Germany
Landkreis Deggendorf

Here you’ll find travel reports about Landkreis Deggendorf. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day8

Kelheim - Metten

May 15, 2016 in Germany

After a good breakfast at the youth hostel (choice of muesli ) I was quickly onto the route (22% downhill). Weather has been very cool but dry all day. I've been wearing my merino wool top plus
    cycling top and coat.

Regensburg was the late morning stop but disappointed : beautiful mediaeval buildings and streets but the city just contained lots of tour groups and a few expensive cafes.

So with a stiff following breeze I made fast progress on the north side of the Danube, covering 125 km in all.

Photos: main is of a former benedictine monastery, now a secondary school, in Metten. Car boot sale just outside Regensburg. Vending machine just for cycling inner tubes - they even had my size!

• Day1

Kontich -> Deggendorf

September 17, 2017 in Germany

Vertrekken vanop de P&R in Kontich om 6u am, s’ morgens dus.
    Dat is dus om 5u opstaan en ook voor onze chauffeur dus: onze Stefaan!
    Er staat al een hoop volk te wachten, niet voor Kroatië maar voor Lauwers. In Groot Bijgaarden worden we verwacht aan een 7tal bussen naar o.a. Spanje, Tirol, Karinthië enz…
    Alles gaat vlot, behalve de koffie daar moeten we 20’ voor aanschuiven, en om half 8 zijn we definitief op weg.
    In Leuven en Lummen de laatste mensen opladen en we zijn voltallig 46 personen in de bus geschikt voor 50 mensen.
    We maken kennis met Jess onze Nederlandse reisbegeleidster.
    In Achener Land-Sud hebben we onze eerste koffiestop, ik ken deze tankstelle van onze reis naar Dresden en toen lag hier al sneeuw!
    Iedereen naar de WC in het restaurant met een lange wachtrij als gevolg, wij gingen aan het tankstation en hadden de WC voor ons alleen! Dit is een tip voor busreizigers kijk eerst eens rond!
    En rijen, rijen, rijen maar tot we gingen lunchen in Wonnegau-West.
    Een uurtje en terug op weg, vandaag is het veel afstand afleggen. Jess verwittigde ons dat de eerste week vooral veel afstand is en de tweede week meer tijd voor een terrasje of wandelingetje.
    Na wat praten met de mensen rondom ons en een dutje, stopten we in Neuenstein (omgeving Heilbronn-Nürnberg) voor een plaspauze.
    We zouden een Duits biertje kopen maar in het restaurant konden we dit niet afrekenen omdat alle mensen met een warme maaltijd eerst geriefd werden dus ons half uurtje was al voorbij, dan maar een Jupilertje op de bus!
    De rusttijd van de chauffeur gaf ons nog eens de mogelijkheid om uit te stappen in Jura (?), iedereen had reeds meerdere keren 0,70 € betaald en de mannen verdwenen al eens in de bosjes. Aan de rand van de reuze parking stonk het echt naar pis en kak!
    Toen het ook nog begon te regenen was het helemaal niet leuk meer en zaten we vóór tijd terug in de bus. Gelukkig zagen we nog een mooie regenboog en met de mooie wolken en ondergaande zon beëindigden we onze dag in Deggendorf.
    Het werd niet warmer dan 17 gr. We kregen mooie cumulus wolken en af en toe wat regen.
    Om half 8 aan ‘t hotel, lekker avondmaal en nog een wandeling naar het mooie stadscentrum was het einde van onze eerste reisdag.

