Germany
Pelm

Wandeling Buchenloch-Höhle

May 1, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Op Google Maps vond ik 'Buchenloch-Höhle'. De reviews waren goed, het was min of meer op de route en het leek ons wel leuk: een grot met druipsteen. Dus wij daarheen.

De camper konden we op een mooie plek achterlaten en wij op pad. Ik had gelezen dat de ingang van de grot moeilijk te vinden was, dus ik verwachtte geen uitgestippelde route. Wel viel op dat we niet de enige wandelaars waren. Meerdere gezelschappen kwamen we tegen op de weg omhoog. Geleid door een puntje op de digitale kaart moesten we een beetje zoeken, maar op een gegeven moment vonden we alsnog een bordje 'Buchenloch-Höhle'. (Achteraf hadden we gewoon de rest kunnen volgen, maar wisten wij veel.)

Via een smal paadje bergop, langs mooie rotspartijen, viel me op dat we de 'Vulkanweg' bewandelden. Het is hier vulkanisch gebied heel vroeger geweest en daar zijn nog sporen van in het landschap terug te vinden, zoals vulkanisch gesteente. Best wel interessant, ik wist dat niet.

Aangekomen bij de grot, smal trappetje op, bleek het een redelijk grote grot te zijn met wat bescheiden druipsteen, maar niet verlicht en niet supergroot, dus na even rondkijken gingen we weer verder.

Een stukje verderop was een mooi uitzichtpunt, prima plek om even lekker te zitten en onze broodjes te eten.

Tijd om terug te gaan. Via een kortere route. :)

Adler- und Wolfspark Kasselburg

April 29, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 12 °C

Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Adler- und Wolfspark Kasselburg. Dit is een waar ook dieren bij zijn, dat leek me een leuke combi. We waren er vrij laat in de middag op maandag, dus het park was vrijwel uitgestorven. Dat de laatste vogelshows en voedermomenten al waren geweest speelt ook wel mee denk ik. :-)

Eerst de wolven opzoeken. Die hebben een groot terrein achter het kasteel, het is ook een aardige roedel. Erg mooi om die beesten zo dichtbij 'in het wild' te zien. We hebben echt hun gedrag kunnen bestuderen.

Toen het kasteel nog even bekijken. Er in en omheen zijn allerlei roofvogelverblijven. Veel soorten, mooi om te zien, maar ook altijd een beetje treurig. Buizerd, havik, verschillende uilen, gieren en ook drie zee-arenden.

Tot slot nog ff een bakkie en een cheesecake in het restaurant en dan weer door. Leuk uitstapje!

Pelm, Пельм, Пелм, 佩尔姆