Germany

Top 10 Travel Destinations Kreis Herzogtum Lauenburg
Show all

Le depart approche !

June 18, 2022 in Germany ⋅ ☀️ 25 °C

Le road book est entre nos mains ! Plusieurs missions aujourd’hui !

Direction la Suède ! La journée se finira avec une cérémonie à la vinking !

Un trombone bleu est en notre possession pour faire de troc tout au long de notre voyage.Read more

Dwarsligger...

August 11, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Op deze zondagmorgen is het zonnig met veel wind...

De VVW-vloot ligt te popelen om te vertrekken, vooral de boten die bij de ingang van de haven liggen hebben héél veel last gehad van de golfslag van de vele rondvaartboten die érg hard varen.

Al ver voor 09.00 uur varen we, bij laag water met de wind én de stroom 'in de poep' weer op de Elbe, in eerste instantie is er nog wat industrie op de oever maar na een drietal bruggen wordt de omgeving landelijk en van tijd tot tijd bosrijk.
      We zien op veel plaatsen zandstrandjes en mooie huizen beschermd door dijken, de Elbe slingerd zich door het landschap en wij genieten enorm van de prachtige vaartocht!

De enige sluis die we tegenkomen ervaren we als zeer onprettig, van de sluiswachter moeten we aan bakboordzijde aanleggen aan een damwand zodat onze fenders steeds tussen het damwand profiel zitten ook zijn er te weinig bolders, aan de stuurboord kant is een gladde betonnen wand en ruimte genoeg...naar de reden van deze beslissing kunnen we alleen maar gissen...

Tegen 13.30 uur arriveren wij bij de kleine haven van Artlenburg, Willy gaat op verkenning uit en concludeert dat er plaats is voor allemaal.
      De La Rhenane vaart als laatste de haven binnen en vaart zich klem tussen de palen dan maar bij de buurman proberen, daar komen we niet aan de kant te ondiep, goede raad is duur...
      Er staan heel veel mensen aan de kant die meedenken over een oplossing tot Hugo met het idee komt om onze boot dwars achter de Angy en de Espedarte te leggen, zo gezegd zo gedaan en inderdaad dat lukt, gelukkig is de havenmeester akkoord met deze oplossing en kunnen wij ook van boord om te gaan passagieren....

Een prima reden om de goede afloop te gaan vieren op het terras bij de havenmeester die bijzonder vriendelijk en behulpzaam is.
      De drankjes zijn spot goedkoop en we zitten reuze gezellig...iemand komt zomaar een groot stuk cake brengen wat ons prima smaakt en als de havenmeester naar huis gaat mogen wij zelf onze drankjes pakken en het geld in de trommel doen die in de koelkast staat...het blijft nog lang gezellig op het terras!

We genieten allemaal van de prachtige rustige omgeving dit in tegenstelling tot de drukte en de herrie in Hamburg en als tegen de avond de wind is afgenomen nemen we ons voor vroeg onder de wol te kruipen en weer eens écht goed te slapen...

Geschafft!

October 4, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 14 °C

Das war nochmal ein angespannter Tag.
      Passt der neue universelle Tank unter Willi oder nicht.

Dank eine super Unterstützung einer Nutzfahrzeuge Werkstatt hier bei Winsen Luhe, war das Thema in 4 Stunden erledigt.

Und, die Dieselheizung ist jetzt auch angeschlossen, muss ich nur noch in Betrieb nehmen.

Geschafft von dem anstrengenden Tag, haben wir uns entschlossen, nochmal auf einem Campingplatz an der Elbe zu fahren und den Tag ausklingen zu lassen.

Von Mölln nach Wotersen

August 2, 2023 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

Heute 30km

Ich kann nicht zaubern. Das weiss jedes Kind. Ich kann mir das Wetter nicht besser zaubern, als es ist. Bis zum frühen Nachmittag war's schön. Ich bin im Drüsensee baden gegangen.Nackert (blutt), sonst geh ich nicht. Hab keine Badehose und überhaupt. Ein Eisvogel flog pfeilschnell tief über das Wasser. Hab ich so auch noch nicht gesehen. Sehr schöner Weg durch das Naturschutzgebiet Hellbachtal. Dann fing es langsam an zu regnen und wurde immer heftiger bis ich an meiner Pension in Wotersen (hat was von Wasser oder?) ankam. Dann hörte es auf zu regnen. Thank You, weather!
      Morgen soll es ähnlich werden mit dem Regen. Meine Schuhe werden wohl nicht superdry bis dorthin, aber was solls. Falls es nicht zu schlimm nass ist laufe ich die Ca. Mitte-dreissig Kilometer bis Aumühle. Dann bin ich schon fast in Hamburg und werde die 500km voll machen. Ob's klappt und wie nass es dann wirklich wurde, erfahren Sie auf diesem Kanal exklusiv als Allerallererste. BonnenNuit

