Lübeck, Hansestadt

Top 10 Travel Destinations Lübeck, Hansestadt

Lubeck Travemünde

June 6, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 15 °C

Travemünde is a city which seems to be a mix between Benidorm (Portugal) and Deauville (France). A nice beach covered with "teepees" (a kind of) and an ugly tower just close to main beach. Most of what we saw of the city has not really points of interests except Ferry docks to Scandinavia and this beach which has many valuable estates, hotels and restaurantsRead more

Essen!

August 3, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 19 °C

...darf auch nicht fehlen! Nachmittags feinste Torte, natürlich auch mit Marzipan, abends hat Sohnemann das Restaurant gewählt - türkische Küche - absolut empfehlenswert!
    Das Marzipanmuseum haben wir auch gleich noch besucht und dezent eingekauft!Read more

And Gue

Da erwarte ich aber mindestens 1kg 2.Wahl...😉

8/3/20Reply
    Ronny Richter

Erste Wahl bekommst, allerdings nicht so viel 😂

8/3/20Reply

Voll auf der Höhe

September 4, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Es geht ein wenig bergauf, aber das Brodtener Ufer entschädigt mit sensationellem Ausblick und dem ersten Tankstop

Thorolf und Elke Glahn

Genau hier, an dieser Stelle waren wir mit SHEERA. Sie wollte unbedingt zum Wasser, weil sie immer gern schwimmen wollte. Wir wünschen weiterhin viel Sonnenschein für Euch.

9/4/20Reply

Trotz allem richtig guutes Turnier mit starken Teams
    We will come back 🏐✌️😍

Lübeck...

June 24, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Gisteren is met algemene stemmen besloten om nog een dag in Lübeck te blijven.

In het verleden is de stad tot vier keer toe afgebrand, de laatste keer dat de historische binnenstad afbrandde was tijdens de tweede wereldoorlog. Op 28 maart 1942 bombardeerde de Royal Air Force de stad, daarbij werden drie belangrijke kerken verwoest, de Engelse kerk werd gespaard... In die kerk zijn prachtige fresco's te zien.
    Gelukkig werd het grootste deel van de historische binnenstad na de oorlog gerestaureerd en uiteindelijk kwam het in 1987 op de Werelderfgoedlijst van de Unesco te staan.
    Opnieuw gaan we onder leiding van Jef en Monique een stadswandeling maken om de vele mooie gebouwen te bekijken.

's Avonds om 20.00 uur is er een bijeenkomst gepland om de route te bespreken die we gaan volgen naar en in Denemarken.
    Morgen varen we naar Grave, dat wordt onze uitvalsbasis om de oversteek naar Denemarken te maken, het begint nu spannend te worden, we wachten tot het verantwoord is met de windsterkte.
    Gelukkig zijn er een aantal ervaren zeilers bij ons in de groep die veel verstand hebben van het varen op zee, het is een uitdaging en die uitdaging gaan wij met z'n allen aan!

marianne persoons

Heel fijn om jullie zo te kunnen volgen! Zo ver al ! We kijken ernaar uit jullie te ontmoeten in Kopenhagen ! Veel succes met de overtocht, met al die ervaring komt dat zeker goed ! Hartelijke groeten van de Xara en de Twinkle

6/25/19Reply

Genieten...

June 23, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Bij het opstaan is het licht bewolkt en fris, ondanks dat het vandaag zondag is vertrekken we toch om 08.45 uur, niet uitslapen dus...
    We vervolgen onze vaartocht over het Elbe-Lübeckkanaal met vandaag 5 sluizen.
    Tegen half 10 arriveren we bij de eerste sluis, we passen er allemaal gelijktijdig in, wel zo gezellig, intussen is het volledig zonnig geworden met een frisse wind.
    De sluizen zijn gemakkelijk en na de eerste sluis staan de volgende 4 sluizen al op groen als we aan komen varen een soort groene golf op het water...bijzonder praktisch!
    De omgeving van het kanaal is adembenemend mooi en zeker de mooiste op de route tot nu toe, op een gegeven moment spot Henk een kleine ree, maar bij het zien van zoveel boten trekt het reetje zich direct terug in het groen.
    Ondanks de vijf sluizen is het een heerlijke vaardag geweest!

De stad Lübeck komt in zicht, Jef en Monique hebben zich ingespannen om ligplaatsen te reserveren voor 7 boten midden in de stad. Wel is het spannend voor enkele boten vanwege twee érg lage bruggen, stapvoets varen is het devies en de matroos kijkt of het lukt, lukt het eigenlijk nét niet dan geef je vol gas...
    Twee uur ligt iedereen, zonder schade, op zijn plaats en kunnen de schippers het havengeld gaan betalen, enigszins bleek om de neus komen ze terug, we liggen prachtig, maar het heeft ook zo zijn prijs...

In de loop van de middag gaan een klein aantal toervaarders op verkenning in de mooie stad de winkels zijn helaas gesloten, maar de terrassen gelukkig niet!
    Om vijf uur drinken we met een groot aantal toervaarders een borrel op het terras van de jachthaven en evalueren we de dag.

Lübeck, Hansestadt, Luebeck