Germany

Top 10 Travel Destinations Rheinisch-Bergischer Kreis
Show all

Bike Tour of Cologne

September 9, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 26 °C

We woke this morning to the smell of bacon frying. Klaus was busy making us an egg with fried onions, tomatoes and bacon. After breakfast we put on our biking shorts and headed out to tour the area on bikes Klaus had borrowed for us. The route Klaus had planned took us through a wooded area near his home on the outskirts of Cologne down to the shores of the Rhine River. From there we followed a bike path that hugged the shoreline and took us many kilometres to a point where we were able to take a small ferry across the river and continue cycling along the city side of the river. We took a break for a drink at a restaurant overlooking the river.

Once in the city we took a bridge back across the Rhine that had a railing absolutely covered with thousands of locks! We now followed along a section of bike path directly across from the city centre where we got a great view of the cityscape including the Cologne Cathedral. Continuing along this side of the river we eventually arrived back at the point where we had originally arrived at the river. We took a short rest break and then rode to an outdoor pub near Klaus’s house where we had beers and dinner. I was rather hungry because all we had had to eat on the 60 km journey was a banana and a few pretzels!

Düsseldorf mit Gasometer in Oberhausen

April 1, 2023 in Germany ⋅ 🌧 12 °C

Der Vormittag war super entspannt, ein ausgiebiges Frühstück und malen in der Kabine, wir fühlten uns wie zu Hause!
      Am Nachmittag ging es mit dem Bus nach Oberhausen ins Gasometer zur Ausstellung „zerbrechliches Paradies“ - sehr eindrucksvollRead more

Lux-Trier-Köln

September 23, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Ég er komin með hálfgerðan ferðaleiða. Hann sprettur yfirleitt fram í lok 3. eða byrjun 4. viku langra ferðalaga hjá mér og lýsir sér í því að mig langar ekkert sérstaklega að skoða fleiri kirkjur/söfn/kastala/virkisborgir/miðaldabæi (í Evrópu, það er annað sem ég fæ leið á í öðrum heimsálfum), sama hversu merkilegt þetta telst. Var farin að finna fyrir þessu í Avignon, þar sem páfahöllin hefði venjulega sogað mig til sín, en ég nennti ekki einu sinni að fara og leita að henni þegar ég hélt í bæinn til að fá mér morgunverð.

Það birti aðeins til í Ardèche-héraði, enda hef ég lítið séð af mikilfenglegri náttúru síðan ég kom niður úr Ölpunum, þó að vissulega hafi ég séð helling af landslagi.

Í Lúxemborg nennti ég varla að fara í bæinn, en gerði það samt, en gat ekki æst mig upp í að fara í skipulagða skoðunarferð og lét mér nægja að labba hring í gegnum háborgina. Held ég hefðu gaman af að fara þangað aftur þegar ég er betur upplögð, því að saga landsins er stórmerkileg og eiginlega furðulegt að það hafi ekki orðið hluti af einhverju af stærri nágrannaríkjunum þegar þau voru að myndast.

Í dag ók ég svo til Kölnar, með viðkomu í Trier, virti þar fyrir mér svarta turninn og fékk mér tyrkneska pizzu.

Ætla svo að skoða Köln á morgun.

Laatste camping

August 22, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 28 °C

Vanochtend ruw wakker geworden door hoop herrie rond de camping. Auto's die verplaatsen met veel herrie en golfkarretje met achteruit pieper. Wel was mijn ontbijt al om half acht bezorgt bij mijn tent terwijl ik nog beetje versuft probeerde te slapen.

Lekker opgefrist, gegeten en daarna Metz in voor een ochtend wandeling. Natuurlijk weer enorme kerken en kust objecten. Helaas heb ik de licht kust gemist die in de avond op de gebouwen schijnt.

Na de wandeling betaald en auto weer ingestapt op weg naar Duitsland. In Luxemburg de auto vol gegooid voor 1,63 euro per liter. Nog steeds duur maar wel de goedkoopste tot nu toe.

In Duitsland veel heuvels op en af. Klein stukje auto kunnen uitproberen hoe hard die kan. Kwam rond de 150 kilometer per uur. Wat files en oponthoud verder in camping in Keulen aangekomen.

Kom je aan. Receptie dicht tot 15 uur. Zwembad dicht op maandag. Top, frisse duik nemen gaat niet eens.... Eindelijk aan kunnen melden bij beheerde (die alleen Duits praat). Auto uitladen en alles naar de plek dragen want kan geen auto het veld op. Verder bijna geen mobiel bereik.

Naar de supermarkt geweest. Natuurlijk onder de 10€ niet kunnen pinnen, statiegeld op blikjes. Welkom in Duitsland!

Gamescom dag 2

August 26, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 25 °C

In de ochtend weer lekker ruw gewekt omdat dacht dat iedereen vroeg wakker moest zijn om op tijd naar gamescom te gaan. Dus opgefrist na weer een warme nacht en ontbeten.

Rond 10 uur vertrokken naar Köln, parkeren en weer een stukje lopen. Lekker begonnen bij de Indie games waar een hoop games te spelen zijn zonder lange rijen. Na daar even rondgedwaald te hebben met mark de grote entertainment hallen door waar de game en entertainment bedrijven hun prestaties doen. Zo stonden er een paar auto merken, TikTok, nieuwe pico be headset maar ook Ubisoft en aantal andere grote game bedrijven.

Weer lekker dwalen tussen Indie games, merch hallen. De beurs voelt kleiner. Dat klopt ook wel want zijn minder publishers en alles is ruimer opgezet in de hallen. was ook rustiger en gewoon niet uitverkocht.

