Germany

Top 10 Travel Destinations Landkreis Osnabrück
Show all

Regendag...

August 18, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Afgelopen nacht heeft het af en toe geregend en als we opstaan regent het nog steeds, er is niet veel wind.

Klokslag 08.50 vaart de eerste boot de haven uit de andere 5 volgen, we varen vandaag de laatste kilometers over het Mittellandkanaal naar jachthaven Recken ongeveer 50 kilometer, dat was tenminste de bedoeling maar Monique heeft met de haven gebeld en er blijkt geen plaats voor ons te zijn...
      Haar voorstel is om door te varen tot 4 kilometer voor het Dortmund-Eemskanaal daar bakboord uit het riviertje Alten Fahrt Hörstel op te varen waar, volgens haar boekje, prima aanleg plaatsen zijn maar zonder voorzieningen.

Het blijft vandaag regenen, we hebben opnieuw veel tegenvaart maar varen geen vrachtschepen achterop, op zich is het prima varen maar zonder de zon wel wat saai.
      Tegen 2 uur arriveren we bij de bewuste aanlegplaats en inderdaad, we hebben ruim voldoende plaats én. .. het is opgehouden met regenen...als we hebben aangelegd maken we een praatje met elkaar en gaan dan genieten van de rust in de zeer rustige omgeving, af en toe valt er nog een buitje.

Om half 6 komt Willy vragen of we op palaver komen, hij heeft een tafel op de wal gezet en Vivianne heeft wat hapjes gemaakt, omdat er af en toe nog wat motregen valt blijven we allemaal staan, iedereen is zeer content met de onverwacht mooie ligplaats en het is eigenlijk heel gezellig, als later de zon zich nog even laat zien zijn we de vele regen van vandaag snel vergeten.

Dammer Berge

September 13, 2023 in Germany ⋅ 🌧 17 °C

Het is nog donker als ik vertrek en het is lang niet zulk mooi weer als de afgelopen dagen! Er hangt een grijs wolkendek, af en toe krijg ik een plensbui op m'n dak en hier en daar is het nevelig. Bij de Duitse grens rijd ik dit keer over de parkeerplaats om het landenbord eindelijk een keer goed op de foto te krijgen en dan rijd ik met één sanitaire stop tussendoor naar m'n vaste koffiestop Dammer Berge.Read more

Good story for the future!

February 9, 2020 in Germany ⋅ 🌬 11 °C

Well that was some journey. Today I left Amsterdam at 13:23 I got on the train which was supposed to have one change over and then on the Hamburg 4.5 hours total. Here I am almost 12 hours later arriving in Hamburg! Our train hit a fallen tree we spent 3 hours on the tracks before being towed backwards. Then we got a 50' bus followed by a 2.5 hr taxi!! I am nearly dead! #halfdead #illlaughlater #hamburg #germany🇩🇪 #stormciara #cassgoestoeuropeRead more

Christmas with family and friends

December 23, 2023 in Germany ⋅ 🌬 8 °C

Christmas in my hometown was wonderful.

The smell.
      The lights.
      The ambiente.
      The familiarity.
      The family.
      The laughter.
      The food.
      The routine.

A friend from Marburg visited me, and it was awesome! We laughed so much and were so silly. The silliness was maybe what I most enjoyed, combined with seeing my family and the food!! Thank you so much mamma!Read more

Dümmersee - leider wieder Regen

August 27, 2023 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Da unser Parkplatz in Bremen recht schattig ist fahren wir weiter Richtung Dümmersee. Werner hat ein richtig gutes Händchen im ausfindig machen von tollen Stellplätzen und so parkieren wir hier neben der Räucherei und werden uns wohl mal ein Fischbrötchen gönnen. Die Radtour um den Dümmersee fällt leider wegen Regens ins Wasser.
      So langsam würden wir uns schon über eine Schönwetter Periode freuen!!

Day 2 - metteg paus

July 30, 2023 in Germany ⋅ 🌬 20 °C

Na kanppen 260 km fir hautan mer dan mol. En improviseierten pick-nick vun der tankstell well en jo net drun denkt das sondes alles zeu ass 😂👌

Bis elo gemitterlech gefuer drechen mat 18 grat leider bessen weineg sonn 🙈 daumen drecken dass et nach drechen weider geet well woleken warden schonn 😂🙈.Read more

Bad Ems...

August 17, 2019 in Germany ⋅ 🌧 19 °C

Na een heerlijk rustige nacht ondanks dat we aan het Mittellandkanaal liggen is het vanmorgen bewolkt en staat er veel wind.

