Germany
Lotsekanal

Harburg, Hamborg

December 1, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 2 °C

Sidste år rejste vi for første gang til et julemarked. Dengang var vi i Budapest og det gjorde så stort indtryk på os, at det blev starten på en ny tradition, (satser vi på). I år gik turen så til julemarked i Hamborg og vi var ret spændte. Vi havde jo læst og hørt så meget godt om dette julemarked, men kunne det "hamle op" med Budapest?

Som tidligere gange, valgte vi B&B Hotel i Harburg, et prisvenligt hotel med gode værelser og ganske udmærket morgencomplet. Harburg er en selvstændig by-del i udkanten af Hamborg, men med gode forbindelser til midtbyen.

I området finder du masser af dejlige spisesteder, et smukt rådhus, en dejlig by-park og ikke mindst, vores favorit øl-sted af dem alle, nemlig "Ole Dubliner", en Irsk pub som bare skal besøges, hvis du kan lide god musik, stemning og MEGET gæstfrie mennesker.

Lidt var der da, men Harburg kan nu ikke påstå at gøre en hel masse ud af jule udsmykningen, faktisk overraskede det os lidt. Vi var trods alt i Tyskland som af alle steder jo er kendt for deres "jule halløj".

Hamburger Hafen - Der Tag der Brücken

July 10, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Wir haben lange geschlafen, lecker gefrühstückt und dann gings auf nach Hamburg. Unser Ziel: der Harburger Hafen. Von hier starteten wir zu einer Fahrradtour durch den Hafen, vorbei an der Polizeiwache der HH Wasserschutzpolizei, über die Harburger Schleuse, die alte Elbbrücke und durch den Tankerhafen zur Kattwykbrücke. Hier mussten wir uns erstmal stärken und konnten beobachten wie die Brücke hochgezogen wurde damit das Tankerschiff Hellas Margarita passieren konnte, ein beeindruckendes Erlebnis.
      Nach der Fahrradtour schloss sich eine weitere Fahrt über die Bethebrücke (war sogar gerade hochgeklappt als wir kamen 👍) und über die Köhlbrandbrücke mit fantastischer Aussicht auf den Hamburger Hafen an.

Lotsekanal