Germany
Schlei

Duitsland...

August 4, 2019 in Germany ⋅ ☁️ 19 °C

Als we om half 7 opstaan is het opnieuw zonnig en staat er een matige wind.

Gelukkig is de bemanning van de zeilboten die bij enkele toervaarders langszij liggen op tijd wakker zodat we op de geplande tijd kunnen vertrekken, 08.00 uur zijn alle boten uit de haven vertrokken.

We varen om het eiland Aero heen en als we uit de luwte van het eiland komen blijkt er toch een stevige wind te staan die we in eerste instantie recht 'op de kop' hebben.
      Maar als we het eiland ronden krijgen we de wind weer van opzij, het is intussen ook zwaar bewolkt geworden, waardoor het water er dreigend uit ziet, het is niet anders...
      De wind verwachting voor de komende dagen is, behalve morgen, niet echt gunstig, nog even doorbijten dus als we in Kiel zijn aangekomen kan de wind geen spelbreker meer zijn bij onze vaarplannen.
      11.25 uur meldt Yves dat we de grens met Duitsland zijn gepasseerd en kan de vlaggenwissel plaatsvinden, wij wachten tot we in de haven liggen.

De haven van Maasholm heeft een héél lange betoonde geul naar de haven en het is héél erg druk met zeilboten, één zeilboot vind het nodig om zigzaggend (steeds overstag) over de geul richting de haven te varen, niet erg sociaal, de Bruce moet er een heftige uitwijk manoeuvre voor maken.
      Om 12.30 uur varen we de haven binnen en is het even zoeken naar een vrije ligplaats, als dat gelukt is kunnen we gaan lunchen. Na de lunch lopen we met een aantal toervaarders het plaatsje in maar er is niet veel te beleven wel vinden we een pin automaat en kunnen we weer euro's pinnen...

's Avonds gaan een aantal toervaarders uit eten bij een restaurant bij de haven en laten zich het bier en de schnitzel goed smaken, we zijn weer in Duitsland.

Neujahrswanderung

January 1, 2023 in Germany ⋅ 🌬 9 °C

Ein Spaziergang am Meer. So kann das Jahr beginnen, so kann es weitergehen.

Maasholm1

April 28, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 12 °C

Früh geht die Fahrt los (nach Frühsport-Yoga an der frischen Elbluft). Frühstücksbrötchen kaufen wir noch in Lauenburg ein, der Bäcker hat schon geöffnet. Somit können wir unterwegs an einem schönen Plätzchen mal Rast machen. Wir haben schon 14Grad, es ist sonnig, bewölkt sich aber zunehmend. Nach einer kurzen Tankpause erreichen wir das idyllische Fischerdorf Maasholm bei Kappeln. Der große WoMo-Platz für 40Mobile auf Schotter oder Gras liegt direkt am kleinen Yachthafen. Der Hafenmeister kommt um 17Uhr vorbei, um die Platzgebühr von 14Euro inkl. Ver-/Entsorgung und Strom zu kassieren. Für die Lage und Aussicht mehr als angemessen. Nach einem kurzen Regenschauer und nur noch 10Grad machen wir einen schönen Spaziergang rund um Maasholm, auf dem Deich entlang, erstmals mit OpenStreetMap-Karten und GPS-Track-Punkten auf dem Smartphone. Klappt hervorragend, als Test für den Urlaub! Dabei erklimmen wir auch den Galgenberg, die höchste Erhebung der Region. Auf 8,30m Höhe hat man einen herrlichen Rundumblick, sogar bis nach Kiel! Anschließend testet Scarlett noch mit den Füßen die Wassertemperatur der Schlei, ist gar nicht so warm!!Read more

Schlei, Slien, シュライ湾, Slia, Шлај, Шлей