Germany
Marler Heide

Weer mooi weer...

August 19, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Na een zeer donkere nacht, geen straatverlichting, zien we bij het opstaan de zon, het is licht bewolkt.

08.50 uur gaan de touwen los voor de laatste 4 kilometer op het Mittellandkanaal en kwart over negen varen we het Dortmund-Seitenkanaal op.

Het is prima varen op het kanaal, de zon, weinig vrachtboten, meestal natuurlijke oevers én het kanaal is breder dan het Mittellandkanaal, top!
      Het Dortmund-Eemskanaal ligt veel hoger dan de Eems daarom is er een aquaduct gebouwd zodat het kanaal over de Eems loopt.
      Kwart over twaalf komen we aan bij de sluis van Minden, er hoeft niet lang gewacht te worden, het schutten gaat met drijvende bolders alleen vergeet de sluiswachter het licht op groen te zetten zodat wij mogen uitvaren, Willy herinnert hem er met een signaal aan en ja hoor...met de excuses van de sluiswachter varen we om één uur verder.
      Al snel komen we aan in Münster, er is meer dan voldoende plaats voor ons allemaal.

Om zes uur begeven we ons met z'n allen naar het Italiaanse restaurant 'Pasta Basta' voor het diner.
      Voor de La Rhenane is dit de laatste keer dat we met elkaar uit eten gaan, als we over een paar dagen de Rijn opgaan kiezen onze Belgische vrienden om via de Waal te varen en wij varen via de Nederrijn en de Lek.
      Het is, zoals we gewend zijn, ontzettend gezellig en het eten is fantastisch lekker, tot slot drinken we nog een glaasje Limoncello en gaan met een voldaan gevoel terug naar onze boten.

Morgen vertrek om 09.30 uur, er moeten nog snel wat boodschappen worden gehaald voor de 'ingelaste' barbecue in verband met het mooie weer...

Marler Heide