen, slagroom en kirsch (kersenbrandewijn).

Na paar uurtjes in de stad trein 2 stations terug en naar het strandbad gelopen. Geen idee waarom het zo heet. Dit bad mogen de gasten van de camping gratis heen omdat zwembad naast de camping kapot is.

In het bad 1,5 km gezwommen in een 50 meter bad. Moet zeggen ondanks het traag water is valt het flink tegen met een maand niet hebben getraind. Daarna lekker luieren onder de grote bomen. Daar nog een radler en een curryworst gegeten.

Terug op goede station naar de Aldi gelopen voor eten voor vandaag en wat bier. Nu lekker relaxen na een uiteindelijk best pittig dagje.

Chillll!

August 17, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 28 °C

Vandaag luid gewerkt door kerk bel die om 7 uur af ging. Lekker wakker worden (grrrrr). Lekker dan maar nog half proberen te slapen en daarna ontbijt.

Omdat ik gisteren best actief ben geweest vandaag rustig aan. lekker boek verder gelezen, toch nog lekker naar het zwembad om daar in het veld lekker te relaxen en natuurlijk even zwemmen.

In de avond pasta gekookt. Met natuurlijk biertje er bij.

Ik ga omhoog en snel terug naar beneden

August 19, 2023 in Germany ⋅ ⛅ 32 °C

Vandaag is de perfecte dag voor het hiken van de veldberg. Is licht bewolkt wat maakt dat ik niet in de brandende zon loop. Licht aan het eind van de ochtend vertrokken naar de berg. Mooie parkeerplaats gevonden met een korte trail naar de top. Rond de 2-3 km, rond de 200 hoogte meters.

De weg naar de top was prima te doen kon lekker doorstappen. Wel met flinke stijging wat best stevig voel in mijn kuiten. Uiteindelijk op een verharde weg naar de top met veel mensen die het zelfde doen. Allerlei talen hoor ik van Vlaams tot Spaans. Op de top van het uitzicht genieten en mooie berglandschap.

Nu weer de tocht naar beneden. Mijn schoenen beginnen wat te slijten rond mijn hielen en heb al voor ik boven was een blaar op mijn linker hiel.

Bij de auto terug naar de camping langs een zeer lange rodelbaan gekomen met 2.9 Km. aan baan. Helaas was het zo druk dat ik achter kwam dat het 1,5 uur wachttijd was. Tas met drinkwater niet mee genomen omdat ik verwachtte niet zo lang te duren. Op de top zat een cafe daar gauw 2 flesjes frisdrank gekocht voor in de rij.

Na idd rond 90 minutes wachten eindelijk aan de beurt. Man vraagt of ik dit eerder hen gedaan. En zegt niet te veel remmen gewoon hard naar beneden. Met dat advies bijna niet geremd. Bovendien die kamertjes remmen zelf als je te hard gaat. Rit was soms beetje ruw dan echt stoel uit probeert te duwen. Lekker hard door de bochten dat de zwaartekracht je probeert in of uit je stoel te duwen. Helaas na paar minuten ben je beneden.

Even boodschappen gedaan want morgen zijn alle winkels gewoon dicht. Dus moet wel genoeg inslaan voor 2 dagen. Het wordt wraps heb ik besloten. Helaas nergens te vinden. 2 supermarkten afgewerkt. Uit eindelijk nacho chips gekocht en zo soort van iets van gemaak.

Lekker op tijd naar bed. Ik ben bekaf was zware dag geweest

Watervallen en vogels

August 18, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 31 °C

Brrr was een koude nacht. Temperatuur is goed gezakt vannacht. Bij het winkeltje hadden ze weer de lekkere bruine pompoenpitten broodjes. Maar ook viel me op een ander soort brood citroen brood. Was benieuwd hoe dat smaakt dus mee genomen.

Lekker ontbeten. Citroenbrood leek meer op citroencake met extra suiker er bovenop. Was wel lekker.

Vandaag naar de watervallen van tribergen. Navigatie klaar gezet. Weet dat een weg dicht is maar dat had de navi ook door. Zoals verwacht stuurt hij me weer lekker over een toeristische route. Vol over een berg en smalle bergweggetjes naar beneden. Leuk voor een keer.