• Day14

Rovinj -> Deggendorf

September 30, 2017 in Germany

Vandaag haast je, rep je!
    We moeten de boot van 8u halen maar kunnen pas om 7 u ontbijten.
    Er waren 4 bussen en tel maar uit x 50 koffers en 50 mensen dat de boot zwaar beladen was.
    Via Lubljana door Slovenië rijden we heel Oostenrijk door naar Deggendorf juist over de grens in Duitsland.
    Maar eerst nog Kroatië, nu we terug het binnenland inrijden valt het op dat je nooit koeien ziet, of weiden. Aan de kust vertelde een gids ons dat de vis duurder is dan vlees waar zijn al die beesten dan?
    Wel die staan allemaal altijd op stal, weinig beweging geeft dikkere beesten!
    Af en toe zagen we wel een koetje aan een lang touw maar dat was voor eigen gebruik, want het vlees dat je koopt is niet van goede kwaliteit, wegens dat vetmesten en dat stilstaan, dat geeft stramme spieren en dus redelijk taai vlees.
    En de vis is duur wegens de quota die voorheen Joegoslavië en nu nog door Kroatië worden opgelegd nog vóór er van Europa uit aangedrongen werd op Quota! Zij doen dit hier al sinds mensenheugenis. Er is hier dan ook nog meer dan 400 soorten zeeleven.
    Om 9.50u passeerden we de grens, allemaal id laten zien een een beleefde agent en we waren terug in Euro-land.
    Na 50’ aanschuiven voor een ongeval konden we eindelijk even stoppen om half twaalf.
    Heel de bus naar 2 WC’s dus de pauze was voorbij vóór we een koffie konden nemen.
    Tegen Oostenrijk aan wordt het bergachtiger en zie je reeds mooie herfstverkleuring, spijtig dat de
    zon ook achter de wolken verdwijnt.
    Om 2u rijden we na een lange tunnel de grens over.
    Pas om 2.30u krijgen we de kans om te eten in een Autogrill restaurant maar wij, en de meeste medereizigers hebben niet echt zin of honger dus het wordt een vervroegd vieruurtje. Toch een lekkere koffie met gebak. Spijtig dat mijn jas in de valies zit want het word al kouder en kouder!
    De Oostenrijkse landschappen zijn machtig en herfstig en we genieten er van.
    Rond 5u rijden we Salzburg voorbij en maken nog een korte stop bij Landzeit waar we aan een meer mooie zichten kunnen fotograferen, dus degenen die veel foto’s nemen terug in de. US om hun toestellen te nemen.
    Om 7u reden we de Duitse grens over en pas om kwart vóór acht waren we in Deggendorf.

• Day83

Deggendorf

August 27, 2017 in Germany

We got off to an early start on our drive from Garmisch-Partenkirchen, and made good travel time on our drive - getting to Deggendorf at lunchtime. After a meal in the town square, we checked into our hotel (Hotel Donauhof). We were given a window facing the busy street, realised this and asked whether we could move to the other side of the hotel...but after being told it was 10% more, thought we'd try to cope given that this was really just intended tom be an overnight stop before some hiking tomorrow with Annette's mother, and her partner George. As we sat in the room though...with the traffic thundering past in the afternoon, we wondered more than once whether our decision might have been a tad rash. Thankfully, when we returned after a walk into town for our evening meal, the traffic had quietened down and we slept well enough.Read more

• Day84

Osterhofen

August 28, 2017 in Germany

We met Annette's mother and George in Deggendorf, then followed them for a short drive to the Bavarian Forest, where we walked for several hours (according to my Fitbit: 25,688 steps). It became obvious that one of George's favourite walking pastimes is to locate edible wild mushrooms and carry them away, and after leaving him for a short while to engage in this activity, he told us that he had left a bag of mushrooms to be collected on our way back...and after a struggle to locate it for some minutes later in the day it turned out that George had had a HUGE day with a very large bag, completely full. Mmmm...whilst they looked good we declined invitations to eat them, because of all the stories that have surfaced at home about poisoning from misidentified mushrooms. After driving late to our hotel (Hotel Pirkl) we had a long dinner with Annette's mother and George at their home - nice fish, and lots of wine (which we all thought we thoroughly deserved after such an arduous day).Read more

• Day8

Auf dem weiteren Weg machten wir noch einen Versorgungsstopp in Bodenmais und bei meinem Ex—Arbeitskollegen Michael in Grafling. Das war toll ihn zu wiederzusehen und mit ihm bei Kaffee & Kuchen zu plauschen. 🍰☕️
    Nach einem kurzen Stopp zum Bummel in Deggendorf ging es für uns weiter ins Frankenland. Genauer nach Hohenstein und Pottenstein in der Fränkischen Schweiz. 🏰

• Day3

Golfen im GC Rusel

June 9 in Germany

Wir haben uns spontan dazu entschlossen nochmals den GC Rusel zu spielen. Die zweiten neuen Bahnen sind schwieriger zu bespielen, da sehr steil und mit Ziehwagen fast noch machbar. Nach einem kurzen Duschen sind wir zum nächstmöglichen Gasthof gefahren, haben bei herrlicher Aussicht gegessen und anschließend am Stellplatz den Tag ausklingen lassen.