Voortvarend...

August 16, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Het is vanmorgen zwaar bewolkt en fris, niet veel wind.

Na het ontbijt gaan we afscheid nemen van Luc en Christine, zij varen vandaag voor zodat we kunnen zwaaien als zij na een uurtje varen in Hannover hebben aangelegd, tot 16 november!

Gelukkig gaat in de loop van de morgen de zon schijnen en wij vervolgen onze vaartocht over het Mittellandkanaal.
    Via de marifoon brengt Monique het verheugende nieuws dat er voor onze 6 boten plaats is in de Mindener Yacht-club, top!
    Nog 5 uurtjes varen...als we Hannover achter ons hebben gelaten wordt de omgeving mooi, nadat we een vrachtboot gepasseerd zijn hebben we alleen nog tegen vaart en geen sluizen, dus is het relaxt varen.
    We varen door het bosrijke gebied van het Schaumburger Wald met af en toe vergezichten, de bomen beginnen voorzichtig te kleuren en de grote Kattenstaart en de late Guldenroede bloeien volop langs de oevers, de zomer raakt op haar einde...

Om 14.50 naderen we het waterkruispunt Minden, op de dag af twee maanden geleden waren we hier ook...het blijft een bijzondere belevenis om hier te varen, deze keer gaan we niet aan de walkant liggen maar varen we door naar de Mindener-Yachtclub waar we om 15.30 uur arriveren.
    Het is een fijne jachthaven, de havenmeester staat klaar om ons op te vangen en te helpen bij het aanleggen, zoals we gewend zijn gaan we eerst de havenmeester betalen en een drankje drinken op het terras, we vonden het een prettige vaardag én we zijn weer 74 kilometer dichter bij thuis...

Zondags rust...

June 16, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Vandaag is het licht bewolkt als we opstaan, om 08.45 uur verlaten we de mooie haven van Bad Essen, we varen naar Minden.
    Minden is een grote stad en ligt aan de Weser, het Mittellandkanaal ligt circa 10 meter hoger en wordt door twee naast elkaar liggende kanaalbruggen over de Weser geleid, vanaf de kanaal bruggen heb je een prachtig uitzicht over het Weserdal.
    Na een rustige vaartocht komen we rond de middag aan in Minden, De Luwte en De Bruce gaan in jachthaven Minden-Hahlen liggen, wij varen verder en gaan aan de graskant liggen met uitzicht op het prachtige sluizen complex van Minden.
    Het is even passen en meten, maar dankzij de medewerking van Nederlandse boot eigenaren lukt het gelukkig.
    Tijd voor de lunch en zondags rust. Na de lunch heeft iedereen gedaan waar men zin in had, de batterijen weer opgeladen en met morgen 70 kilometer varen voor de boeg kwam dat heel goed uit.

Vorreisefieber bei den Grabers

October 21, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 12 °C

Sofa, Schoko und Sprite.
    Sachen sind gepackt und voller Vorfreude.

November 26, 2016 in Germany ⋅ 🌫 -1 °C

Ein ganzes Dorf für uns. In Minden war das Geschichtenmobil Teil eines kleinen "Dorfes" aus Buden was eigens für das Wochenende unsere Besuches aufgebaut worden war und so war der Truck immer mitten im Geschehen, eine tolle Erfahrung!
    Ganz besonders schön, war der Überraschungsbesuch meiner Eltern mit dem ich nicht gerechnet hatte und der meiner Oma ermöglicht hat zu sehen, was sie sich nicht vorstellen konnte und doch so interessant findet der Truck und das was ich da so mache. Und als ob das nicht genug wäre ist auch noch eine Freundin aus Kindergartenzeiten mit ihrem Freund und ihren Großeltern gekommen. Es freut zu sehen, wenn liebe Menschen Interesse an dem haben was man so tut während man mit so einem großen blauen Truck unterwegs ist.Read more