Op de gebruikelijke tijd 08.50 uur maken we los en vervolgen we onze vaartocht over het Mittellandkanaal, na een half uurtje varen valt er een bui regen en hebben we 2 vrachtboten voor ons uit varen, gelukkig laten ze ons netjes passeren.
      We zien ook weer eens een koppel koeien dat is lang geleden, we tuffen lekker door zonder bijzonderheden.

Na 3 uur varen arriveren we bij jachthaven M.Y.C.Bad Essen, hier hebben we op de heenweg ook overnacht en vonden het een prettige haven, gelukkig is er plaats.
      Na de lunch gaan de meeste toervaarders boodschappen doen voor het weekend in het winkelcentrum vlak bij de haven.
      Als dat gelukt is gaan we met elkaar wandelend naar Bad Ems, vorige keer was er een proeverij in het stadje nu is het rustig, op zaterdagmiddag zijn alle winkels gesloten met uitzondering van de supermarkten...
      We gaan eerst een heerlijk Italiaans ijsje eten en wandelen daarna door het stadje, er staan enorm veel mooie vakwerkhuizen die we de vorige keer gemist hebben, Bad Ems is écht een mooi stadje!

Als we wat hebben gedronken en weer uitgerust zijn stelt Willy voor bij 'De Bron' van Bad Ems te gaan kijken, het is een minuut of 10 lopen dan komen we bij de bron, het park is rondom de bron aangelegd en is echt heel mooi met bloemen perken en mooie oude bomen.
      De Bron zelf is op een héél bijzondere manier 'overkapt' we vinden het erg bijzonder maar misschien ook wel een beetje commercieel...

Willy kan er geen genoeg van krijgen en neemt ons opnieuw mee voor een wandeling naar de oude watermolen, dat is een pittige klim en als we halverwege zijn staan er twee heel hoge banken, met moeite klimmen de dames er op, het lijken wel kleuters met hun bungelende benen en ik krijg spontaan de slappe lach...maar het uitzicht vanaf de banken in fenomenaal.
      Nadat we zijn uitgelachen lopen en klimmen we door het prachtige bos en komen bij de oude watermolen die helaas maar tot 5 uur werkt...

Al met al hebben we onverwacht een geweldig leuke middag en zijn onze been én lachspieren weer eens flink getraind...

Voorspoedige reis...

June 15, 2019 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

Afgelopen nacht heeft de regen afkoeling gebracht en als we om 08.50 uur vertrekken is het bewolkt, maar droog.
      We moeten goed opletten bij ons vertrek of er geen vrachtschepen op het Mittellandkanaal varen, zij zuigen namelijk de haven leeg en even later komt het water weer terug, waardoor onze boten op die momenten vrijwel onbestuurbaar zijn.
      De Bruce is als eerste buiten de haven en houdt alles in de gaten, om negen uur varen we weer allemaal op het kanaal.

De vaartocht verloopt voorspoedig en aan het einde van de morgen begint de omgeving te veranderen, we zien bossen verschijnen en het wordt heuvelachtig, mooier dus.
      Kwart over één arriveren we in jachthaven Bad Essen zoals Willy gepland had, de vrij smalle ingang wordt door alle schippers met verve genomen en al snel liggen we allemaal aangemeerd.
      Bad Essen is een kuuroord en ligt aan de Europese wandelroute E11 die van Den Haag naar de Poolse grens loopt.

s' Middags gaan we met z'n allen een wandeling maken, waarbij we al snel een ijssalon tegen komen...ook de hond van Willy en Viviane krijgt een ijsje waar ze erg van geniet.
      We bekijken het leuke plaatsje (er is een proeverij georganiseerd) met de vele vakwerkhuizen en een mooie kerk, heel knus en vriendelijk.

Warm...

June 14, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

De zon schijnt als we wakker worden, Monique is voor bijna iedereen brood gaan halen en om 08.50 uur worden de motoren gestart en varen we weg uit de haven van Münster, nagekeken door vele ambtenaren vanachter hun bureau, ze zijn vast een beetje jaloers, heel begrijpelijk...

Net voor de sluis is er een érg lage brug, de La Rhenane heeft de radarbeugel al laten zakken na een nare ervaring eerder deze week, maar nu kan ook de Bruce niet onder de brug door. Hij legt snel aan en demonteert het één en ander wij varen intussen rustig richting de sluis achter een vrachtboot aan.
      Op het laatste nippertje komt de Bruce nog aan varen en kan mee in de sluis, gelukt!
      De tocht verloopt prima en het wordt snel warmer, net na de middag verlaten we het Dortmund-Emskanaal en varen we het Mittellandkanaal op dit kanaal is met 325,7 kilometer het langste kanaal van Duitsland.