Rond 19 uur beursvloer verlaten terug pizza besteld en lekker YouTube op tv gekeken met de groep. En lekker naar bed gegaan net na middernacht.

Dag camping, hallo appartement

August 23, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 29 °C

Ochtend weer ruw wakker geworden. Graafmachines en andere machines gaan achter mijn tent heen en weer rijden. Ze zijn glasvezel aan het aanleggen maar dat is niet zo fijn voor de camping gasten die poging doen tot rustig wakker te kunnen worden.

Rustig weer kamp afgebroken en alles over het hek weer in de auto gedaan. Auto kan niet op tent terrein. Maar kan wel naast zetten om in te laden.

Na ingeladen auto weer op de parkeerplaats en lekker naar het zwembad. Vanmiddag rond 4-5 uur hoef ik pas bij het appartement te zijn. Dus kan lekker relaxen. Eerst een 1,5km gezwommen. Even zorgen dat mijn schouder weer beetje soepel blijft. Verder had ik mijn hangmat tussen de boven gehangen en lekker relax boek veder gelezen. Rond 4 uur omgekleed en rustig naar het appartement vertrokken waar ik de groep tegen kwam.

Even langs de rewe om boodschappen te doen. En lekker pizza besteld. In de avond gamescom presentatie bekeken en meester visser.

Even pauze en japanhouse!

August 25, 2022 in Germany ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag doe ik even wat rustiger aan. Heb slecht geslapen. Warm huis, kleine kamer met 4 mannen worden het snel warm en benauwd. Werd 2 keer wakker badend in zweet.

De groep gaat vandaag Köln maar ik heb daar zelf geen behoefte aan. Dus heb besloten om lekker in het appartement te blijven.

Dus relax de berg mail die ik nog heb even weg gewerkt en de YouTube kanalen die ik actief volg even gekeken. Het is vandaag weer waarschuwing voor warm weer. Dat is niet overdreven. Is weer dik 30 graden.

In de avond naar vertrouwd restaurant de japanhouse. Lekker weer onbeperkt sushi eten en andere hapjes. En natuurlijk wat velen bolletjes ijs.

Verder weer bij het appartement aflevering boos gekeken en wat andere videos.

Dag 1: op naar Duitsland!

August 20, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Vanochtend zijn we vertrokken vanaf bij mij thuis met John, Björn, Mark en ik. Onderweg Jeffrey opgepikt bij hem thuis met zijn spullen.

Onderweg hebben we de hele groep bij elkaar gekregen bij de MacDonald in Duitsland. Daarvan zijn we gaan rijden naar Düsseldorf om lekker in de stad rond the gaan scharrelen.

Bij Düsseldorf werdt het even spannend. De parkeergarage kon maar tot 1,90 hoog dat zou net aan moeten kunnen. Na 6 etages naar boven gereden met maar 5 cm speling tussen het dak van de auto en het plafond van de garage, hebben we een plekje hebben bemachtigd.

In Düsseldorf lekker curry worst gegeten en lekker rond gesnuffeld in een paar winkels waaronder een Saturn van 4 verdiepingen.

Rond 4 uur kwamen we aan bij het appartement voor de komende dagen. Mooi ingericht en erg ruim. Helaas zijn er alleen 2 persoons bedden dus wordt wel delen vanavond met één van de jongens.

In de avond naar een Duits restaurant gegaan waar we vaker geweest zijn voor een lekkere snitzel en na afloop naar de Real om inkopen te doen voor de volgende dag. Waaronder dus ook veel drank.

In de avond zijn de meeste op tijd gaan slapen. Morgen eerste dag gamescom.

Dag 3: Keulen

August 22, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Na simpel ontbijt vanochtend zijn de helft van de groep weer vertrokken naar gamescom en bleef ik, Melle en de dames achter om zo te vertrekken naar Keulen om lekker in winkel te gaan kijken en misschien goede deal te scoren.

In Keulen verschillende game, kleren en elektronica winkels in geweest. Ik heb zelf een Xbox one S gescoord met 3 games voor 230 euro. De rest wat games en andere spullen.

In de avond lekker eten (pizza) besteld in het appartement en magic leren spelen.

In de avond hebben we Totaly spies gekeken via YouTube op de tv. We hebben de avond vroeg afgesloten om morgen op tijd te kunnen vertrekken. Planning is om 8:30 weg te zijn en bij de Lidl te stoppen voor ontbijt.

Gamescom wildcard dag

August 24, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 30 °C

Relax opgestaan. Ontbijten met de hele groep en rond het middaguur naar Keulen vertrokken om naar gamescom te gaan. We hebben wildcard tickets gewonnen.

Paar spellen uitgeprobeerd. Earth revival spel wat volgend jaar uit moet komen. Park beyond waar je de meest bizarre achtbanen kan bouwen. En nog de nieuwe sonic uitgeprobeerd.

Daarna na tijdje in rijen te hebben gestaan Heleen opgezocht in merch hal. Waar we mooie posters. Waarvan ik er 2 van heb mee genomen. En verder is er een hoop cossplay spullen, anime manga beeldjes, kussens. En natuurlijk hoop Japanse knuffels.

Na daar rond gesnuffeld te hebben en wat spullen hebben gekocht was het al weer bijna 18 uur. Dus rustig hallen verlaten. En terug naar appartement. Daarna uit eten bij een Grieks restaurant in het dorp. Waar gyros de dagschotel was.

In de avond chillen voor de tv met een biertje en proberen te slapen

Rheinisch-Bergischer Kreis