Landkreis Cochem-Zell

Here you’ll find travel reports about Landkreis Cochem-Zell. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Alf, Mosel

July 25, 2016 in Germany

We've been pacing our journey and savouring the sights the Rhein had to offer, but today we put the air con on and got a good few kilometres under our belts. Upon reaching Koblenz at the confluence of the Rhein and Mosel rivers, we headed South West to follow the Mosel.

We are of the opinion that Rhein valley is to the Mosel valley what Scotland is to Wales. Both with incredibly beautiful scenery but on a different scale. To our joy, the Mosel river is partitioned by several locks so the flow is controlled. The dangers of a strong, fast moving current that stopped us canoeing all but a small section of the Rhein aren't present here.

After Will canoed at Alf, we travelled a short distance away from the Mosel to a free stopover beside closed down outdoor swimming baths and below yet another castle!

Fietsen naar Beilstein

July 20 in Germany

Goed geslapen ondanks dat de spoorweg achter ons verblijf loopt.
    Na een goed ontbijt laden we de fietsen uit en vertrekken richting Neef, er staat aangegeven dat dit een fietspad is maar we rijden de hele tijd naast de baan.
    In Neef de brug over en vanaf daar gaat het goed. Veel fruitbomen langs de weg maar de pruimen en okkernoten zijn nog niet rijp!
    Regelmatig campings aan de oever, sommige niet te doen, en andere met een mooie ruime plaats en de auto’s op een parking.
    In Eller-Ediger stoppen we om een goed glas bier te drinken want het wordt behoorlijk warm. De Römerstubbe, waar we reeds twee keer logeerden, staat te koop, ja die dame was al behoorlijk op leeftijd. We rijden verder tot Beilstein waar we de Burg Metternich gaan bekijken. Indrukwekkend we beklimmen de toren met 107 trappen en een prachtig panorama. Volgens onze stappenteller ‘s avonds hadden we 60 verdiepingen geklommen.
    Een dagsoep en een Paulander waren ons middagmaal en dan terug naar Bullay.
    Omdat hier overal met cash moet betaald worden zitten we bijna op droog zaad dus op zoek naar een Bancontact.
    Wat blijkt: in de hele omgeving met 15 dorpen is slechts één Bancontact tussen Poltersdorf en Zell, waar we dan nog 3 keer moeten achter vragen om het te vinden in Eller-Ediger.
    We steken de brug aan Neef niet over en rijden langs een goed gescheiden pad tot Alf het dorp aan de overkant van Bullay.
    Met het kleine overzetbootje geraken we aan de juiste oever, het kost ons wel 4€ en de schipper lijkt wel doofstom maar in Bullay praat hij honderduit met een vrouw die daar op hem wachtte, wij begrepen er niets van.
    Een lekkere douche en we konden weeral gaan aanschuiven in de gewelbekeller voor ons avondmaal. Gelukkig is zo’n kelder altijd fris. Ik denk dat het Bovet 30 graden was vandaag.
    Nog wat kletsen op terras en een spelletje UNO en de avond zat er weeral op!

De hemel is zwaar bewolkt als we opstaan en daar zijn we niet kwaad om na de warmte van gisteren.
    Vandaag gaan we wandelen. Rundwandelwege nach Bullayer kreuz en Onkel Tom’s hutte.
    De zon komt er al meer door gelukkig zijn er bossen op deze wandeling.
    De wijngaarden zijn steil en er ligt meer land braak dan vroeger, een vrouw vertelde dat de nieuwe generatie niet zoveel werk wil verrichten omdat het niet meer zo winstgevend is als vroeger. Gisteren in Alf viel het ons op dat er veel leegstand is. Als ze het moeten hebben van de toeristen alleen ??
    Rond de middag komen we aan de hut ttz een mooi terras en weinprobe geshaft.
    We nemen water en wijn en stillaan loopt het terras vol. We nemen een Wingert Vesper, een goed gevulde schotel als middagmaal en wandelen terug naar Bullay langs een kortere weg. Het is licht bewolkt en 25 graden.
    Op zoek naar een rustig plekje in de schaduw belanden we aan de oever van de Moezel tot er een onweer losbarst, eerst wat droog gerommel dat in de heuvels weerkaatst wordt maar dan de regen. Er zit niets anders op dan te gaan schuilen en nog een ander wijntje te proeven, Rivaner en Weisburgunder. Door de regen lopen we twee uur later toch maar naar het hotel om te gaan eten. De wijnboeren zullen blij zijn met deze regen.
    We gaan niet meer weg want de druppels blijven tikken op het dak van het terras.

Ellenz-Poltersdorf

August 15 in Germany

Mercredi, 15 août 2018
    En quittant ce matin le Emsland, nous tournons aussi le dos à la région "Mer du Nord". 230km à travers le Ruhrgebiet sont au programme. Nos craintes concernant les bouchons et chantiers étaient infondées, nous atteignons Koblenz vers midi et suivons ensuite la Mosel. C'est une région viticole de toute beauté et évidemment aussi très touristique, un peu comme le Tessin. Nous avons le choix, il y a de nombreux restaurants qui bordent le fleuve. A Klotten, à la Linde, nous nous attablons au jardin et observons le trafic fluvial, des bateaux de ligne, des cargos, des bateaux de croisière et des plaisanciers. Nous nous arrêtons à Cochem, un peu comme Ascona, pour des courses, avant de prendre nos quartiers au Weingut Loosen à Ellenz, très joli village vigneron.Read more

Tag 2 - Koblenz bis Pommern

July 14 in Germany

Inzwischen fahren wir mit 'Shippy' auf der Mosel und haben bis zum Pommerner Goldberg, wo wir heute Nacht ankern schon 3 Schleusen hinter und gebracht. Das Schleusen ist gar nicht so schlimm wie erwartet. Gregor hat's schon voll drauf:-). Oft gibt es eine separate Schleuse für Sportboote, die automatisch betrieben wird und die man über einen grünen Hebel selbst starten kann.
    Mittags haben wir einen kurzen Zwischenstopp nach der zweiten Schleuse gemacht und sind dort schwimmen gegangen, was bei der angenehmen Wassertemperatur der Mosel mega gut tat.
    Unser derzeitiger ausgewählter Spot zum Ankern und übernachten ist wunderschön oder wie Gregor meinte: "Unser kleines tropisches Moselparadies". Hier gehen wir gleich nochmal schwimmen, nachdem wir unser Abendessen - Salat mit Schafskäse, Thunfisch & Zitronenöl - verputzt haben. So lässt es sich leben:-)

Eltzi var

June 6, 2017 in Germany

Miután megettük a tegnapi esti maradékot reggelire, összepakoltunk és elindultunk az eltzi varhoz. A hely felülmúlta a várakozásokat, nagyon nagyon szép. Sajna mikor megérkeztünk kicsit esett az eső így shuttle busszal mentünk a varhoz a gyalogtura helyett. Elmentunk a vezetett varturara ami nagyon érdekes volt, elmondtak a vár történetet és régebbi szokásokat es végig lehetett járni így a vár belsőt, ami ma is magantulajdonban van mert az örökösök meg mindig elnek, igaz hogy Frankfurtban de megvannak meg 😃a tura végére szerencsére az idő is sokkal jobb lett, így a var egyik éttermében Feleztunk Sanyival egy szarvas porkoltet nokedlivel és salátával, majd rgy jó kis kávé es így már gyalog mentünk vissza a parkolohoz a jó idoben. Kar lett volna kihagyni mert szuper ki út volt rs legalabb lemozogtuk az ebédet is 😃Read more

Landkreis Cochem-Zell