Bij tribergen de auto bij het zwembad gezet. Gratis parkeren en weg uit de centrum ring. Bovendien een wandelpad naar de waterval begint daar vlak naast. Na korte wandeling hoor Ik het gedonder van het water en voelt de lucht koel aan op mijn huid. Daar was de waterval. Snel naar gelopen. Merk dat ik al achter toegangspoorten ben. Want helaas hebben ze het tot een grote toeristische attractie gemaakt.

Rondje daar gelopen en daarna kwam ik uit bij een klein vogelpark vol uilen en roofvogels. Daar korte "uilen show". Niet rondvliegende maat gewoon op de hand waar in het Duits wat over ze vertelt wordt.

Tribergen even ingelopen maar wat een touristen dorp is dat! Je wordt dood gegooid met souvenirs shops en restaurants die veel te duur zijn.

Rustig teruggereden naar de camping. Nu via grote wegen plaats van smalle bergweggetjes.

Biertje en boek erbij. Was weer prima dag zo.

Camping Kirchzarten het was me weer

August 20, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 31 °C

Camping Kirchzarten het was me weer een heerlijke tijd. Het is erg warm geweest in het zwarte woud. Weer waarschuwen elke dag voor hitte en onweer. Maar zeker een heerlijke plek geweest.

Vandaag wasdag. De komende dagen in Keulen heb ik niet een wasmachine tot mijn beschikking dus moet vandaag. Wat moeite moeten doen om wasmachine te veroveren. Daarna in 40 minuten was klaar. Kan wel snel. Droogrek van de buren geleerd wat voor mij een stuk makkelijker maakt. Lekker de rest van de dag bij het zwembad geluierd.

Maar word nu echt tijd om de auto en spullen weer te gaan prepareren voor de 2e deel van de vakantie. Morgen naar Keulen voor gamescom. Wordt wel flinke tocht verwacht dat ik 5 uur over ga doen.

Wil je nu het slechte nieuws?

August 14, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 28 °C

Na een slechte nachtrust door warm klam weer rustig opgestaan. Broodjes uit de smartphone laadkast gepakt en bij de buurvrouw op de stapel pallets gaan zitten.

Gister avond ontmoete ik de nederlandse buurvrouw die aan het backpacken is met het OV door Duitsland. Daarmee een biertje gedaan op een terrasje aan de Rijn. Daar kwam ook een Duitse dame die op het zelfde veld kampeert bij en hebben lekker paar uur gekletst. Ook deze ochtend even gepraat en voor dat ik weg ging nog met een bakkie koffie.

Onderweg ging soepel ondanks Garmin nog steeds van vreemde routes kiest. Hij stuurde mij via Frankrijk naar Straatsburg want ja rechte lijn naar beneden.. later bleek dat er een enorme opstopping was bij een knooppunt die daardoor vermeden heb.

Op de camping inchecken. Daarbij even de formaliteiten. Kreeg mijn ov kaartje waar ik de hele regio mee kan reizen. En daarna "ik heb slecht nieuws". Zwembad is gesloten. Pijp is gebroken en heeft de technische ruimte onderwater gezet. Maar je mag het zwembad van het dorp hiernaast gebruiken. Is maar 1 halte met de trein. Mogelijk is het vrijdag gerepareerd.

Incheckt, tent op de plek gezet, boodschappen gedaan en nu relax met een biertje chillen.