Na een uurtje varen komen we bij jachthaven Marina Recke waar gelukkig voor ons allemaal een ligplaats is.
      Als alle boten vast liggen gaan we op het haven kantoor betalen, wat drinken en evalueren we de dag.
      Iedereen trekt zich vervolgens terug op de boot om wat rust te nemen en voorbereidingen te treffen voor de BBQ vanavond! Tegen zes uur lopen we allemaal naar de Olivier waar we ruimte en toestemming hebben om te barbecuen, tassen met allerlei heerlijkheden worden uitgeladen en na het aperitief worden de twee barbecues ontstoken en kan het grote genieten gaan beginnen...
      Gezellige muziek erbij en onze avond kan niet meer stuk, het blijft nog lang warm en gezellig!

RASMINE - på vej til vinterhi

August 22, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 27 °C

Mosel - den kan man bare ikke få nok af. Ustandselig udbryder vi “ih og åh” og “nej, se der”, “nej der”. Vi har nydt hver en dråbe af Mosel og set den ene smukke by efter den anden. Bindingsværker, vinranker, kirker, weinkeller, bierstuben, ja alles. Lad mig blot nævne et par små perler - måske jeres vej falder forbi: Bernkastel-Kues, Zell, Traben- Trabach, Cochem, jo jeg kan blive ved.
      I Cochem fik vi besøg hjemmefra af min søster og svoger - dejligt gensyn og hyggelige dage og Poul Erik (Leifs bowlingven) og hans kone Jonna kiggede forbi, da deres hotelskib lagde til lige foran os og de bød på herlig vin på weinstube Hexenkeller.
      Nu nærmer floden Mosel sig floden Rhein og der løber mange historier og myter om farlig strøm og sejlads på hende. Vi havde planlagt at bruge en uges tid på Rhinen - her passerer vi jo både Koblenz, Bonn, Køln og Dusseldorf og det skal selvfølgelig undersøges nærmere. Som jeg tidligere har fortalt, er der vandmangel på mange franske floder og kanaler og det samme gentager sig her. Kæmpe fragtbåds (op til 180 meter lange) kan kun sejle med halv last og deres sejlladsområde er meget indskrænket på Rhinen, alle skal selvfølgelig sejle på den dybeste del, hvilket ikke rækker dybere end 2,5-3 meter mod normalt 5-7 meter Dag 1 måtte vi sejle 90 km før vi fandt en havn vi kunne overnatte i og dag 2 måtte vi sejle 130 km. Det var et par spændende dage på Rhinen med stærk trafik, bl.a sik-sakkede vi dag to mellem 120 store fragtbåde og gik på grund et par gange i forsøg på at komme i havn, så Bonn, Køln og Dusseldorf måtte vi nøjes med at vinke til og se udefra - dem har vi så heldigvis tilgode til en anden gang.
      Endelig kom vi ind på Rhein Herne kanal, stille vand og trafik til at overse. Her møder vi igen de store sluser, og her måtte jeg se sandheden dybt i øjnene. Lidt forklaring - jeg har et elektronisk redskab - en elendig badevægt, som jeg for flere måneder siden har lagt på is. Den er både utroværdig og hensynsløs. Den er fortsat ombord, men glemt og gemt væk langt nede i dybet af Rasmine.
      Når vi skal sluse i de store sluser, kræver de, at vi har redningsveste på, hvilket jo er sund fornuft. Det er jo snart længe siden vi har sluset i “giganterne”, så på med vesten. Hvad er nu det, er det mon min vest, har jeg taget den forkert på eller er remmene snoet????- nej, den “utroværdige vægt” har taget hævn og ja, indrømmet, der manglede lige et par centimeter i, at den kunne lukkes. Øv, nu gik det lige så godt, nu er dagen ødelagt, og jeg må droppe den gode mad og vin og kun leve af vand og brød. Det lover jeg mig selv højt og helligt, (men altså først når jeg kommer hjem).😉
      Nu nærmer vi os vores vinterhavn Heidanger om ca 200 km - en lille oase på en stikkanal mod Salzgitter. Vi har bestilt togbilletter til Paris/Nevers den 11. september. Her venter vores bil og gensynet med vores gode ven Christian, og planen er at opleve lidt af Normandiet inden vi vender blikket mod nord og Karrebæksminde.
      Bedste hilsner fra os
      tre på RASMIN,