En..het cirkeltje is rond

July 1, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 17 °C

Na 2 weken non stop sturen en tentje opzetten en afbreken mogen we vandaag finishen in de early bird groep, zodat we morgen naar huis kunnen rijden. Weer een lange dag gemaakt vanuit onze campspot, wat trouwens een prachtig plekje was, zou het 6 uur duren. Uiteindelijk hebben we er 11 uur over gedaan. Eerst nog een stuk landelijk Polen, wat ons beide aangenaam verraste. Het is een mooi land. Jammer dat we geen tijd hadden om Gdansk of de Marienburg te bezoeken. Misschien later😁. Vertrokken met het zonnetje maar meest in de regen gereden. 1.5 uur file gehad en een extra 50 km om een niet betaalde tankstop alsnog te voldoen🤭😬. De finish tijd was van 5 tot 9 uur s'avonds. Met nog een half uurtje over gelukkig nog op tijd😅. Even lekker gegeten in het restaurantje en lekker slapen ( hopen we) het is gelukkig net even droog als we de tent opzetten. Morgen rustig naar huis kachelen. Alle donateurs bedankt voor de donaties.
      Voor Movember hebben we 753 euro opgehaald en voor SPCA Nepal 660 euro.
      Bij elkaar een prachtig bedrag😁🙏❤️. Tot snel..

De start Thomas & Dieuw

June 19, 2022 in Germany ⋅ ☁️ 16 °C

Hé Tim we hebben net ons reisboek opgehaald en we rijden zo weg.
      Foto 1: laat zien waar we gaan starten.
      Foto 2: zie je hoeveel auto's meedoen.
      Foto 3: is een aangepaste route. We zouden eerst door Rusland gaan maar vanwegen de oorlog in Oekraïne gaan we daar en kunnen we daar niet door heen rijden.
      Foto 4: pappa is alles aan het inlezen wat we moeten doen. We krijgen wat kleine opdrachtjes. We zijn niet verplicht ze te doen we mogen ze doen.
      Foto 5: we hebben een peperklip en die moeten we ruilen per land voor iets anders elke keer. En aan het eind van de reis weten we waar we mee geëindigd zijn...
      Foto 6: ons eindstation is voor vandaag Swedem

🎉🎉Zieleinfahrt🎉🎉

July 2, 2023 in Germany ⋅ 🌬 19 °C

Yees Ziel erreicht! Vor 16 Tagen sind wir in Hamburg gestartet und haben heute die Ziellinie überquert!🎉
      Wir haben unglaublich viel erlebt und nehmen viele tolle Erinnerungen mit nach Hause. Nun warten wir noch die Rangverkündigung ab und dann gehts wieder Richtung Schweiz.Read more

Zenuwen

June 17, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

Gisteravond hebben wij de teams mogen leren kennen onder het genot van een drankje. We hebben spellen gedaan om elkaar beter te leren kennen. We hebben het roadbook ontvangen waar alle opdrachten in staan en we kunnen je vertellen dat de opdrachten ontzettend tof en uitdagend zijn. We keep you updated..Read more

Rondeshagen bis Mölln

July 31, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 18 °C

Heute 34km
      Es war eher intensiv heute. Intensiv nass. Ich bin trotzdem durch gelaufen bis Mölln. In der Nacht war nur wenig Regen, Am Morgen konnte ich dann noch schön kommodig (=Sutje) trocken einpacken und frühstücken. Dann hab ich meinen Weg am Elbe-Lübeck Kanal weiter gemacht bis Berkenthien, wo ein 2. Frühstück genau zur richtigen Zeit beim Bäcker auf mich wartete. Der Kanal wurde ursprünglich als Stecknitzkanal schon im 14.Jhd angelegt um das wertvolle Salz von Lüneburg nach Lübeck zu transportieren. Stecknitzfahrer hiessen die Schiffsführer die bei den Salzbesitzern angestellt waren. Die Schiffe wurden getreidelt (vom Land aus an Leinen gezogen) später wurden einfache Stau-Schleusen gebaut. Schleusenwärter erhielten eigene, grosse Wohnhäuser neben den Schleusen. Beim Schleusenöffnen lief das ganze gestaute Wasser mit aus und es brauchte 70-80h bis die Wasserhöhe wieder erreicht war, die man benötigte. So dauerte die nur 70km lange Tour bis zu 3 Wochen bei bis zu 15 Schleusen. Später wurde dann Deutschlands erste wassersparende Kammerschleuse mit zwei Toren installiert.
      Kleiner Exkurs. Sorry evtl. etwas lang.
      In Ratzeburg, dass ich wegen Wasser nur gestreift habe, lief im strömenden Regen eine Frau mit inadäquatem Schuhwerk an mir vorbei. Sie trug in einem Jutesack zwei oder 3 zusammengeklappte Regenschirme. Sie sah nicht glücklich aus. In Mölln kam ich Quatschnass an und beschloss spontan 2 Nächte zu bleiben, da:
      A: Morgen ähnliches Wetter angesagt ist
      B: Ich ganz gut vorankomme.
      Also häng ich mich jetzt mal tropfnass über die Leine. Good night

Start van de rally

June 18, 2022 in Germany ⋅ ☀️ 26 °C

6u30 iedereen paraat,8u ingeladen,Ontbijt koffiekoek met koffie.
      9u check-in van alle teams afhaling van de roadboek.
      12u15 officiele start van de rally richting Denemarken.Ferry Puttgarden genomen
      richting Zweden.Tankbeurt en boodschappen in shoppingcenter.
      Overnachting gezocht in Lund met medewerking van een sympathiek Duits koppel
      met gebruik van douche en wc gelegenheid. 530 Km

Kreis Herzogtum Lauenburg