Sommerferien in Zarten

August 4, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 16 °C

Nachdem ich gestern Abend rechtzeitig zum Abendessen als Überraschungsbesucher bei den Lüders aufgekreuzt bin. Haben wir am Abend noch gemeinsam eine Runde "cool im Pool" gespielt.
      Der heutige Morgen startete nach einem Frühstück indem ich Luise zum Ferien Workshop "vom Schaf zur Wolle" brachte. Mit Lina ging ich in der Zeit zum Pferdehof und sie stellte mir ihren Haki vor. Der Haki ist für ein Pony ein doch Recht großes Pferd, keine Ahnung kenne mich nicht aus, aber Lina kann drauf reiten👍🏻.
      Dann gingen wir noch zu zweit eine runde Geocachen. Den Cache konnte Lina für sich beanspruchen da sie ihn zuerst gefunden hat. Dann haben Lina und ich noch die Birti auf der Arbeit im Hofladen besucht. Dort konnten wir auch Kälber und Ferkel streicheln.
      Da wir Luise versehentlich etwas zu früh abholen wollten wurden wir noch kurzerhand in den Workshop mit eingespannt. Ich habe aus Schafswolle und Hundehaar ein Kuh Kalb gefilzt. Geburtstagswünsche führ ähnliche Kunstwerke bitte per PN an mich...
      Gemeinsam sind Lina, Luise und ich noch zu den Ziegen beim Nachbarn gegangen. Die sind sooo knuffig.
      Später sind Luise und ich noch für Lina's morgigen Geburtstag Blumen pflücken gegangen und dann mit Birti noch eine Runde Geocachen gegangen. Diesmal konnte einen Cache Luise finden und einen Birti. So Lisa Dank meiner Familie habe ich jetzt habe schonmal 3 Caches DU du nicht so einfach Holst! 😜
      Am späten Nachmittag hat mich der Roli dann noch einmal mit zu seiner Derzeitigen Baustelle auf der "Schauinsland" Seilbahn genommen dort wird das Gebäude erweitert und der Roli macht den Plan, quasi. Bei gutem Wetter hätte man hier eine Herrliche Aussicht. Naja wir konnten durcht die Wolken Grade mal so die Spitze des Kranes erahnen...

Start ins blind date

December 18, 2021 in Germany ⋅ ☀️ 4 °C

Heute sollte meine große Reise im Womo für die nächsten 3-4 Monate beginnen.
      Ich hatte alles gecheckt: Reifendruck, Kühlwasser, Spritzwasser, volle Gasflasche, Ölwechsel wurde auch erst vor kurzem gemacht.
      Zuhause war alles tipitopi... alles ausgestreckt, Zähler für den Jahreswechsel abgelesen, Blumen und Katzen versorgt.

Ja, gut gelaunt startete ich gegen 12.30 Uhr mit meinen 2 kleinen Fellnasen Kira und Tobi ins Ungewisse.
      Erst noch Kühlschrank füllen, Wasser (Quellwasser) auftanken... dann ging's los.
      War voll gut aufgelegt und stolz wie Bolle, dass ich mich alleine auf dieses Abenteuer "Leben" einlasse. Über Weihnachten und Neujahr habe ich mich bei Waltraud und Toni eingeladen 😃🤗.
      Dann hatte ich gestern noch mit einer Ulmerin kurz Kontakt, die bis Mitte Januar in Aguilas steht. Ich kenn mich ja dort schon ein wenig aus... "wäre" jetzt das 3. Mal Spanien.

Tja, jetzt steh ich hier im Schwarzwald/Kirchzarten. Meine 1. Übernachtung.
      Hier liegt noch Schnee und ist eisig kalt.

Irgendwie hatte ich das Gefühl, alle meine Papiere zu fotografieren, falls sie geklaut werden. Alles da..... außer mein Führerschein!!??

Ich stellte meine ganze Tasche auf den Kopf, Reisepass, Kreditkarte, AVD (Automobilclub)
      ... alles da, nur kein Führerschein 😥🙄.
      Puuuuuuhhhh.... ohne geht nicht. Hab ihn zwar noch nie zeigen müssen, aber das war mir doch zu riskant.

Was nun? Nochmal alles ausgesucht...Handtasche, das kleiner Täschchen, in dem ich alle Papiere drin habe, auf den Kopf gestellt. Geldbeutel, Handy (hab ich ja nicht im Handy...) NICHTS.
      Irgendwo muss ich ihn verloren haben 😶

Zum Glück habe ich es hier gemerkt, 300 km von zuhause.

Diese Reise hat es echt in sich.

Eigentlich wollte ich im Nov. - nach meinem runden Geburtstag - los. Stand da schon in den Startlöcher. Alle Stecker zuhause schon gezogen, als mein Ex-Mann, der meine Katze zu sich genommen hatte, eine Diagnose bekam, dass er evtl. ins Krankenhaus muss.

Naja, Abreise verschoben. Und jetzt das!? 🙄😥

Was will mir das Universum/das Leben damit sagen?

Naja, morgen fahr ich erstmal wieder zurück und schau, dass ich am Montag gleich auf die Zulassungsstelle kann und einen Ersatzführerschein bekomm 🙏

Kirchzarten